با ثبت Iris Engine توسط اپل، منتظر اسکنر عنبیه چشم در آیفون های آینده باشید

با ثبت Iris Engine توسط اپل، منتظر اسکنر عنبیه چشم در آیفون های آینده باشید
  • 1395/6/17
  • زهرا معبودی
  • 0

اولین کمپانی که چند سال پیش تصمیم به استفاده از حسگر اثر انگشت گرفت، کمپانی اپل بود و پس از آن برندهای مختلفی این راه را پیموده اند. این بار با وجود آن که کمپانی سامسونگ برای اولین بار توانست حسگر عنبیه چشم را بر روی گلکسی نوت ۷ خود پیاده سازی نماید، اپل در تلاش است استاندارد های جدیدی را برای این حسگر ثبت و مورد استفاده قرار دهد.با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا اخبار تکمیلی را در اختیارتان قرار دهیم.

Iris Engine-apple

پیش از این شایعات بسیاری درباره استفاده از حسگر عنبیه چشم در گوشی های آیفون امسال به گوش می رسید اما بر اساس گزارش AppleInsider به نقل از «برایان کانروی» که وکیل ثبت نشان های تجاری است به نظر می رسد این شایعات بر اساس واقعیت باشد زیرا اپل تا کنون چندین مارک تجاری جدید ثبت نموده که یکی از آنها «Iris Engine» یا «موتور عنبیه» نام دارد.

Iris Engine-apple

هرچند به عقیده https://www.gooyait.com  ثبت این مارک تجاری و با نام فوق می تواند بیانگر هرچیزی باشد اما از آنجا که در سند منتشر شده زمان بندی انقضای این نشان ۶ ماه تعیین شده است (به این معنی که اگر در این ۶ ماه توسط کمپانی اپل مورد استفاده قرار نگیرد حق مالکیت آن توسط اپل باطل خواهد شد.) می توان گفت که اپل قصد دارد این تکنولوژی را در آیفون های امسال خود استفاده نماید.

Iris Engine-apple

از دیگر مواردی که توسط کمپانی اپل به ثبت رسیده می توان به « Smart Button» ، «Touch Bar» ، «Progress Card» ، «Swift Lab» ، «AirPod Case» ، «Control Strip» ، « Home Hub» و غیره اشاره کرد. البته هنوز مشخص نیست این اسامی به محصولات و فناوری های آتی اپل اشاره می کنند یا خیر، اما برخی از آنها شبیه به قابلیت های جدید مک بوک پرو سال آینده به نظر می رسند.

به نظر شما اپل قصد دارد آیفون ۷ خود را به حسگر عنبیه چشم مجهز نماید؟ نظرات و دیدگاه های خود را درباره این محصولات و قابلیت های جدید با گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع:

AppleInsider

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *