روبات های برتر کشاورزی

روبات های برتر کشاورزی
  • 1394/1/27
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی; یکی از مهم ترین صنایع جهان، کشاورزی است و روبات های زیادی در این عرصه در حال دگرگونی هستند و نسل جدیدی از روبات های ویژه اراضی کشاورزی همزمان با رشد و توسعه ی فناوری روباتیک در ۵ مدل طراحی شده اند. یکی از این روبات ها، Grizxly Rov از محصولات پرکاربرد شرکت Clearpath Robotics است که بزرگترین روباتهای ویژه کشاورزی به شمار می آید. این روبات حسگر لیزری پیشرفته ای دارد که آن را برای استفاده از علفزارها به ابزار کاربردی تبدیل کرده است که می توانید آن را در تصویر زیر ببینید.

۱۶۳۸۰۳۱

Autonomous Harvest System یک تراکتور با ارزش است و با تراکتورهای امروزی که واگنی در پشت خود حمل می کنند چندان تفاوتی ندارد اما تفاوت آن به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) است که تعدادی از حسگرها در آن نصب شده تا با موانع روبه روی خود تصادف نکند. Autonomous Harvest System را در تصویر زیر ببینید.

۱۶۳۸۰۳۲

Bonirob روباتی است که برای کنترل علفهای هرز به کار گرفته می شود. عملکرد این روبات به این صورت است که در مزارع کشاورزی حرکت می کند و با تشخیص دقیق علفهای هرز، آنها را از خاک خارج می کند و از دیگر قابلیت های این روبات قابلیت کود ریزی در مزارع و هماهنگ شدن با سایر سیستم های مشابه به صورت تمام خودکار است. Bonirob را می توانید در تصویر زیر ببینید.

۱۶۳۸۰۲۹

کسانی که روبات Rowbot را در اراضی خود به کار می گیرند دیگر نیازی به وسایل دیگری برای توسعه کشاورزی خود ندارند. از مهم ترین قابلیت این روبات این است که بدون وارد کردن آسیب به زمین کشاورزی در حد فاصل محدود محصولات کشاورزی حرکت ظریف و دقیقی دارد و کود های کشاورزی را پخش می کند. در تصویر زیر این روبات را مشاهده کنید.

۱۶۳۸۰۳۳

روبات دیگر که eBee دارد یک روبات پرنده است که گزارش های دقیق هوایی از اراضی کشاورزی تهیه می کند. eBee می تواند تصاویر باکیفیت بالایی و یا تصاویر سه بعدی تهیه کرده و آنها را در اختیار کشاورزان قرار دهد تا آنها نیز بر اساس این داده ها بهترین تصمیم ها را برای مرحله کاشت و استفاده از کود بگیرند. می توانید این روبات را در تصویر زیر ببینید.

۱۶۳۸۰۳۰

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *