چگونه از تلفن هوشمند خود به عنوان دوربین امنیتی خانگی استفاده کنیم؟

چگونه از تلفن هوشمند خود به عنوان دوربین امنیتی خانگی استفاده کنیم؟
  • 1395/7/3
  • زهرا معبودی
  • 0

با فراهم کردن یک دوربین امنیتی خانگی می‌توانید در زمان‌هایی که خانه نیستید هم مراقب منزل خود باشید. سیستم‌های جدید امنیتی عالی هستند اما اگر بخواهید کمی اقتصادی‌تر باشید می‌توانید با یک تلفن هوشمند هم این کار را انجام دهید.

شما می‌توانید از دوربین‌های مداربسته‌ی داخلی که به شکل آماده و برای چنین اهدافی ساخته شده‌اند استفاده کنید. مثلا محصول Nest Cam  یک دوربین امنیتی خیلی خوب است که می توانید از آن در منزل خود استفاده کنید ولی باید برای خرید آن حدود ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. اما اگر به تازگی یک گوشی هوشمند جدید خریداری کرده اید به راحتی می توانید از گوشی قبلی خود به عنوان یک دوربین امنیتی استفاده کنید برای این کار  باید کمی تنظیمات خاص روی گوشی اعمال کنید و یک یا دو اپلیکیشن را روی آن نصب کنید. بیایید این کار را با گویا آی تی با هم انجام دهید:

فرآیند انجام این کار از طریق اپلیکیشنی به نام Manything انجام می‌گیرد که باید آن را بر روی هر دو موبایل قدیمی (دوربین) و جدید خود (که می‌خواهید از روی آن بر خانه نظارت کنید) نصب نمایید. این اپ برای iOS و اندروید در دسترس است اما نسخه‌ی اندروید آن هنوز در مرحله‌ی بتا قرار دارد. با این حال خوشبختانه در همین شکل هم اپلیکیشن مذکور کامل است و باید بر روی اکثر دستگاه‌های اندرویدی به درستی کار کند. برای اطمینان از کارکرد صحیح دوربین بر روی دستگاه شما این برنامه را دانلود کنید.

استفاده از Manything برای یک دوربین و بدون امکان ذخیره سازی در فضای ابری رایگان است. اما این اپ طرح‌های پولی هم دارد که شاید برای شما جالب باشد. زمانی که شما در این برنامه ثبت نام می‌کنید، می‌توانید یک ماه به طور رایگان از بهترین طرح Manything استفاده کنید، اما پس از آن می‌توانید از طرح‌های کم هزینه یا رایگان آن استفاده نمایید. طرح‌های پیشنهاد Manything به شرح زیر است:

smart-phone-into-the-home-security-camera2

طرح اولی که با قیمت ۲٫۹۹ دلار مشخص شده است برای استفاده ماهانه گزینه مناسبی است. با این طرح امکان استفاده از یک دوربین و ۲ روز مهلت برای ذخیره کردن تصاویر بر روی فضای ابری را دارید. به نظر می رسد زمان دو روزه زمانی معقول باشد.

پس از آن که این اپ را بر روی تلفن هوشمند خود دانلود و نصب کردید، از پایین صفحه گزینه‌ی Register را انتخاب کنید.

smart-phone-into-the-home-security-camera

آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس دکمه‌ی Register را لمس کنید.

smart-phone-into-the-home-security-camera

در صفحه‌ی بعدی دکمه‌ی Camera را انتخاب کنید.

smart-phone-into-the-home-security-camera5

در این مرحله ممکن است با پنجره‌ی جدیدی مبنی بر درخواست دسترسی به دوربین دستگاه مواجه شوید، که در این صورت باید گزینه‌ی Ok را بزنید.

smart-phone-into-the-home-security-camera

پس از آن، رابط کاربری دوربین باز خواهد شد. در این حالت با انتخاب دکمه‌ی قرمز ضبط نظارت بر خانه را شروع کنید. حالا باید تلفن هوشمند قدیمی خود را در کنار یک سطح قرار داده یا برای آن یک استند تهیه کنید. چیزی شبیه به Joby GripTight Micro Stand گزینه‌ی بسیار خوبی است. علاوه بر این مطمئن شوید که موبایل شما به برق وصل باشد تا با اتمام باتری خاموش نشود.

smart-phone-into-the-home-security-camera

حالا نوبت آن است که Manything را بر روی تلفن هوشمند اصلی خود دانلود و نصب کنید. این اپ cross-platform است، به این معنا که لزومی ندارد که دوربین و تلفن هوشمند اصلی شما حتما سیستم عامل مشابهی داشته باشند. زمانی که برنامه را باز می‌کنید، با انتخاب گزینه‌ی Log in از پایین صفحه و وارد کردن ایمیل و رمز عبور می‌توانید به حساب کاربری خود وارد شوید.

smart-phone-into-the-home-security-camera

گزینه‌ی Viewer را انتخاب کنید.

smart-phone-into-the-home-security-camera

تلفن هوشمند دوم شما باید در این لیست وجود داشته باشد.

smart-phone-into-the-home-security-camera

با انتخاب آن می‌توانید به طور زنده به تصاویر در حال ضبط از محل موردنظر دسترسی داشته باشید. علاوه بر این اگر حرکتی مشاهده شود می‌توانید لیست تصاویر آن‌ها را هم ببینید. این تصاویر بر روی فضای ابری (که همان سرورهای Manything هستند) آپلود می‌شوند.

smart-phone-into-the-home-security-camera

برای مشاهده‌ی تنظیمات آیکن چرخ دنده‌ی مشخص شده در تصویر زیر را انتخاب کنید.

smart-phone-into-the-home-security-camera

اکثر بخش‌های تنظیمات واضح هستند، ولی بعضی از گزینه‌ها نیاز به توضیح دارند.

برای مثال اگر گزینه‌ی Stills Mode فعال باشد، دوربین به جای فیلمبرداری تصاویر پشت سر هم می‌گیرد. این گزینه با توجه به شرایط اینترنت کاربر می‌تواند مفید باشد.

smart-phone-into-the-home-security-camera

از بخش Motion Detection یا تشخیص حرکت هم می‌توانید میزان حساسیت دوربین و این که چه نقاطی در قاب تصویر در تشخیص حرکت لحاظ نشوند را مشخص کنید.

smart-phone-into-the-home-security-camera

از بخش Video Quality می‌توانید کیفیت ویدیوهایی که می خواهید ضبط کنید را مشخص کنید. اگر اینترنت شما کند و کم حجم می‌باشد بهتر است سطح آن را بر روی کم بگذارید، اما اگر از نظر ترافیک و سرعت مشکلی ندارید می‌توانید کیفیت را بالاتر ببرید. برای اینکه از این فرصت استفاده کنید بهتر است که کاری کنید که کیفیت تصاویر ضبط شده بالا باشد تا در صورت نیاز، بتوانید اشخاص و اتفاقات را با دقت پیگیری کنید.

smart-phone-into-the-home-security-camera

از اپلیکیشن Manything می‌توان با اینترنت سیم کارت هم استفاده نمود، ولی معمولاً بهتر است که گزینه‌ی Allow Cellular Data را غیرفعال کنید تا هزینه‌ی اینترنت شما گران نشود. با این حال اگر مشکلی در این زمینه ندارید می‌توانید گزینه‌ی مذکور را فعال کنید تا تصاویر از طریق اینترنت سیم کارت ارسال و دریافت شوند.

smart-phone-into-the-home-security-camera

در انتها گزینه‌ی Screen Dimmer را انتخاب کرده و مطمئن شوید که گزینه‌ی Bright On Movement غیرفعال باشد. با این کار دوربین همچنان به ضبط ادامه می‌دهد و با مشاهده‌ی حرکت نمایشگر را روشن نمی‌کند. این مسئله خیلی مهم نیست، ولی می‌تواند به ذخیره‌ی انرژی در دستگاه شما کمک کند.

smart-phone-into-the-home-security-camera

پس از این که تنظیمات برنامه را به شکلی که خواستید انجام دادید، کار تمام است و از این پس اپلیکیشن پس از مشاهده‌ی حرکت برای شما نوتیفیکیشن خواهد فرستاد. در صورتی که اشتراک پولی داشته باشید، تصاویر ذخیره هم خواهند شد و می‌توانید بعداً آن‌ها را مشاهده کنید.

smart-phone-into-the-home-security-camera

این آموزش یک ترفند بسیار کاربردی برای وقتی است که نمی خواهید گوشی های قدیمی تان را از دست بدهید و از طرفی نمی خواهید هزینه زیادی برای تامین امنیت منزل خود متقبل شوید. نظر شما در مورد این ترفند چیست؟ آیا فکر نمی کنید که می توانید به همین راحتی با یکی دو اپلیکیشن و یک گوشی ساده اندرویدی یا ios به  طور نامحسوس منزل خود را کنترل کنید؟ البته توصیه ما این است که اگر نوت ۷ دارید از آن برای چنین کاری استفاده نکنید چرا که ممکن است در غیاب شما آتش بگیرد و کلیه دارایی هایتان را بر باد دهد.نظر خود را با ما در میان بگذارید و با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی کاری کنید که کاربران با کمترین هزینه، امنیت منزل خود را تامین کنند.

 

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

 

منبع : howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *