اروپا و تماس با اورژانس بوسیلۀ ماشین بدون نیاز به تلفن

اروپا و تماس با اورژانس بوسیلۀ ماشین بدون نیاز به تلفن
  • 1394/2/9
  • علی رضاپور
  • 0

آیا تا به حال حادثه ای برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده است که به اورژانس نیاز داشته باشید؟ مسلماً پوشش مخابراتی برای تماس های ضروری بسیار حائز اهمیت است چون یک مشکل جزئی می تواند جان یک انسان را به خطر بیاندازد. متاسفانه تلفن های همراه در بعضی مواقع از این پوشش مخابراتی خارج می شوند. حال چه باید کرد؟ در ادامه با گویا آی تی همراه شوید.

برای حل و یا بهبود این مشکل شرکت های ماشین سازی اقدام به ساخت سیستم تماس با اورژانس از طریق اتومبیل کرده اند و در این کار موفق نیز بوده اند. اما برخی از اتومبیل های دیگر در اروپا فاقد این سیستم هستند. به همین دلیل اروپا در صدد ایجاد یک استاندارد جدید برای این امر می باشد که تا سال ۲۰۱۸ عملی خواهد شد. این استاندارد در بردارنده ی شرایط زیادی می باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به پائین بودن قیمت این سیستم اشاره کرد. همان طور که ذکر شد قبلاً هم سیستم یاد شده در خودرو های اندکی وجود داشت اما قیمتشان سر سام آور بود که هر کسی قادر به خرید آن نیست. به همین دلیل یکی از شرایط این استاندارد، قیمت پایین می باشد.

Schnelle-Hilfe-im-Notfall

خبر خوش این است که تا سال ۲۰۱۸ همه ی خودرو های موجود در اروپا به این سیستم مجهز می شوند. سالانه در اروپا ۲۵۷۰۰ نفر در سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند که بخشی از آن ها به دلیل عدم وجود پوشش ارتباطی است. پارلمان (مجلس) های کشور های اروپائی با تصویب طرحی مشترک در سراسر این قاره امیدوار هستند که خیل عظیمی از مرگ و میر های جاده ای با این استاندارد کاهش یابد.

به وسیله ی سیستم یاد شده ، برقراری تماس با مراکز امدادی بسیار سریع تر از تماس با تلفن های همراه صورت می گیرد. طبق ادعای MEP Olga Sehnalova این ویژگی در اتومبیل ها هیچ تفاوتی با هم ندارد و برای برقراری تماس به وسیله ی آن نیز نیاز به پرداخت پول نیست. هیچ تفاوتی نمی کند که خودروی مورد نظر یک بوگاتی باشد یا یک خودروی ارزان قیمت. یکی از مهم ترین نکاتی که این سیستم را متمایز ساخته، این است که پس از برقراری تماس تمام مشخصات از قبیل تعداد مسافران، مکان مورد نظر، نوع ماشین و همچنین مشخصات مسافران به مرکز امدادی فرستاده می شود.

[منبع: Uber Gizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *