رفع مشکل امنیتی Pokemon Go با موفقیت صورت گرفت

رفع مشکل امنیتی Pokemon Go با موفقیت صورت گرفت
  • 1395/5/10
  • زهرا معبودی
  • 0

میلیون ها کاربری که  Pokémon Go جدید را بر روی گوشی های خود نصب کرده اند در یک فضای جدید و هوشمندی زندگی می کنند. افرادی که این بازی را به تازگی بر روی گوشی هایی با سیستم عامل iOS خود نصب کرده اند به صورت نا خواسته این اجازه را به این app داده اند تا به تمام اکانت های گوگل به راحتی هر چه تمام تر دسترسی داشته باشد.

حالا حتما شما به این فکر می کنید که نصب این بازی یک ریسک و خطر بزرگ است…

okemon-gos-big-data-mistake

اما خوشبختانه این گونه نیست. به لطف Ninantic (شرکتی که بازی پوکمن را گسترش داده است) این اشتباه، خیلی زود تشخیص داده و برطرف شد. Pokémon Go دسترسی های ابتدایی که موقع نصب از کاربر درخواست می شود را تغییر داد. به طوریکه از اطلاعات حساب های گوگل، تنها آی دی و آدرس ایمیل را دریافت کند.

توسعه دهندگان نرم افزارهای گوشی های هوشمند نیاز دارند تا اطلاعاتی را از کاربران دریافت کنند تا بتوانند بازی های جذابی مثل پوکمان را تولید کنند و تجربه خوبی را در اختیار مخاطب قرار دهند. حالا جالب اینجاست که ما اغلب در انتخاب بین Pikachu و حریم شخصی به راحتی تسلیم می شویم و نصب آن نرم افزار را ترجیح می دهیم.

okemon-gos-big-data-mistake

در تحقیقات دانشگاه Pennsylvania که سال گذشته انتشار یافت مشخص شد که ۵۸ درصد مردم آمریکا راضی هستند تا زندگی روزانه شان به مقدار کمی توسط شرکت های بزرگ کنترل شوند.

اما در حقیقت اینگونه نباید باشد! شرکت های بزرگ باید در قبال اطلاعاتی که از کاربران جمع آوری می کنند مسئولیت پذیر باشند و رفتارهای واضحی داشته باشند. سیستمی که پایه و اساس آن بی اعتمادی باشد به هیچ کس سودی نمی رساند و بر عکس اگر اعتماد بین اعضای یک سیستم شکل بگیرد منجر به موفقیت می شود و برای تمام اعضای آن مفید واقع خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *