عصر ۱۸ شهریور سرنوشت ادامه زندگی توییتر مشخص خواهد شد

عصر ۱۸ شهریور سرنوشت ادامه زندگی توییتر مشخص خواهد شد
  • 1395/6/18
  • زهرا معبودی
  • 0

در ماه های اخیر کمپانی توییتر ، که یکی از شبکه هی اجتماعی قدیمی به شمار می آید ، با مشکلات متعددی مواجه شده است . بطوریکه جک دورسی ، موسس و مدیر عامل کنونی توییتر تا کنون به هیچ نتیجه ی جدی برای حل این مشکلات نرسیده است . یک احتمال مبنی بر یک سری تغییرات در توییتر و به فروش رفتن سهام آن به یک کمپانی دیگر وجود دارد که همین امر باعث افزایش ارزش سهام توییتر شده است . این شایعات یک پیام امید بخش برای سهام داران توییتر به حساب می آید .

شنیده ها حاکی از این هستند که در جلسه ای رسمی که قرار است ۱۸ شهریور برگذار شود ، در مورد موضوعات مختلف پیرامون فروش و واگذاری آن به یک کمپانی دیگر بحث و گفتگو خواهد شد .

Twitter on the board decides

موضوع دیگری که در خلال شایعات کنونی مطرح است این است که کمپانی های دیگری مانند اپل ، روپرت مورداک و قرن بیست و یکم فاکس مایلند با تصاحب توییتر آنرا زیر مجموعه ی خود قرار دهند .

موسسان و مدیران توییتر همواره به دنبال این بوده اند که استقلال خود را حفظ کنند . ایوان ویلیامز به عنوان عضو هئیت مدیره و موسس این شبکه اجتماعی ، در طی سخنانی مطرح کرده است که  توییتر به دنبال بهترین و مناسب ترین گزینه برای حفظ استقلال خود می باشد . بعد از سخنرانی وی با بلومبرگ ، شاهد رشد و افزایش ۶ در صدی سهام توییتر بوده ایم .

برای خرید توییتر قیمت بالایی تخمین زده شده است ، بطوریکه مایکروسافت برای خرید لینکداین هزینه ای بالغ بر ۲۶ میلیارد دلار پرداخته است ، برای خرید توییتر قیمتی در حدود ۱۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است .

Twitter on the board decides

در اکتبر سال گذشته توییتر برای کاهش یک سری از هزینه ها و افزایش بهره وری برای تعدیل نیرو، مجبور به اخراج ۸ در صد از کارمندان خود شد . یک احتمال دیگری مبنی بر تکرار تعدیل نیرو وجود دارد که همین موضوع باعث جذابیت بیشتر توییتر در نزد خریداران آن می شود .

 توییتر یک سری زیر مجموعه هایی دارد که باعث بزرگتر شدن این شبکه اجتماعی شده اند . توییتر می تواند برخی از این زیرمجموعه ها را به خریداران بفروشد و تمرکز خود را به فعالیت اصلی خود متمرکز کند .

موضوع دیگری که در کنار فروش سهام توییتر مطرح می باشد ، خرید بخش اعظمی از سهام توییتر توسط سهام داران فعلی ان است . مانند استیو بالمر ، مدیر عامل اسبق مایکروسافت و مالک تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپز  و آلولید بن تلال ، شاهزاده ی سعودی که  مالک بخش بسیار بزرگ از سهام توییتر هستند و مایلند تا بخش دیگری را تصاحب کنند .

یکی از دلایل کاهش رشد  در آمد زایی و توقف توییتر دو شغله بودن جک دورسی مطرح شده است .

به نظر شما توییتر نیز مانند لینکدین زیر مجموعه ی یک کمپانی دیگر خواهد شد ؟ نظر خود را در مورد این شبکه خوش رنگ با گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک این خبر در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی کاربران را از اتفاق پیش روی این شبکه مطلع سازید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *