کاهش ۲۲ درصدی سود شرکت AMD

کاهش ۲۲ درصدی سود شرکت AMD
  • 1393/11/2
  • نادر عظیمی
  • 0

طبق اعلام مدیر عامل شرکت AMD این کمپانی طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ از نظر کسب سود در مقایسه با سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۳ با کاهش ۲۲ درصدی رو به رو شدند که بسیار به ضرر این شرکت خواهد بود.

به گفته مدیرعامل AMD آنها در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۳ بیش از ۱٫۴۳ میلیارد دلار سود کسب کردند که در مقابل سود سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ تنها ۱٫۲۳ میلیارد دلار بوده است و کاهش ۲۲ درصدی را به همراه داشت.

قطعا دلیل این افت ۲۲ درصدی سود شرکت کالیفرنیایی AMD را می توان موفقیت شرکت انویدیا در فروش کارتهای گرافیکی منحصربفردش دانست. همچنین AMD در تولید پردازنده نیز رقیب جدی دارد و آن شرکت بزرگ اینتل است که همین رقبا را می توان از عوامل افت سود AMD قلمداد کرد. AMD باید برای موفقیتش به فکر تولید پردازنده ها و کارت های گرافیکی بهتر نسبت به انویدیا و اینتل باشد تا بتواند سودش را دو چندان کند.

همچنین شایعه شد که AMD برروی کارت های گرافیکی خانواده جدید R9 3xx مشغول به کار است و شاید همین خانواده جدید کمکی در جهت افزایش سود AMD کند. شما می توانید در ادامه نمودار مالی کمپانی بزرگ کالیفرنیایی AMD را در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ مشاهده کنید:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *