چگونه عملکرد کپی پیست در اندروید را بهبود بخشیم؟

چگونه عملکرد کپی پیست در اندروید را بهبود بخشیم؟
  • 1394/5/27
  • پرهام
  • 0

قابلیت کپی و پیست ( Copy And Paste) به عنوان یکی از ضروری ترین قابلیت های هر سیستم عامل شناخته می شود و امروزه علاوه بر رایانه ها، کاربران تلفن های هوشمند نیز از آن استفاده می کنند. نحوه عملکرد این قابلیت ساده بوده و هنوز هم با سهولت انجام می شود.

هنگامی که فایل خاصی را کپی و در مسیر متفاوتی پیست می کنید، نسخه اصلی در پوشه اولیه باقی می ماند، بالعکس اگر آن فایل را کات کنید، به طور کامل به مسیر جدید نقل مکان می کند. همین موضوع در زمینه کپی و کات نوشته ها نیز وجود دارد.

این کاربرد ممکن است برای بسیاری از کاربران کافی باشد، اما برخی نیز ممکن است به دنبال بهبود عملکرد این بخش در سیستم عامل خود باشند. کاربران ویندوز به سادگی می توانند با یک برنامه کلیپ برد، قابلیت کپی و پیست را در رایانه خود بهبود بخشند و قابلیت های بیشتری را در اختیار داشته باشند. حتی برخی از برنامه ها امکان به اشتراک گذاری کلیپ برد ویندوز با تلفن اندرویدی را دارند.

نکته: کلیپ برد در واقع بخشی است که اطلاعات کپی و کات شده را حفظ کرده و بسته به انتخاب کاربر به جایی دیگر انتقال می دهد.

اما چگونه می توانید این قابلیت بسیار پر کاربرد را در سیستم عامل اندروید خود بهبود بخشیم؟ ما در این زمینه با اپلیکیشن های کاربردی و بسیار خوبی در فروشگاه گوگل روبرو شدیم. در ادامه با گویا آی تی و معرفی تک تک این برنامه ها همراه شوید.

اپلیکیشن Native Clipboard

این برنامه به احتمال زیاد، بهرین انتخاب برای بهود بخش کپی پیست در اندروید است. اولا Native Clipboard از فلسفه طراحی متریال گوگل در اندروید ۵ پیروی کرده است. در ابتدا اپلیکیشن فوق از شما امکان دسترسی به بخش Accessibility در تنظیمات را درخواست می کند ( چیزی که اپلیکیشن های دیگر لیست از شما نمی خواهند)، سپس هر چیزی را که کپی و یا کات کنید، در برنامه ذخیره خواهد شد.

۲

با باز کردن برنامه Native Clipboard می توانید تمام مطالبی را که کپی کرده اید را در اختیار داشته باشید. در مجموع این اپلیکیشن در زمینه مدیریت و بهبود بخش کلیپ برد در اندروید، عملکرد خوبی در بررسی های ما داشت.

همچنین این برنامه دارای امکاناتی خاص برای کاربرانی با تلفن های روت شده است. نسخه روت شده امکانات فراوان تر و جالبی دارد که از شرح آن ها در این مقاله چشم پوشی می کنیم، با این حال از این لینک می توانید تمام این موارد را در فروم اختصاصی اندروید مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن Native Clipboard (رایگان)

اپلیکیشن Clipper

این برنامه نیز عملکردی مشابه با Native Clipboard دارد. هر چیزی که کپی کنید در این برنامه ذخیره و بایگانی می شود. یک نکته مثبت در مورد این برنامه امکان ورود به آن و کپی کردن هر مورد قبل از ذخیره شدنش در کلیپ برد تلفن است. سپس می توانید به هر بخشی که می خواهید رفته و گزینه پیست را بزنید. این روش در نوع خود سریع و جالب بود.

۳

همچنین با وارد کردن عبارت های پر کاربرد نظیر آدرس، ایمیل، نام و نام خانوادگی، نام کاربری متداول خود و… به سرعت به آن ها در موقعیت های مختلف دسترسی داشته باشید. همچنین امکان چینش منظم یادداشت ها در سر گروه های مختلف وجود دارد. متاسفانه در نسخه رایگان باید یک بنر بزرگ تبلیغاتی در پایین را نیز تحمل نمایید.

برای دسترسی به تمام امکانات برنامه باید نسخه پولی را خریداری کنید، این نسخه امکان ذخیره بیش از ۲۰ یادداشت را به شما داده و همگام سازی آنلاین نیز انجام می شود. همچنین در نسخه پولی دیگر خبری از بنر تبلیغاتی نخواهد بود.

دانلود نسخه رایگان اپلیکیشن Clipper

خرید و دانلود نسخه غیر رایگان Clipper Plus با قیمت ۱٫۹۹ دلار

اپلیکیشن Copy Bubble

آیا حباب چت در مسنجر فیس بوک را به خاطر دارید؟ این ایده در اپلیکیشن Copy Bubble نیز به کار رفته است، اگر قرار گرفتن یک حباب از متن مربوطه در صفحه خود و دسترسی سریع به آن را می پسندید، پس عاشق این اپلیکیشن خواهید شد.

اپلیکیشن هایی با داشتن قابلیت شناور بودن در صفحه، در تلفن هایی با صفحات بزرگ تر از ۵ اینچ کاربرد بسیار خوبی دارند، با این که فضای بسیار کمی در صفحه را اشغال می کنند اما امکان دسترسی به محتوای قابل توجهی را به کاربر می دهند.

۴

هر چیزی را که کپی کنید، مستقیما در این اپلیکیشن بایگانی می شود و عدد نشان داده شده در آیکون شناور افزایش می یابد. این برنامه نیز بسیار کاربردی بوده و عملکرد منحصر به فردی دارد. این برنامه به صورت رایگان و عاری از هر گونه در تبلیغات در فروشگاه گوگل قرار گرفته است.

دانلود اپلیکیشن Copy Bubble (رایگان)

اپلیکیشن Any Copy

این برنامه به درد کاربرانی می خورد که علاوه بر جست و جوی یک تجربه کاربری رایگان، به دنبال امنیت بیشتر اطلاعات خود هستند. Any Copy دارای یک نسخه غیر رایگان ۱٫۹۹ دلاری نیز هست، اما امکانات محدود و کمی در این نسخه گنجانده شده اند، از جمله این موارد می توان به تغییر اندازه نوشته ها، تغییر پوشه پیش فرض ذخیره سازی و در آخر امکان چینش نوشته های کپی شده بر اساس اپلیکیشن مربوط به آن ها اشاره کرد.

نسخه غیر رایگان نیز عاری از تبلیغات بوده و قابلیت های خوبی را در بر گرفته است. امکان جست و جو در متن ها وجود دارد. همچنین امکان قرار دادن رمز عبور یا پین را نیز می توان یکی از نکات مثبت اپلیکیشن در نظر گرفت.

۵

همچون دیگر برنامه ها این برنامه نیز عملکرد مشخصی دارد: هر چیزی که می خواهید را کپی کنید، همیشه تمامی آن ها را در برنامه به طور بایگانی شده در اختیار داشته باشید. اگر از رمز عبور استفاده کنید، ممکن است سرعت عملکرد پایین بیاید، اما به قیمت امنیت بیشتر.

دانلود برنامه Any Copy (رایگان)

کدام یک را بیشتر پسندیدید؟  مطمئنا هیچ کس از چند اپلیکیشن کلیپ برد استفاده نمی کند و هر کدام از شما خوانندگان عزیز نیز یکی از این برنامه ها را نصب و امتحان کرده اید. نظرات خود پیرامون برنامه مورد نظرتان را با ما و خوانندگان دیگر در پایین در میان بگذارید. امیدواریم این مقاله مورد توجه و کاربرد شما قرار گرفته باشد.

منتظر مقالات آینده گویا آی تی باشید.

منبع مطلب: وب سایت Make Use Of و فروشگاه Google play

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *