دولت آمریکا استاندارد های ایمنی تکنولوژی خودران تدوین نمود

  • 1395/6/31
  • زهرا معبودی
  • 1

مدت زمان زیادی است که کمپانی های مطرح خودرو سازی چون گوگل، تسلا، اوبر، فورد و… در تلاش و تکاپو برای تولید خودروهایی تماما خودران هستند. این تلاش ها بقدری جدی و چشم گیر بوده که حالا دولت ایالات متحده تصمیم گرفته تا پیش از اینکه این محصولات روانه جاده ها شود قوانین و اصولی را برای خودروسازان تبیین نماید در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این خبر را با شما در میان بگذاریم.

در پی تلاش های کمپانی های خودروسازی به منظور تولید خودروهای تماما خودران دولت ایالات متحده تصمیم به تدوین ۱۵ شرط ایمنی برای خودروسازان گرفته است و عنوان نموده تنها خودروهایی قادرند در جاده های این کشور مسیر بپیمایند که این ۱۵ شرط را به طور کامل دارا باشند. این موضوع بیانگر آن است که دولت ایالات متحده بر این باور است که تا چند سال آینده خودروسازان بالاخره به تکنولوژی ساخت خودرو های خودران دست یافته و این خودرو ها را روانه جاده های این کشور خواهند ساخت.

Standard self-driving car

به عقیده وزارت حمل نقل آمریکا، که وضع کننده این سیاست ها است، خودروهای بدون راننده ظرفیت های بالایی را برای افزایش چابکی سیستم های حمل و نقلی در عین ارتقای چشمگیر امنیت مسافران دارا هستند، اما نیاز به رعایت سختگیرانه پیش نیازها وجود دارد.

مجموعه سیاست های اعمال شده بر روی ۱۵ بند این قوانین به طور کامل به تشریح عملکرد کمپانی های خودروسازی در مواجهه با این دسته خودروها است. این قوانین مشخص می نمایند که هر کمپانی چگونه می تواند گواهی صلاحیت را برای خودروها و سیستم های خودران تولیدی خود دریافت کند. ضمن این که شیوه ذخیره سازی و اشتراک گذاری اطلاعات جمع آوری شده توسط این سامانه ها نیز مشخص شده است. در بخش دیگر نیز شیوه عملکرد کمپانی ها و خودروهایشان پس از بروز یک تصادف تشریح شده است. به علاوه این که در این مجموعه دستور العمل هایی نیز برای نحوه طراحی رابط کاربری سیستم های خودران و همچنین اصول حفظ حریم شخصی کاربران لحاظ شده است.

Standard self-driving car

بر اساس اطلاعات منتشر شده، استاندارد های تردد این خودروها بایستی توسط مقامات ایالتی تدوین و به کار گیری شود از این رو ممکن است هر ایالت به نحوی منحصر به فرد به پیاده سازی و بهره گیری از این عملکرد ها بپردازد. ضمن این که اعطای گواهی نامه به رانندگان این قبیل خودروها و همچنین ثبت آنها هم بر عهده مقامات هر ایالت گذاشته شده است.

هرچند به نظر می رسد تدوین این قوانین باعث سنگ اندازی در مسیر تولید این خودروها خواهد شد اما در واقع می توان گفت این قوانین مسیر را برای ورود این تکنولوژی به سوی زندگی روزمره انسان ها باز خواهد نمود.

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

منبع:

engadget

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *