آیا ادغام کامپیوترهای شخصی با کنسول ها امکان پذیر است؟

آیا ادغام کامپیوترهای شخصی با کنسول ها امکان پذیر است؟
  • 1395/6/1
  • زهرا معبودی
  • 0

به تازگی اخباری منتشر شده که در آن به تولید برنامه جدیدی توسط کمپانی مایکروسافت به نام Xbox Play Anywhere اشاره می شود این نرم افزار جدید به گفته مایکروسافت قرار است یک سیستم یک پارچه برای کامپیوتر های شخصی و کنسول های بازی ایجاد نماید در ادامه با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری درباره این نرم افزار برایتان بازگو نماییم.

نرم افزار Xbox Play Anywhere، قادر است محیطی را در کامپیوتر های شخصی ایجاد نماید که مشابه سیستم کنسول ها خواهد بود و به این سبب شما قادر به انجام برخی از بازی های کنسول مایکروسافت بر روی کامپیوتر شخصی خود خواهید شد.

انتشار این خبر برای برخی از طرفداران کنسول ها و علاقه مندان به این پلتفرم زیاد هم خوشایند نبوده است و بسیاری بر این عقیده اند که عرضه بازی های ایکس باکس بر روی کامپیوتر های شخصی باعث از رونق افتادن این کنسول خواهد شد.

اما در مقابل «آلبرت پنلو» (Albert Penello) از مدیران بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در گفتگویی اعلام نموده که اصلا اینطور فکر نمی کند و عقیده دارد وجود یک بازی برای هر دو پلتفرم هیچ مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

Xbox Play Anywhere

به عقیده پنلو در حال حاضر آنقدر طیف گسترده ای از وسایل بازی و بازی های مختلف وجود دارد که این میان تنها تصمیم گیرنده برای استفاده از آن کاربران می توانند باشند. به نظر وی کاربر بسته به نیاز روحی و حسی خود وسیله بازی را انتخاب می نماید و از بازی با گوشی تلفن همراه، کامپیوتر شخصی و یا کنسول های بازی هرکدام را که بخواهد بر می گزیند و انتشار یک بازی بر روی هر دو پلتفرم باعث کاهش استقبال از کنسول ها نخواهد شد و انتخاب وسیله دقیقا بسته به شرایط و موقعیت مکانی کاربر خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود تصریح نمود که این کار تنها باعث می شود تا طیف گسترده تری از افراد بتوانند از بازی های محبوب کنسول ها استفاده نمایند.

بنابراین می توان گفت که مسئولان مایکروسافت اعتقاد دارند همانطور که انحصاری کردن محصولات باعث افزایش فروش نخواهد شد ارائه گسترده آ« نیز کاهش فروش را به دنبال نخواهد داشت.

براساس گفته ها با انتشار این برنامه جدید، بازی‌های Gears Of War 4 ،Forza Horizon 3 و Halo Wars 2 هم برای ایکس‌باکس و هم برای کامپیوتر شخصی عرضه خواهند شد.

نظرات خود را درباره انتشار این نرم افزار و تاثیرات آن بر افزایش و یا کاهش فروش کنسول های بازی با ما در میان گذاشته و این خبر را برای دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *