۱۰ باور غلط رایانه ای که حقیقت ندارند [قسمت سوم]

۱۰ باور غلط رایانه ای که حقیقت ندارند [قسمت سوم]
  • 1394/5/31
  • پرهام
  • 0

در دو بخش اول این مقاله به بررسی ۶ باور کاملا غلط در زمینه استفاده از سیستم های رایانه ای پرداختیم. خوشبختانه بخش های قبلی با استقبال خوبی از شما عزیزان مواجه شد. چکیده ۶ باور اشتباه در بخش های قبلی:

  • نیازی به یکپارچه سازی هارد درایو ویندوز خود ندارید؛ در رایانه های مدرن یک قابلیت یکپارچه ساز به صورت داخلی تعبیه شده است و در این زمینه نیازی به کاربر و اجرای Defragment به صورت دستی نیست.
  • ویروس ها و فایل های جاسوسی سرعت عملکرد سیستم را پایین نمی آورند؛ ویروس های مدرن آنقدر پیشرفته و حرفه ای هستند که تمایل دارند عمیات های تخریبی خود را با کمترین سر و صدا و جلب توجه به انجام برسانند.
  • برنامه های “غیر رایگان” تحت عنوان Cleaner و یا Booster عملکرد ویژه ای ندارند و اصطلاحا جادو نمی کنند.
  • در سیستم خود به آنتی ویروس نیازی ندارید؛ این باور غلط است و حتی کاربران مک نیز امروزه در خطر آلودگی به ویروس های خطرناکی هستند. از طرفی حتی اگر فعالیت های آنلاین در سایت های اینترنتی و اسپم نداشته باشید، نصب آنتی ویروس کاملا ضروری است.
  • خاموش کردن رایانه به طور پیوسته اشتباه است / خاموش نکردن رایانه در طول شب بد است
  • پاک کردن محتوی از هارد درایو به طور کامل آن ها را پاک می کند / جهت حذف امن دیتا از آهنربا استفاده نمایید؛ اطلاعات حذف شده معمولا جزئی از بخش در دسترس هارد می شوند و تا زمانی که اطلاعات جدید روی آن ها نیاید کامل پاک نمی شوند و تنها اثرات مشخص آن ها از بین می رود. همچنین استفاده از آهنربا برای هارد درایو های جدید می تواند خطرناک باشد و تنها باید برای دیسک های فلاپی استفاده شود.

سیستم های مک از ویندوز بهتر هستند / مک بی  دلیل گران تر است

retina-imac

مک ها در واقع همان پی سی هستند؛ تنها فرق آن ها بهره وری از سیستم OS X اپل است، به جای لینوکس یا ویندوز.

این کاملا اشتباه است که بگوییم سیستم های مک به نسبت ویندوز بهتر هستند. به عنوان یک کاربر مک، نظر شخصی خودم را در اینجا مطرح نمی کنم و از یک متخصص سیستم های رایانه ای کمک می گیریم. وی پس از مدت ها استفاده از سیستم عامل ویندوز هم اکنون از مک استفاده می کند:

اولین موضوع این است که آیا مک بیخود و بی جهت گران است یا اصلا به نسبت امکانات گران به حساب نمی آید. با اینکه مشخص است تا مدتی قبل مک ها رایانه هایی با بودجه های معمولی نبودند و به گفته برخی ها شرکت اپل در عوض آن ها از خریداران خود مالیات اختصاصی می گرفت (!!)، اما سیاست اپل مدتیست که تغیر کرده است و سیستم های مک به نسبت مدل های ویندوزی مشابه قیمتی برابر دارند. در این باره می توان به مک بوک ایر و مشابه ویندوزی آن یعنی لنوو یوگا پرو ۳ اشاره کرد.

جهت افزایش امنیت خود و جلوگیری از آسیب پذیری از فایرفاکس، سافاری، کروم و اینترنت اکسپلورر استفاده کنید

Screen-Shot-2015-08-07-at-4.44.07-PM-640x297

تمام مرورگر های اینترنتی در واقع محیطی برای JavaScript هستند و به طور برابر در خطر حملات ریز و درشت قرار دارند. لازم به ذکر است که خیل عظیمی از مشکلات مرورگر ها به پلاگین و افزونه های مختلف مربوط می شود تا خود مرورگر.

برای محافظت از خود از برنامه های آنتی ویروس جهت شناسایی فایل های مخرب اینترنتی استفاده نمایید.

افزایش RAM, Cores و… یعنی سرعت بیشتر

what-does-the-plus-in-supported-ddr4-ram-memory-types-mean-00

بیشتر بهتر است… طبق معمول.

افزایش RAM به سیستم شما کمک می کند تا عملکرد به صرفه تری داشته باشد و همچنین وابستگی آن به حافظه مجازی کمتر می گردد. با این کار رایانه شما حس می کند که انگار سریع تر عمل می کند. اما Coreها یک پکیج کامل و متفاوت هستند. نمی شود گفت بیشتر بودن coreهای سیستم شما هیچ ربطی به سرعت ندارد اما با این حال تاثیرات این فاکتور در بخش های دیگر همچون عمر باتری بیشتر و چشمگیر تر است.

با این که همیشه بیشتر بودن بهتر است، اما این جمله را نمی توان کاملا صحیح و دقیق در نظر گرفت.

امیدواریم این بخش از مقاله نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد. با این حال نظرات و پیشنهادات خود را در بخش زیر با ما و خوانندگان گویا آی تی در میان بگذارید. منتظر مقالات بعدی ما باشید.

منبع: Makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *