DARPA مشغول آماده کردن سرویسی بهتر از GPS است

DARPA مشغول آماده کردن سرویسی بهتر از GPS است
  • 1394/1/9
  • علی رضاپور
  • 0

شاید به جرات بتوان گفت که GPS یکی از بهترین سرویس هایی بوده که در اغلب تلفن های همراه و خودرو ها نصب شده است اما این سرویس نقاط ضعفی هم دارد.همین نقاط ضعف باعث شده است که DARPA به فکر ارائه ی سرویسی دیگر بیافتد.سرویسی که شرکت یاد شده در صدد ارائه ی آن می باشد قادر به نمایش موقعیت جغرافیایی شما خواهد بود؛حتی در نقاط کور. DARPA قصد دارد این سروریس را پس از تکمیل در اختیار ارتش ایالات متحده آمریکا قرار دهد.

darpa-mobile-ad-hoc-network-1367499961

از جنگ که بگذریم، کاربرد سرویس مذکور بسیار گسترده تر و مفید تر از GPS خواهد بود.شرکت DARPA در مورد پروژه خود اذعان کرده است:

نیاز به موقعیت یابی در بسیاری از مناطقی که GPS غیرقابل دسترسی است و یا اینکه توسط پارازیت هایی غیر فعال شده است به شدت حس می شود.

همچنین این شرکت مشغول کار بر روی پروژه های نظامی دیگری از قبیل “شتاب سنج پیشرفته”، “ژیروسکوپ اتوماتیک”،ساعت هایی که بدون نیاز به اتصال به شبکه ای موقعیت شما را نمایش می دهند” و… می باشد.

روند کار اینگونه است که سیستم مکان اولیه شما را فقط برای یک بار با شبکه بررسی کرده و سپس حرکت های شما را تشخیص داده و مکان جدید را نمایش می دهد.بعنوان مثال فرض کنید سیستم ،مکان اولیه ی شما را تشخیص داده است.شما ۳۵۰ متر به سمت شمال حرکت می کنید.سیستم بدون اینکه به شبکه متصل شود حرکت شما را تشخیص داده و مکان جدید شما را نمایش می دهد.

 [منبع: Engadget]
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *