دوربین جدید prosumer نیکون D7200 ، وای‌فای و NFC را به ارمغان می آورد

دوربین جدید prosumer نیکون D7200 ، وای‌فای و NFC را به ارمغان می آورد
  • 1393/12/11
  • مهرداد فراهانی
  • 0

نیکون امروز از نسخه جایگزین و به روز شده از دوربین DSLR prosumer مدل D7100 رونمایی کرد. مدل D7200 جدید از جهات مختلفی پیشرفت داشته و در میان آنها افزایش اندازه بافر و بهبود حساسیت در نور کم به چشم می خورد.

D7200 قرار است با یک سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C CMOS عرضه شود که در مقایسه با نسل قبلی اش که ۲۴.۱ مگاپیکسل بود پیشرفت ناچیزی داشته است اما این سنسور به احتمال زیاد توسط سونی ساخته شده که در این صورت پیشتر در دیگر مدل های این شرکت هم استفاده شده و کیفیت تصاویر بهتری از سنسور توشیبا که در D7100 استفاده شده بود دارا می باشد.

اندازه بافر هم افزایش یافته است و هم اکنون می توانید با ۱۸ RAW عکس ها را با رزولوشن کامل و یا ۱۰۰JPEGs نگه دارید، که بهبود قابل توجهی نسبت به D7100 که محدود به ۶ RAW و ۵۰JPEGs بود داشته است. حساسیت ISO هم در محدوده ۱۰۰-۲۵،۶۰۰ می باشد اما برای عکسبرداری سیاه و سفید می تواند تا ۱۰۲،۴۰۰ گسترش یابد.

در مدل جدید بسته سیستم AF بهبود یافته است ولی با همان ۵۱ امتیاز AF، می باشد ولی در حال حاضر حساسیت به -۳EV، رسیده که در مدل D7100 این مقدار -۲EV بود. نسل جدید هم اکنون می توانید با کیفیت ۱۰۸۰/۶۰p فیلم برداری کند که در مقایسه با مدل قبلی که ۱۰۸۰/۶۰i بود بهتر می باشد.

عمر باتری هم افزایش یافته است و هم اکنون نیکون D7200 می تواند ۱۱۰۰ عکس را با یکبار شارژ بگیرد که بیش از مقدار ۹۵۰ عکس در مدل D7100 است این دوربین همچنین قابلیت اتصال به NFC و وای فای را نیز همراه خود دارد تا اطلاعات را راحت جابه جا کند.

D7200 نیکون قرار است در ماه آوریل با قیمت ۱۲۰۰ دلار که فقط شامل بدنه دوربین است برای فروش عرضه شود، و اگر آن را همراه کیت لنز ۱۸-۱۴۰mm f/3.5-5.6G ED VR بخواهید باید برای آن ۱۷۰۰ دلار بپردازید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *