چرا شما دیگر به یک تلفن هوشمند گران قیمت نیاز ندارید

چرا شما دیگر به یک تلفن هوشمند گران قیمت نیاز ندارید
  • 1393/7/14
  • مهدی صمصامی
  • 0

iphone-5s-vs-samsung-galaxy-s5

قبل ها برای خرید یک تلفن هوشمند با کارایی مناسب که بتواند جدید ترین اپلیکیشن های موجود را پشتیبانی و اجرا کند، باید صدها دلار هزینه می کردید. اما اکنون تلفن های هوشمند بسیار ارزان تری وجود دارند.

اگر از پس هزینه ی بالا بر می آیید، همچنان می توانید به خریدن گوشی های گران قیمت فکر کنید. آن ها صفحه ی نمایش با کیفیت تر، سخت افزار سریعتر و ویژگی های جدیدتری دارند. اما دیگر اجباری وجود ندارد که یک گوشی گران قیمت بخرید.

تلفن های هوشمند ارزان قیمت

تلفن های هوشمند ارزان قیمت مختلفی وجود دارند. برای مثال شرکت سامسونگ این چنین گوشی هایی را عرضه کرده است. گوشی Samsung Galaxy Ace در سال 2011 عرضه شد. گوشی هایی مثل این چندان فوق العاده نبودند. اگر فقط یک بار با آن کار می کردید، متوجه می شدید که پردازنده ی آن چندان متناسب با نرم افزار آن نیست. کارهایی مثل حرکت کردن بین صفحات گوشی و اسکرول کردن در صفحات وب با تاخیر انجام می شدند. صفحه ی نمایش آن ها معمولا ضعیف بودند و جای کمی برای اپلیکیشن ها و دیگر داده هایتان داشتند. حتی دوربین آن ها بسیار ضعیف و شاید غیر قابل استفاده بود. این گوشی ها اکثرا دارای نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید بودند و برخلاف تلفن های هوشمند گران قیمت، معمولا بروز رسانی جدیدی برای آن ها ارائه نمی شد.

این گوشی ها یک تجربه ی بسیار محدود از سیستم عامل اندروید با سرعت کم به شما ارائه می کردند و فاصله ی زیادی میان آن ها و گوشی های اندرویدی گران قیمت و یا iPhone وجود داشت.

حتی این گوشی های ارزان و ضعیف نیز یک پیشرفت محسوب می شدند، زیرا قبل از آن ها باید مبلغ بیشتری را برای خرید گوشی پرداخت می کردید و در کل هر تلفن هوشمند دیگری، قیمتی بسیار بالاتر از این گوشی ها داشت.

samsung-galaxy-ace-from-2011

تلفن های هوشمند برای همه

هر دو سیستم عامل های اندروید گوگل و ویندوز فون مایکروسافت رشد بسیاری در بخش محصولات ارزان بازار جهانی داشته اند. کسانی که نمی توانند 700 دلار برای خرید یک iPhone هزینه کنند، این تلفن های هوشمند را خریداری می کنند. این تمرکز رو به رشد شرکت ها بر روی تلفن های ارزان، برای همه سودمند بوده است. با ارائه ی اندروید 4.4، گوگل بر روی اجرای سیستم عامل خود با سخت افزار پایین تر تمرکز کرد تا بتواند میزان حافظه ای که اندروید برای اجرا شدن به آن نیاز دارد را کاهش دهد. ویندوز فون نیز به خوبی بر روی سخت افزار ضعیف کار می کند.

پروژه ی جدید گوگل به نام Andriod One در حال تلاش برای به وجود آوردن تلفن های 100 دلاری است. شرکت مایکروسافت نیز با عرضه ی تلفن های Nokia Lumia خود، تلاش به عرضه ی تلفن های ارزان دارد. اکثر مردم به دلایل قیمت ارزان تلفن های ویندوز فون، آن ها را خریداری می کنند.

Nexus Phone ها دیگر تلفن های ارزان قیمتی نیستند

تلفن های Nexus شرکت گوگل، زمانی تلفن های ارزان قیمت و کم هزینه ای به حساب می آمدند. اما اکنون برای خرید یک Nexus 4 باید 299 دلار و برای خرید یک Nexus 5 باید 349 دلار بپردازید. وقتی که گوگل قیمت اصلی Nexus 4 را به 199 دلار کاهش داد، این گوشی یک گزینه بسیار مناسب و کم هزینه به حساب می آمد. اما اکنون گزینه های بهتر و ارزان تری برای انتخاب وجود دارند.

nexus4-nexus5

تلفن های هوشمند ارزان، همیشه بد نیستند

تجربه ی بد کار با تلفن های ارزان و ضعیف با رابط کاربری نامناسب و پر از Lag (تاخیر) دیگر با وجود برخی تلفن های هوشمند ارزان قیمت امروزی از بین رفته است.

از بین گوشی های اندرویدی، تلفن جدید موتورولا به نام Moto G تنها برای شما 179 دلار هزینه خواهد داشت. این گوشی یک صفحه ی نمایش کوچک و ضعیف ندارد، بلکه از یک صفجه ی نمایش 5 اینچی بهره می برد. در مقایسه با یک گوشی 649 دلاری، صفحه ی نمایش این گوشی چندان جذاب نیست، ولی همچنان مناسب به نظر می رسد. Moto G آخرین نسخه ی اندروید یعنی Android 4.4.4 را اجرا می کند. طبق بررسی های انجام شده، دوربین آن به خوبی دوربین iPhone 4s است. به لطف پیشرفت تکنولوژی، پردازنده ی این گوشی 179 دلاری تقریبا به قدرتمندی پردازنده گوشی Galaxy S3 سامسونگ است. با این گوشی دیگر با یک رابط کاربری ضعیف و کند سر و کله نخواهید زد. همچنین یک صفحه ی نمایش بزرگ، یک دوربین مناسب و آخرین نسخه ی اندروید را خواهید داشت و می توانید تقریبا هر اپلیکیشن اندرویدی را با کارایی خوب بر روی آن اجرا کنید.

اگر 179 دلار برای شما زیاد است، می توانید یک Moto E بخرید. Moto E همان مشخصات Moto G را ندارد، اما قیمت آن بسیار ارزان و فقط 129 دلار است.

original-moto-g

ویندوز فون های مایکروسافت نیز در عرصه ی محصولات ارزان قیمت نقش مهمی داشته اند. شما می توانید گوشی Nokia Lumia 520 را با قیمتی حدود 100 دلار خریداری کنید. این گوشی یک صفحه ی نمایش کوچک داشته و سخت افزارش چندان قوی نیست و سیستم عامل ویندوز فون نیز اپلیکیشن های قابل نصب بر روی آن را محدود کرده است، اما با توجه به قیمت آن، به بسیار به صرفه به نظر می رسد. چند سال قبل می توانستید با حدود 50 دلار یک تلفن ارزان قیمت بخرید، اکنون تلفن های هوشمند ارزان قیمت در همین محدوده ی قیمت مجهز به مروگر وب و اپلیکیشن های مختلف وجود دارند.

lumia-520

هدف ما این نبود که به شما بگوییم یک Moto G یا یک تلفن Lumia ارزان قیمت بخرید، شما می توانید طبق نیاز خود یک گوشی مناسب را انتخاب کنید. گوشی های معرفی شده فقط دو نمونه از گزینه هایی بودند که می توانستید برگزینید و بدون خریدن یک گوشی 600 دلاری، لذت استفاده از یک تلفن هوشمند را تجربه کنید. در هر صورت انتخاب با شماست، مبلغی که می خواهید هزینه کنید را بسنجید و تلفن هوشمند دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

منبع : HowToGeek.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *