پرینتر سه بعدی جدید میتواند ۲۵ برابر سریع تر از رقبای خود عمل کند

پرینتر سه بعدی جدید میتواند ۲۵ برابر سریع تر از رقبای خود عمل کند
  • 1393/12/27
  • مهرداد فراهانی
  • 0

پرینتر سه بعدی سابقه زیادی ندارد اما به دلیل توانایی های آن به راحتی می توان از آن برای ساخت نمونه های اولیه استفاده کزد به همبن خاطر طرفداران زیادی در بین طراحان و مهندسان در سطح جهان پیدا کرده است. اما متاسفانه سرعت چاپ این پرینتر ها بسیار کند است. شرکت جدیدی به نام Carbon3D با یک روش جدید چاپ سه بعدی که ادعا می شود ۲۵ تا ۱۰۰ بار سریع تر از دیگر تکنیک های چاپ است امیدوار به تغییر این روند است.

این شرکت تکنیک جدید خود به نام “تولید رابط مایع به طور مستمر” معرفی کرده که به وسیله مایع عمل چاپ را انجام می دهد. این روش که به اختصار CLIP نوشته می شود به نظر می رسد بر خلاف تکنیک های مشابه، که چاپ را لایه لایه انجام دهند، روش CLIP با استفاده از نور لیزر همراه با اکسیژن فرایند چاپ سه بعدی را انجام می دهد.

xyxmuk3ysqw51j8jkanu

سازندگان آن ادعا می کنند که چاپگر ویژگی هایی مانند کنترل خوب بر قرار گرفتن در معرض اکسیژن که می توان آن را مورد استفاده برای ایجاد لکه های کوچک کند ارائه می دهد.

جزئیات دقیق از چگونگی کارکرد آن هنوز در دسترس نیست اما چاپ با چنین سرعتی به وضوح مشخص است که فوق العاده مطلوب است. اگر CLIP بتواند آن را به یک محصول تجاری تبدیل کند، چاپ سه بعدی با این پرینتر فوق العاده عالی خواهد بود. و این دقیقا همان چیزی است که صنعت چاپ سه بعدی در انتظار آن است.

[منبع: gizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *