بچه گربه های ایرانی مظنون حمله به تاسیسات نظامی اسرائیل!

بچه گربه های ایرانی مظنون حمله به تاسیسات نظامی اسرائیل!
  • 1393/10/7
  • سجاد جمالی
  • 12

خبرگزاری رویترز با ذکر دلایلی مدعی شد احتمالا ایران پشت کمپین هک علیه تاسیسات نظامی اسراییل و اتحادیه اروپا بوده است.
خبرگزاری رویترز امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد حملات سایـبری اخیر علیه تاسیسات نظامی اسراییل و اتحادیه اروپا توسط کشوری صورت گرفته که از نرم‌افزارهای آمریکایی ساخت آمریکا استفاده کرده است. به ادعای رویترز، این نرم افزارها توسط شرکت سازنده آمریکایی برای فروش به شرکت‌ها و مشتریانی است که قصد دارند از آن برای سنجش توانایی دفاعی خود استفاده کنند.
هکرها سال‌ها از ابزارهای نفوذی مانند «متا اسپلویت» استفاده می‌کردند اما هکرهای دولتی با ابزارهای خاصی دست به حمله سایبری می‌زنند که با برنامه های رایگان نوشته می‌شوند چرا که اگر این ابزارها با برنامه‌های خریداری شده نوشته شوند به راحتی قابل ردیابی خواهند بود.
رویترز در ادامه ادعاهای خود نوشت، «گادی اروان» مدیر اجرایی شرکت کامپیوتری «ورنر و کیمرتیا» با اشاره به حملات سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای ارتش اسراییل و حملاتی از این دست مدعی شد با توجه به نوع قربانیان، یکی از مظنونان این کمپین هک، ایران است. وی ادامه داد پژوهشگران سایبری، در راستای نام‌گذاری هکرهای ایرانی به بچه گربه، این کمپین هک را«بچه گربه راکت» نامیدند.
رویترز برای اثبات ادعای خود ادامه می‌دهد، ایران قابلیت عملیات اینترنتی خود را بعد از حمله سایـبری ویروس استاکس نت علیه تاسیسات هسته‌ای اش، افزایش داده است.
اورون گفت تیم واکنش اضطراری کامپیوتری اسراییل، هفت حمله سایبری علیه تاسیسات نظامی خود را از ماه آوریل شناسایی کرده است که شامل حملات سایبری برای سرقت اطلاعات شرکت اسراییلی مرتبط با صنایع دفاعی و هوایی، یک موسسه آکادمیک اسراییلی، یک آژانس دفاعی که به زبان آلمانی اداره می‌شود و یک وزارت دفاع شرق اروپا بوده اند. وی افزود تلاش برای هک اهداف اسراییلی با شکست مواجه شد.
وی در خصوص نوع حملات اظهار کرد این حملات ابتدا با فایل الصاقی به ایمیل‌هایی که با «اکسل» باز می‌شوند آغاز شد و بدین ترتیب عمل می‌کرد که برای ارتقای اکسل کاربر فایلی را دانلود می‌کرد و در صورت دانلود فایل برنامه هک در سیستم فرد نصب می‌شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 12 دیدگاه
    1. اگر نفوذ موفقیت امیز هم باشه میگن نبوده.

  1. خوبکاری میکنن واقعا آفرین ادامه بدین تخریبشون کنید بدونن مارو دست کم نگیرن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *