چین می خواهد کاربران اینترنتی اش با نام واقعی خود نظراتشان را ارسال کنند

چین می خواهد کاربران اینترنتی اش با نام واقعی خود نظراتشان را ارسال کنند
  • 1393/11/16
  • مهرداد فراهانی
  • 1

ما به تازگی متوجه شدیم که چگونه جمعیت اینترنت چین به 649،000،000 افزایش یافته است و 86 درصد آن هم کاربرانی هستند که از گوشی های هوشمند و تبلت استفاده کرده اند. با توجه به این توضیحات، بسیاری از کاربران آنلاین، بدون گفتن نام درست خود از وبسایت ها بازدید کرده نظر خود را ارسال می کنند که می تواند آمار ها را به نفع گروهی تغییر دهد. خب، به نظر می رسد که برای جلوگیری از این کار چین تصمیم گرفته برخی قوانین تنظیم شده برای اینترنت را تغییر دهد، به طوری که هر کسی که می خواهید در وبساتی نظری ارسال کند، ابتدا باید با نام واقعی خود ثبت نام  و سپس اقدام به ارسال نظر کند. این اقدام گام دیگری برای مقید کردن کاربران آنلاین چین می باشد.

این مقررات جدید از اول ماه مارس اعمال می شود و در آن کاربرانی که می خواهند نظری در یک وبلاگ، انجمن، و یا سایر سیستم های مشابه ارسال کنند ابتدا باید با استفاده از نام واقعی خود یک حساب کاربری در آن وبسایت ایجاد کنند و سپس اقدام به ارسال نظر کنند. این قانون همچنین شامل خدمات پیام رسانی فوری و یا سایت های خبری که امکان ارسال نظر را دارند میشود که مدیریت وبسایت های چین باید بستر های لازم آن را فراهم کنند.
خوب، می توان گفت این نمایش دولت تا حدودی باعث میشود که مشکل بالقوه آنلاین این کشور حل شود و به حل مسائل نژادی و دیگر بحث های آنلاین چین کمک خواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. اگه این طرح درایران هم مطرح بشه خیلی ازسایت ها بازدیدکنندگانشونو ازدست میدن واصلا خوب نیس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *