چگونه رام های رسمی سامسونگ را فلش کنیم؟

چگونه رام های رسمی سامسونگ را فلش کنیم؟
  • 1395/8/17
  • زهرا معبودی
  • 0

به طور کلی اسمارت فون های اندرویدی پس از نصب راه های بروز رسان با مشکلاتی جدی مواجه خواهند بود و بهترین راه حل موجود برای رفع این معضل استفاده از ترفند فلش نمودن دستگاه و نصب رام جدید استفاده می کنیم که بسیار کارآمد می باشد. در این آموزش قصد داریم به بررسی گام به گام این ترفند بپردازیم با ما همراه باشید.

در ابتدای راه بهتر می دانیم تا تعریفی کلی از رام ارائه دهیم. رام ها در واقع سیستم عامل هایی هستند که بر روی اسمارت فون شما نصب هستند . این رام ها به دو صورت رسمی و کاستوم وجود دارند که نوع رسمی همان سیستم عامل اصلی است که توسط کمپانی سازنده بر روی گوشی شما نصب شده است در حالی که نوع کاستوم رام های دستکاری شده هستند که توسط فرد یا افرادی توسعه داده می شوند تا به نسخه ای بالاتر و یا امکاناتی بیشتر ارتقاء یابد.

برای دریافت رام های رسمی مورد تایید کمپانی سامسونگ می بایست با مراجعه به وب سایت این کمپانی و یا مراجعه به وب سایت هایی چون Sammobile  نسبت به نصب این رام ها اقدام نمایید. در زمان دریافت رام بایستی با وارد نمودن شماره آخرین رام رسمی منتشر شده آن را دانلود نمایید.

برای دریافت شماره مدل اسمارت فون خود لازم است با رفتن به مسیر Settings > General (System) > About Device> Model Number آن را پیدا نمایید و یا با کمک جعبه گوشی آن را یادداشت نمایید.

پس از دانلود فایل ایتدا در قسمت روت یکی از درایو ها آن را از حالت فشرده خارج نمایید. اغلب فایل های پشتیبانی شده توسط نرم افزار آدرین با پسوند هایی مانند *.bin,*.tar and *.tar.md5. هستند.

پس از آن نیز با جستجوی عبارت “دانلود درایور سامسونگ گلکسی X” (به جای عبارت X از مدل گوشی سامسونگ تان استفاده نمایید.) درایور اسمارت فون تان را دانلود و نصب نمایید.

در مرحله بعد نیز با مراجعه به این  وب‌سایت  نرم افزار  Odin را دانلود و سپس در درایوی به جز درایو C آن را اکسترکت و نصب نمایید.

نکته۱ : توجه داشته باشید که به وسیله فلش کردن تمامی اطلاعات موجود در گوشی همراه تان پاک خواهد شد (مانند ریست فکتوری).

نکته ۲: در صورتی که مراحل را به روشی به غیر از روش عنوان شده در این مقاله طی نمودید گویا آی تی مسئولیتی در قبال مشکلات ناشی از آن نخواهد داشت.

  1. در اولین مرحله لازم است گوشی خود را به طور کامل شارژ نمایید.
  2. گوشی را خاموش نمایید.
  3. در این مرحله باید اسمارت فون را در مود دانلودینگ قرار دهید به همین جهت کلید کاهش صدا (-Volume) + کلید Home + Power را همزمان بگیرید.Train pressing official ROM on Samsung phones
  4. با مشاهده پیغام دکمه افزایش صدا (+Volume) را به منظور تایید بفشارید.Train pressing official ROM on Samsung phones
  5. به منظور استفاده نمودن از نرم افزار Odin.exe  روی آن راست کلیک کنید و run as administrator را انتخاب نمایید. با بررسی سلامت کابل USB  آن را به هر دو پورت دستگاه و کامپیوتر متصل نمایید.
  6. اگر نصب درایور به درستی انجام شده باشد یکی از خانه های انرم افزار آدرین به رنگ آبی در خواهد آمد و در زیر آن عبارت Added به نمایش در می‌ آید.Train pressing official ROM on Samsung phones
  7. در این مرحله بایستی رام مورد نظر را به نرم افزار Odin  معرفی نمایید توجه کنید که فایل های رام سامسونگ یا به صورت تک فایل عرضه می شوند و یا در برخی مواقع پس از اکسترکت به ۴یا ۵ فایل تبدیل خواهند شد.اگر رام مورد نظر به صورت تک فایل باشد باید آن را در قسمتAP نرم افزار Odin  وارد نموده و بر روی دکمه استارت کلیک کنید تا فرآیند کار آغاز گردد.odin-3-10-7-md5-addedodin-3-10-7-device-addedد رمورد رام هایی که حاوی چند فایل هستند باید عملکردی مشابه روش زیر را در پیش بگیرید:فایل BL یا BootLoader: این فایل مربوط به لود شدن دستگاه شماست و در صورت کپی نشدن آن اسمارت فون شما عملا روشن نخواهد شد. فایلBootLoader را بایستی در قسمت BL بارگذاری نمایید.

    فایل PDA یا AP: این فایل حاوی اطلاعات اصلی سیستم عامل شماست و به وسیله حجم بیشتر و یا عبارت PDA و یا CODE موجود در نام می توان شناسایی نمود. این فایل را باید در قسمت AP بارگذاری نمایید.

    Modem: فایل مودم، مهمترین بخش ارتباطی یک اسمارت فون مانند کلیه دستگاه‌های ارتباطی از قبیل، شبکه تلفن همراه، داده، GPS، بلوتوث و غیره را کنترل می‌کند. این فایل به کمک موجود بودن کلمه Modem در ابتدای نام خود می توان شناسایی نمود و آن را بایستی در قسمت CP بارگذاری نمود.

    فایل CSC: این فایل شامل تنظیمات منطقه‌ ای است که با عبارت CSC یا Home_CSC شناخته می‌ شود، فایل‌های Home_CSC معمولا با حذف اطلاعات همراه نیستند.

  8. در انتها و پس از معرفی رام به نرم افزار آدین بایستی بر روی دکمه استارت کبیک نمایید تا عملیات فلش شدن آغاز نمایید. توجه نمایید که این عملیات زمان بسیاری به طول می انجامد و نباید رد طول کار هیچ دکمه ای از اسمارت فون و یا کامپیوتر را بفشارید و تا انتها صبر نمایید.پ س از مشاهده عبارت Pass در Odin عملیات فلش کردن با موفقیت اتمام یافته است و اسمارت‌ فون شما به صورت خودکار ریستارت می‌ شود.

 

odin-flash-start

odin-flash-succeed

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *