قابلیت دانلود History جستجو در گوگل

قابلیت دانلود History جستجو در گوگل
  • 1394/2/1
  • علی رضاپور
  • 0

گوگل امروز قابلیت جدیدی را برای کاربران خود ارائه داد که به شما این امکان را می دهد تا تاریخچه (History) جستجو در گوگل را دانلود کنید. این ویژگی برای کاربرانی که اکانت گوگل دارند نمایان می شود. روند کار اینگونه است که گوگل، یک کپی از کل جستجو های شما ،از اولین تا آخرین جستجو، تحویل شما می دهد که می توانید آن را دانلود کنید.

پس از دانلود فایل یاد شده، درون فایل ZIP ، تمام جستجو ها طبق سال و فصل مرتب شده اند. به عنوان مثال جستجو های تابستان ۹۳ و جستجو های پائیز ۹۳ در پوشه های متفاوتی قرار دارند. طبق خبر بلاگ Google System که اولین بار این ویژگی را آشکار ساخته است، گوگل آزمایش این ویژگی را در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی به انجام رسانده بود.

۴۶۶۹۱۵۵۶۷

اگر که می خواهید جستجو های گذشته ی خود را از گوگل بگیرید، می توانید به اکانت گوگل خود وارد شوید و سپس در فهرست توانمندی ها این افزونه ی جدید، قابل مشاهده می باشد. فقط کافی است که روی گزینه ی Cog در سمت راست و بالا ی محیط کاربری حساب گوگل کلیک کنید و سپس گزینه ی Download را انتخاب کنید.

پس از این که اقدام به دانلود این فایل کردید، گوگل یک نکته ی امنیتی را به شما گوشزد خواهد کرد که یاد آوری آن در اینجا خالی از لطف نیست. نکته ی امنیتی در این مورد این است که فایل جستجو های گوگل خود را به هیچ وجه در یک رایانه ی عمومی مانند کافی نت دانلود نکنید. این امر سبب بروز احتمال فاش شدن اطلاعاتتان می شود. این قابلیت به هیچ وجه برای افرادی که در حساب گوگل خود نیستند نمایان نمی شود و این امر لازمه ی دسترسی به افزونه می باشد.

[منبع: UberGizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *