تکنولوژی ماهواره ای به یاری خطوط هوایی می آید

تکنولوژی ماهواره ای به یاری خطوط هوایی می آید
  • 1395/7/3
  • زهرا معبودی
  • 0

امروزه تکنولوژی در تمامی ابعاد و زمینه ها گسترش چشم گیری داشته و هر روز شاهد تولید اختراعات و محصولات فناورانه و خلاقانه بسیاری هستیم. در این میان یکی از سیستم هایی که مدت هاست با روش های سابق به کار خود ادامه می دهد سیستم ردیابی هواپیماهاست که همچنان با سیستم گذشته خود به فعالیت ادامه می دهد و همین موضوع سبب گردیده تا هر از چند گاهی شاهد ناپدید شدن هواپیماهایی باشیم که سیستم فعلی قادر به ردیابی و شناسایی محل فعلی آنها نیست. مانند ناپدید شدن اسرارآمیز هواپیمای MH370 مالزی ایرلاینز در سال ۲۰۱۴ که هنوز هم باعث تعجب همگان می باشد. در این راستا به تازگی دو کمپانی  Global Beacon و FlightAware در تلاش هستند با ارائه تکنولوژی ردیابی ماهواره ای به خطوط هوایی از وقوع چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری نمایند. با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا شما را با این سیستم جدید بیشتر آشنا نماییم.

Satellite was lost Airlines

دو کمپانی Global Beacon و FlightAware در راستای حل مشکل مفقود شدن هواپیماها و عدم توانایی در ردیابی آنها تصمیم گرفته اند به کمک سیستم ماهواره ای گام موثری بردارند. راه حل مطرح شده این است که به جای ارسال محل دقیق هواپیما به ایستگاه های زمینی، این اطلاعات به کمک سیستم Aireon به ماهواره ها فرستاده شود. Global Beacon قرار است این تکنولوژی را به همراه سرویس دنبال کردن پروازهای FlightAware توسعه دهد و دو کمپانی می گویند سیستم جدیدشان تا سال ۲۰۱۸ میلادی، شروع به کار خواهد کرد.

کمپانی Global Beacon  عنوان نمود که قصد دارد برای این منظور از ماهواره های ADS-B سازمان Iridium Communication استفاده نماید. به کمک این سیستم خطوط هوایی قادرند اطلاعات هواپیمای خود را تقریبا به صورت لحظه به لحظه از طریق ابزاری تحت وب دریافت نمایند. ناگفته نماند که تکنولوژی Aireon در ابتدا قرار بود برای بهینه سازی کنترل ترافیک هوایی مورد استفاده قرار گیرد اما FlightAware ترجیح داد از محصولی دیگر برای تحقق این مهم استفاده کند که هفته آتی معرفی می گردد.

Satellite was lost Airlines

این اولین موردی نیست که یک کمپانی، استفاده از ماهواره ها را به خطوط هوایی پیشنهاد می دهد. کمپانی Inmarsat چند ماه بعد از ناپدید شدن هواپیمای MH370(هواپیمای MH370 مالزی ایرلاینز در سال ۲۰۱۴ به طرز عجیبی ناپدید شد)، پیشنهاد داد که ماهواره های خود را به صورت رایگان در اختیار خطوط هوایی بگذارد. Panasonic Avionic هم ابزار تحت وب AirMap خود را در اختیار خطوط هوایی می گذارد که امکان دریافت هشدارهای مربوط به آب و هوای نامناسب، چاله های هوایی و یا منحرف شدن از مسیر پرواز را فراهم می آورد.

به نظر شما این تکنولوژی ها قادر خواهد بود سیستم فعلی مدیریت خطوط هوایی را متحول نماید؟ آیا این گونه سیستم ها می توانند از حوادث دیگری چون خطوط هوایی مالزی جلوگیری کنند؟

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

منبع:

Engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *