آموزش بک آپ گرفتن از تصاویر موجود در تلفن های همراه

آموزش بک آپ گرفتن از تصاویر موجود در تلفن های همراه
  • 1394/1/10
  • مبين
  • 0

ممکن است که شما از کاربران اندرویدی عاشق عکاسی باشید که در هر لحظه عکاسی می کنند. خوشبختانه گوشی های هوشمند پیشرفت قابل توجهی در دوربین ها داشته اند و گوشی های هوشمند زیادی با کیفیت بالای دوربین وجود دارد.

به لطف گوشی های هوشمند شما می تواند تصاویر خود را در هر لحظه به ثبت برسانید در سفرهای یک روزه جمع های خانوادگی و دورهمی با دوستان عکس گرفتن لذت بخش است.. حال ممکن است که وجود ویروس های یا هر دلیل دیگر تصاویر شما را پاک کنند پس بهتر است که یک بک آپ یا نسخه پشتیبان از آن داشته باشید. گزینه های مختلفی برای این کار وجود دارد در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا آن ها را بررسی کنیم.

چرا باید از تصاویر بک آپ بگیریم؟

muo-android-photobackup-e1426750078922

پاسخ این سوال بسیار واضح است تا زمانی که از تصاویر خود بک آپ نداشته باشید آن ها در خطر پاک شدن هستند و ممکن است که به هر دلیلی باشد. گوشی های هوشمند و تبلت ها این روزها بسیار د خطر دزدیده شدن هستند که البته می توان با اپلیکیشن های ردیابی از مکان آن مطلع شوید و همچنین ممکن است که دستگاه هوشمند شما پیدا نشود و تصاویر موجود در آن ها قابل دستیابی نباشند. حال بنا به هر دلیلی اگر تصاویر شما که خاطراتتان را زنده می کنند پاک شوند چه بهتر است که به طور منظم از این تصاویر در کامپیوتر شخصی خود یا سرورها بک آپ بگیرید.

وای فای در مقابل آپلود شدن با اینترنت تلفن همراه

وقتی که شما از یک حساب کاربری cloud یا ابری برای بک آپ گیری از تصاویر خود انتخاب می کنید برای این مار دو گزینه را دارید که شامل آپلود از طریق وای فای و یا اینترنت تلفن همراه می شود. اگر بخواهید از اینترنت تلفن همراه خود استفاده کنید باید از بسته ها استفاده کرده و این کار ممکن است وقت گیر باشد و همچنین پهنای باند اینترنت تلفن همراه شما تاثیر پذیری چندانی بر همگام سازی تصاویر شما ندارد.  البته اگر از طریق USB بخواهید آن ها را با کامپیوتر شخصی خود آپلود کنید این مشکل حل خواهد شد. اما در کل وای فای بهترین گزینه است.

بک آپ گرفت تصاویر به کامپیوتر شخصی

muo-android-photobackup-options

برای گرفتن بک آپ تصاویر باید از یکی از دو سیستم عامل ویندوز یا لینوکس استفاده کنید پس از آن برای برقرای اتصال به یک کابل USB نیاز دارید. پس از برقراری ارتباط در اندروید نوتیفیکیشن آن ظاهر خواهد شد و زا شما می خواهد که دو حالت MTP یا PTP را انتخاب کنید. گزینه دوم برای دوربین های دیجیتال در نظر گرفته شده است و تمرکز آن در انتقال فایل ها می باشد پس می توانید این گزینه را انتخاب کنید. در سیستم عامل اندروید تصاویر گرفته شده با دوربین آن در پوشه ای با نام DCIM دخیره می شود به سادگی می توانید آن را درون کامپیوتر خود کپی کنید.

پس از انتقال آن ها می توانید تصاویر وجود در تلفن همراه خود را پاک نمایید. کاربران سیستم عامل Mac OS X برای انتقال داده ها نیاز به اپلیکیشن Android File Transfer دارید و البته بسته به کارخانه سازنده گوشی هوشمند شما هم نیز می باشد.

muo-microsd-phone

اگر گوشی هوشمند شما دارای حافظه microSD باشد شما می توانید که اطلاعات خود را روی آن ذخیره کنید و می توانید آن با به صورت مستقیم از طریق کارت ریدر ها به کامیپوتر وصل کرده و داده های آن را انتقال دهید.

ارسل تصاویر به Cloud

اپلیکیشن های مختلفی برای آپلود کردن خودکار تصاویر روی گوشی هوشمند شما وجود دارند که Dropbox از بهترین آن ها است. پس از نصب می توانید فیلم و تصاویر خود را به سیستم ذخیره سازی ابری ارسال کنید. علاوه بر این می تاونید نسخه دسکتاپ آن را نصب کرده و از طریق کامپیوتر این کار را انجام داده و به آن ها دسترسی داشته باشید.

muo-android-photobackup-dropbox

همچنین می توانید از سرویس Google Drive استفاده کنید که مانند Google Drive عمل می کند. گوگل پلاس به طور خودکار این عمل را انجام می دهد و با انتخاب گزینه ارسال خودکار در صفحه تنظیمات می توانید آن ها را آپلود کنید و همچنین می توانید برای نرم افزار تعریف کنید که هر بار دستگاه با وای فای به اینترنت متصل شد این عمل را انجام دهد.

OneDrive که سرویس ابری مایکروسافت است پس از ایجاد حساب کاربری به شما ۱۵ گیگابایت فضا رایگان را می دهد که برای کاربران اندروید بسیار کاربردی است. این عمل همراه با اتصال به اینترنت از طریق وای فای انجام می شود.

شما چگونه همگام سازی را انجام می دهید؟

امروز در گویا آی تی با چند روش از نحوه بک آپ گیری تصاویر و فیلم ها در گوشی هوشمند خود آشنا شدید و دیگر نیازی به نگرانی از دست دادن تصاویر نیست.. شما کدام یک از روش های معرفی شده را برای این کار انتخاب می کنید؟

منبع: [makeuseof]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *