آیا نیاز به نصب مجدد Mac OS X هست؟

آیا نیاز به نصب مجدد Mac OS X هست؟
  • 1393/6/12
  • Jeff Mosawy
  • 0

آیا فکر می‌کنید که شما همیشه نیاز به این دارید که سیستم‌عامل مک خود را بارها و بارها نصب کنید تا یک مک ایده‌آل داشته باشید؟ خیر! آیا زمان خاصی برای نصب مجدد مک است؟ ممکن است در بعضی از اوقات مجبور به نصب مجدد آن باشید که این «زمان»‌ها را در اینجا مطرح می‌کنیم.

کاربران ویندوز همیشه از اطرافیان می‌شنوند که هر ۶ ماه یکبار یا حداقل هر ۱ سال یکبار، ویندوز خود را یکبار دیگر مجدداً نصب کنید؛ اما این حرف‌ها برای زمان ویندوز XP بوده، و دیگر چنین کارهایی برای ویندوز ۸ و حتی ویندوز ۷ نیز دیگر نیازی نیست.

اگر مک شما بصورت نرمال در حال کار کردن است، طبیعتاً نیاز به هیچ کاری نیست! معمولاً کاربران مک سال‌ها از سیستم‌عامل خود بدون آنکه آن را مجدداً نصب کنند، از آن در حال استفاده‌اند. اما بطور کلی، در صورتی که سیستم مک شما کند شده و یا همیشه در حال کرش کردن است، ممکن است نصب مجدد مک ایده‌ی خوبی باشد.

چرا همیشه سیستم‌عامل مک را مجدد نصب نکنیم؟

شما همیشه نیاز به نصب مجدد این سیستم‌عامل ندارید، چرا که این سیستم‌عامل بسیار هوشمند است و می‌تواند از پس خیلی از مشکلاتی که برایش اتفاق می‌افتد برآید؛ اما شرط اساسی آن، تعامل خوب با این سیستم‌عامل است.

reinstall-osx-mac

نصب مجدد این سیستم‌عامل زمان بسیاری را از شما می‌گیرد؛ خصوصاً هنگامی که بخواهید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس آن را برگردانید.

پس چه زمانی نیاز به نصب مجدد است؟

  • وقتی که همه چیز از کار افتاده است!

زمانی می‌رسد که مک شما به تمام معنا از کار افتاده هست؛ نه برنامه‌ای اجرا می‌شود، همیشه با پیام‌های خطا مواجه می‌شوید و … حتی ممکن است که سیستم‌عامل شما بوت نشود! در این صورت، قطعاً می‌بایست به فکر نصب مجدد این سیستم‌عامل باشید.

البته پیش از آن، استفاده از Yasu را به همه پیشنهاد می‌کنم؛ ممکن است که این ابزار بتواند مشکلات شما را برطرف کرده و در زمان شما صرفه‌جویی کند.

yasu-overview

در قدم بعدی، درصورتی که مشکل حل نشد، استفاده از Onyx پیشنهاد می‌شود که دسترسی‌های بیشتری به سیستم‌عامل را به شما می‌دهد. پس این را نیز امتحان کنید.

در صورتی که همچنان مشکلات پابرجاست، پس دست به کار شوید و Mac OS X را مجدد نصب کنید.

  • زمانی که مک شما کند شده است

معمولاً یکی از دلایل کند شدن یک سیستم‌عامل، وجود فایل‌های اضافی و بلااستفاده در سیستم‌عامل است. این فایل‌ها ممکن است با بعضی از نرم‌افزارها حذف شوند، اما همچنان نصب مجدد سیستم‌عامل، بهترین راه‌حل برای از بین بردن تمامی آن فایل‌هاست.

در این مرحله نیز استفاده از Yasu و Onyx را پیشنهاد می‌کنم؛ اما طبیعتاً در صورت پابرجا بودن مشکل، نیاز به نصب مجدد Mac OS X دارید.

  • زمانی که در حال فروش دستگاه خود هستید

قطعاً زمانی که بخواهید دستگاه خود را به کسی بفروشید یا حتی آن را هدیه دهید، نمی‌خواهید فایل‌های سابق شما برای آنان در دسترس باشد. لذا در این مرحله نیز، نیاز به نصب مجدد Mac OS X خواهید داشت.

  • بازگشت به نسخه‌ی قدیمی‌تر از Mac OS X

ممکن است که یکی از نسخه‌های Beta از این سیستم‌عامل را نصب کرده باشید و دیگر به آن نیاز نداشته باشید؛ در این صورت می‌بایست که با نصب مجدد این سیستم‌عامل، اقدام به Downgrade کردن آن کنید.

منبع (همراه با ویرایش و اختصار)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *