آموزش تمیز کردن صفحه نمایش های لمسی

آموزش تمیز کردن صفحه نمایش های لمسی
  • 1394/1/7
  • مبين
  • 0

وجود لکه ها بر روی صفحه نمایش دستگاه های هوشمند کمی آزار دهنده هستند و ممکن است که روی صفحه نمایش تلفن همراه شما از این لکه ها و یا اثر انگشت به جا مانده باشد.

تمیز نگه داشتن صفحه نمایش های لمسی برای افزایش طول عمر آن ها ضروری است. امروز قصد داریم که به شما نحوه تمیز کردن صفحه نمایش موجود در دستگاه های هوشمند را آموزش دهیم. پس با ما در گویا آی تی همراه باشید.

روش ۱ از ۲: با استفاده از یک پارچه میکرو فایبر

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-1 پارچه میکرو فایبر را انتخاب کنید این روش برای تمیز کردن صفحه نمایش بسیار ایده آل است. می تواند از پارچه موجود در عینک های طبی یا آفتابی استفاده کنید. هزینه تهیه این پارچه متفاوت است اما جنس معمولی آن که همراه عینک های طبی عرضه می شود کفایت می کند.

۰_۱ (۱)

 قبل از شروع به تمیز کردن صفحه نمایش دستگاه را خاموش کنید. این کار اجباری ندارم اما اگر خاموش باشد لکه های مجود در آن بهتر دیده خواهد شد.

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-3

 یک بار به آرامی پارچه میکروفایبر را بری صفحه نمیاش همانند مسواک زدن بیاورید و لکه های بزرگ را پاک نمایید.

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-4

 اگر واقعا مورد نیاز بود می توانید که از پارچه پنبه ای مربوط استفاده کنید با ایجاد حرکات دایره ای روی صفحه نمایش به راحتی می توانید که لکه های موجود را پاک نمایید. این پارچه به راحتی لکه های را پاک سازی خواهد کرد و اگر ضروری بود کمی آن را مرطوب کنید.

دستورالعمل پارچه را مطالعه کنید چراکه برخی از این پارچه ها حالت مرطوب را دارند. برای مرطوب کردن پارچه بهتر است که از آب مقطر یا از پاک کننده های مخصوص صفحه نمایش های لمسی استفاده کنید.

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-5

 بار دیگر با پارچه میکرو فایبر وحرکات دورانی صفحه نمیاش را تمیز کنید اما بیش از حد این کار را تکرار نکنید و بر روی صفحه نمایش فشار وارد نکنید اگر روی آن  رطوبت وجود داشت سعی کنید با هوا آن را خشک کنید.

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-6

حال پارچه میکرو فایبر را بشویید. برای شستن آن را در آب گرم و صابون خیس بکنید تا الیاف جمع شده پارچه دوباره باز شوند. پس از آن بهتر است که پارچه با هوا خشک شود. اگر شما برای خشک شدن آن عجله دارید نباید آن را روی هر سطحی از قبیل صفحه نمایش بکشید.

روش دوم ۲ تا ۲: با استفاده از ژل الکل

این روش بسیار خوب است چراکه تمامی میکروب ها را از بین خواهد برد.

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-7

مقداری ژل الکل تهیه نمایید این ماده به عنوان ضد عفونی کننده دست شناخته می شود.

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-8

یک دستکال کاغذی تمیز تهیه کنید.

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-9

مقداری از ژل الکل را روی دستمال کاغذی بریزید.

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-10

حال رو به پایین آن را تمیز کنید

۶۷۰px-Clean-a-Touch-Screen-Step-11

پس از آن از یک پارچه میکرو فایبر برای پاک کردن نهایی لکه استفاده نمایید.

این آموزش به پایان رسید و شما می توانید با ساتفاده از یکی از این دو روش صفحه نمایش دستگاه های خود از قبیل گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده کنید. نظر شما درباره این آموزش چیست؟

منبع:[wikihow]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *