افزایش برداشت نفت با استفاده از تکنولوژی چاه هوشمند

افزایش برداشت نفت با استفاده از تکنولوژی چاه هوشمند
  • 1393/12/13
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، امیر عباس حسینی قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت در مورد استفاده از تکنولوژی های نوین در دو بخش پایین دستی و بالا دستی این پژوهشگاه توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه سال آینده تمامی تمرکزمان بر روی افزایش  برداشت با استفاده از روش های نوین در حوزه های بالا دستی است، باید برای اجرای این طرح با شرکت های بهره بردار مثل فلات قاره، نفت مرکزی، مناطق نفت خیز جنوب و اروندان همکاری شود.

وی افزود: قرار است گسترش تکنولوژی مربوط به چاه هوشمند در دستور کار قرار بگیرد و با توجه به مدت زمان کوتاه اجرای آن، افزایش برداشت محقق می شود و اولویت کوتاه مدت پژوهشگاه صنعت نفت، تمرکز بر تاسیسات سطح الارضی است و با همکاری های مشترک با بهره برداران نفت، مطالعات مخازن و توسعه میادین نفت را برای برنامه های بلند مدت در نظر گرفته ایم.

حسینی تصریح کرد: تمرکز ما در پردیس پایین دستی بر روی لایسنس های مورد نیاز مثل استراتژیک صنایع پالایشی و لایسنس های راهبردی است و کاتالیستهای مورد نیاز صنعت نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین گفت: درسال ۹۴ در حوزه ی پالایش و فراورش گاز به موضوع گوگرد زدایی توجه خاصی خواهیم داشت و گاز ترش را به کار خواهیم برد.

[منبع: Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *