اولین تجربه با تلفن هوشمند Meizu M1 Note

اولین تجربه با تلفن هوشمند Meizu M1 Note
  • 1394/1/2
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

تلفن هوشمند Meizu MX4 همگان را تحت تاثیر قرار داد و نسخه بعدی یعنی Meizu MX4 Pro توانست نقطه ضعف های دستگاه قبلی را نیز پوشش دهد. حالا کمپانی سازنده چینی، فبلت ارزان قیمت تر Meizu M1 Note را معرفی کرده است.

دستگاه جدید بعضی از ویژگی های با کیفیت قبلی را کنار گذاشته است اما با این حال طراحی و جنس موارد سازنده آن بسیار عالی هستند. این دستگاه دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با تکنولوژی IPS و کیفیت ۱۰۸۰p است که نسبت به کیفیت ۱۵۳۶p در MX4 Pro کاهش یافته؛ اما به همان اندازه شفاف و دارای رنگ های عالی است.

هیچ بخش فلزی در بدنه دستگاه به چشم نمی خورد اما لبه های شیب دار و گوشه های منحنی شکل مانند قبل راحت هستند. برای توجه اپل باید این نکته را هم اضافه کرد که در زمان استفاده از M1 Note، مدتی طول میکشد تا متوجه شوید در حال کار کردن با یک فبلت بزرگ ۵٫۵ اینچی هستید.

یکی دیگر از نقاطی که در M1 Note کاهش یافته، پردازنده است. این دستگاه دارای چیپ MT6275 مدیاتک و پردازنده هشت هسته ای Cortex-A53 و “فقط” ۲ گیگابایت حافظه RAM است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی نیز از قابلیت ضبط UHD پشتیبانی نمی کند. اما با این حال مشخصات سخت افزاری فعلی نیز برای تجربه ای بدون مشکل از یک تلفن هوشمند کافی به نظر می رسند.

gsmarena_002

قاب پشتی M1 Note از پلاستیک براق ساخته شده که تا شیشه جلوی دستگاه نیز ادامه پیدا کرده است. شاید شما هم مانند ما ترجیح میدادید که سطح پشتی این دستگاه مات باشد، ولی با این وجود باید گفت در دست گرفتن M1 Note بسیار راحت است. همان طور که گفته شد، طراحی این تلفن هوشمند منحنی شکل و شیب دار بوده و خبری از گوشه های تیز در آن نیست.

همچنین فبلت جدید Meizu نسبت به اندازه اش بسیار سبک و جمع و جور به نظر می رسد. تنها زمانی که این دستگاه بزرگ به نظر می رسد وقتی است که آن را با G3 ال جی مقایسه کنید که نسبت نمایشگر به بدنه در آن به طرز حیرت آوری بالاست. پنل ۱۰۸۰p این فبلت، دارای رنگ های به یاد ماندنی، زاویه دید بسیار زیاد، کنتراست عالی و دقت بسیار خوب است. این صفحه نمایش می تواند به راحتی با پنل فوق العاده با کیفیت iPhone 6 Plus رقابت کند.

در حال حاضر نمی توان نظر قطعی درباره دوربین و عملکرد باتری این دستگاه داد، پس اظهار نظر درباره آنها را به زمانی دیگر موکول می کنیم و تنها به توضیح عناصر فیزیکی خواهیم پرداخت. رویه گوشی کاملا صاف است و قالب پلاستیکی دور آن در نقطه ای کاملاً واضح به صفحه نمایش می رسد. خیلی دوست داشتیم که شیشه جلویی با انحنایی جزئی به بدنه متصل شود اما این طور نیست. امیدواریم در نسخه های بعدی Meizu از چنین فرمی استفاده کند.

big

رابط کاربری M1 Note تفاوت های بسیار بارزی با ساختار اندروید گوگل دارد و بیشتر به iOS اپل شبیه است. این نکته به خودی خود یک نقطه ضعف به حساب نمی آید، اما به هر حال علاقه داریم رابط Flyme OS خود شرکت را روی اندروید آب نبات چوبی تجربه کنیم.

به طور کلی باید گفت تجربه اولیه ما از کار کردن با Meizu M1 Note قابل قبول بوده است و این فبلت توانست ما را تحت تاثیر قرار دهد. تلاش Meizu برای ساخت دستگاهی با امکانات بسیار خوب و قیمتی پایین قابل تقدیر است و می توان گفت با توجه به قیمت کمتر، استفاده از M1 Note به همان اندازه MX4 Pro رضایت بخش است. Meizu می تواند بخش عمده ای از فروش تلفن های ارزان قیمت میان رده را به خود اختصاص دهد و در برابر HTC Desire 820 یا Galaxy A7 سامسونگ حرف های زیادی برای گفتن دارد.

[منبع: GSMArena ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *