روزنگار ؛ بزرگترین تلسکوپ خورشیدی/ سرقت یک میلیارد دلاری هکرها و بیشتر

روزنگار ؛ بزرگترین تلسکوپ خورشیدی/ سرقت یک میلیارد دلاری هکرها و بیشتر
  • 1393/11/27
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

بزرگترین تلسکوپ خورشیدی جهان ساخته شد!

791005

پروژه ی بزرگترین تلسکوپ خورشیدی جهان در سال ۲۰۱۹ تکمیل خواهد شد و در برنامه ی رصد اعماق فضایی قرار می گیرد. به گزارش گویا آی تی، (DKIST) بزرگترین تلسکوپ خورشیدی جهان که هزینه ی آن ۳۴۴ میلیون دلار می باشد و هدفش تصویر برداری از سطح خورشید با جزییات بی سابقه است تا سال ۲۰۱۹ تکمیل و به بهره برداری می رسد. دانشمندان با استخراج داده هایی از این تصاویر، می توانند جزییات دقیق و بی سابقه از سطح فیزیکی خورشید را مورد ارزیابی قرار دهند. طی هفته های گذشته، ساخت تلسکوپ قدرتمند به مرحله ی جدیدی وارد شد. کنسرسیومی که از ۸ دانشگاه بریتانیا و بنگاه های تجاری تشکیل شده است، همکاری خود را برای ساخت دوربین های قدرتمند و گران قیمت این تلسکوپ آغاز نمودند. برای آشنایی بیشتر با این تلکسوپ به این مطلب رجوع کنید.

هکرها بیش از یک میلیارد دلار ار بانک ها به سرقت بردند [گزارش]

access-denied_story

بیش از یک میلیارد دلار پول از ۱۰۰ بانک مختلف در سراسر جهان توسط گروهی از سارقان بین المللی اینترنتی در دو سال گذشته به سرقت رفته است. این خبر را شرکت امنیتی رایانه ای روسی کسپرسکی اعلام کرده. گروه یاد شده که به Carbanak شهرت دارند روشی غیر معمولی برای ارتباط مستقیم به بانک ها دارند و در واقع به خود مشتریان کاری ندارند. آنها ایمیل ها را با دقت آماده می کنند تا برای کارمندان بانک ها یک نرم افزار مخرب را ارسال کند و همین نرم افزار اجازه دسترسی به شبکه های بانکی را به گروه هکری می دهد. آنها حتی به دوربین های داخلی بانک ها نیز دسترسی داشته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این سرقت مطلب فوق را حتما بخوانید.

دور زدن تمام لایه های حفاظتی ویندوز تنها با تغییر یک بیت

Featured-imageمحققان امنیتی یافته اند که تنها با تغییر ۱ بیت می تواند تمام لایه های حفاظتی موجود در تمام نسخه های ویندوز را دور زد (یا به اصطلاح “بای پس” کرد) . این آسیب پذیری با نام CVE-2015-0057 و درجه اهمیت “مهم” درایور کرنل-مود ویندوز, یعنی Win32k.sys را تحت تاثیر قرار می دهد. به گفته مایکروسافت مهاجمی که موفق به ورود به سیستم قربانی شود می تواند “دسترسی بالایی را در اختیار بگیرد و مقادیر دلخواهی از حافظه کرنل را بخواند”, که این امر به او اجازه می دهد تا نرم افزار دلخواه خود را بروی سیستم قربانی نصب کند, داده ها را ببیند و تغییر دهد, و همچنین برای خود اکانت های جدید با دسترسی بالا (ادمین) ایجاد کند. برای مشاهده متن کامل آموزش به این مطلب مراجعه نمایید.

بنچمارک های عمر باتری اندروید ۵٫۰ Lollipop

gsmarena_002

در این آزمون می‌خواهیم با استفاده از گوشی های سامسونگ گلکسی S5 (نسخه اسنپ‌دراگون ۸۰۱)، ال‌جی G3 (نسخه ۱۶ گیگابایتی با رم ۲)، اچ‌تی‌سی One M8 و نکسوس ۵ مصرف باتری نسخه ۵.۰ آبنبات چوبی اندروید را بررسی کنیم. هر چهار اسمارت‌فون به تازگی بروز رسانی آبنبات چوبی را دریافت کرده اند و حالت صرفه جویی هوشمند باطری در آن ها فعال می باشد. برای دیدن نتایج این تست مطلب فوق را بخوانید.

سامسونگ رسما از پردازنده اگزینوس ۷ OCTA بر پایه ۱۴ نانومتر رونمایی کرد

gsmarena_001

سامسونگ رسما از اولین تراشه پردازنده سه بعدی فین‌فت ۱۴ نانومتری خود رونمایی کرد. این پردازنده بهبود قابل توجهی در نسبت به  فرآیند دو بعدی ۲۰ نانومتر که در نسل فعلی پردازنده اگزینوس ۷ مورد استفاده قرار گرفته دارد.

مشخصات تلفن هوشمند HTC A53 به بیرون درز پیدا کرد

htc-desire-626-2

شرکت اچ تی سی در سری دیزایر خود، از مواد فلزی مانند One استفاده نکرده ولی این به معنای استفاده نکردن از فلز در سری های دیگر این شرکت نیست. برای مثال اخیرا اچ تی سی از Desire 626 رونمایی کرده که یکسری مشخصات جالب دارد و در گویا آی تی قبلا به آن پرداخته بودیم. اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه و مناسب دیگر از اچ تی سی هستید HTC A53 را باید ببینید. بر اساس اعلام اکانت لو دهنده Upleaks در توییتر شرکت مورد بحث قرار است دسگاهی را معرفی کند که نامش A53 است ولی هنوز مشخص نیست که شناسه ساخت آن چه خواهد بود. در هر صورت بنا به گفته این منبع برخی از مشخصات دستگاه مورد اشاره نیز لو رفته است. بنظر می رسد که پردازنده بکار رفته در آن ساخت شرکت مدیا تک و MT6795 خواهد بود که شامل ۸ هسته پردازشی ۶۴ بیتی است. برای اشنایی بیشتر با گوشی مورد بحث به این مطلب رجوع کنید.

“بدو برو دستشویی” برنامه‌ای که تشخیص می‌دهد در طول یک فیلم چه زمانی برای رفتن به دستشویی مناسب‌تر است!

"بدو برو دستشویی" برنامه‌ای است که تشخیص می‌دهد در طول یک فیلم چه زمانی برای رفتن به دستشویی مناسب‌تر است!

گاهی به نظر می‌رسد که تمام رسالت برخی فیلم‌ها این است که نگذارند شما از جلو تلویزیون یا از روی صندلی سینما جم بخورید! دو ساعت تمام مقابل تلویزیون خشکمان میزند و مدام منتظر آنیم که اتفاق تازه‌ای رخ دهد. این‌قدر محو تماشا می‌شویم که یکی از اساسی‌ترین نیازهای جسمی خود را فراموش می‌کنیم! یعنی رفتن به دستشویی! حتی اگر احساس نیاز هم بکنیم، آن‌قدر درگیر فیلم هستیم که دلمان نمی‌آید بلند شده و صحنه‌ای از آن را از دست بدهیم. اگر من رفتم و قهرمان داستان کشته شد چه؟ اگر من رفتم شخصیت اصلی بالاخره اعتراف کرد چه؟ اگر من رفتم و معروف‌ترین صحنه اکشن فیلم پخش شد چه؟ ادامه این مقاله جالب را حتما بخوانید.

به پایان یک روزنگار دیگر رسیدیم. در ادامه می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز در گویا آی تی از دنیای فناوری و تکنولوژی را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *