چگونه فایل های دانلود شده خود را در سیستم عامل Mac مدیریت کنیم؟

چگونه فایل های دانلود شده خود را در سیستم عامل Mac مدیریت کنیم؟
  • 1395/9/5
  • زهرا معبودی
  • 0

در سیستم عامل مکینتاش دو روش خاص برای نظارت بر دانلود های صورت گرفته وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم. با گویا آی تی و این آموزش کاربردی همراه باشید.

با کمک قسمت Dock  در سیستم عامل مک شما می توانید از دو قسمت متفاوت به مدیریت روند دانلود های خود بپردازید. این کار هم از طریق قسمت Launchpad  و هم از پوشه Downloads  مقدور می باشد.

  • برنامه Launchpad در قسمت Dock

    به طور کلی یکی از بهترین روش ها برای بررسی روند دانلود فایل ها و برنامه های مختلف در سیستم عامل مک که از طریق Mac App Store دانلود می شوند استفاده از برنامه Launchpad  می باشد. در زمان دانلود فایلباقرار دادن موس بر روی آیکون Launchpad  می توانید نوار پیشرفت دانلود و همچنین میزان حجم دانلود شده را مشاهده نمایید.این نوار قادر است میزان حجم فایل کلی و همچنین حجم دانلود شده تا کنون را به شما نمایش دهد.
    یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما در مدیریت فایل های در حال دانلود از Mac App Store کمک نماید استفاده از صفحه App Store می باشد. در صورتی که در هنگام دانلود فایل صفحه App Store را باز داشته باشید. می توانید در زیر دکمه آبی رنگ مربوط به نصب برنامه، یک نوار پیشرفت قابل مشاهده است که جزئیاتی مانند زمان باقی مانده تا انتهای دانلود، میزان پیشرفت نصب و به ‌روز‌رسانی برنامه ‌ها را در برگه  Updating قابل مشاهده است.

launchpad

  • پوشه Downloads در قسمت Dock

    درصورتی که فایل های مورد نظر خود را از طریقی به جز Mac App Store  دانلود می کنید Launchpad نمی تواند به شما در مدیریت فایل ها کمکی نماید از این رو بایستی سری به پوشه Downloads  در قسمت Dock  بزنید.
    در این بخش می توانید با نگه داشتن موس بر روی آن نوار پیشرفت دانلود فایل را رصد کنید. همانطور که مشاهده می کنید در این بخش برخلاف Launchpad حجم فایل دانلود شده مشخص نیست.

downloads-folder-mac-dock

علاوه بر این می توانید با استفاده از پوشه دانلود و بخش Finder روند پیشرفت یک فایل را دنبال نمایید. در زمان دانلود فایل، آیتم Finder با نمایش یک آیکون دایره ای شکل می تواند روند پیشرفت فایل را نمایش دهد.

finder

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *