چگونه در تلگرام یک فرم نظر سنجی ایجاد کنیم؟

چگونه در تلگرام یک فرم نظر سنجی ایجاد کنیم؟
  • 1395/9/14
  • زهرا معبودی
  • 1

اگر از تلگرام باز های حرفه ای باشید قطعا تا کنون در زمان سر زدن به کانال ها و گروه های مختلف با اشکال عجیب و غریبی مواجه شده اید که قادر به دریافت نظرات کاربران و ثبت آن هستند و شاید همیشه از خود پرسیده اید چگونه می شود یک نظرسنجی در تلگرام ایجاد نمود؟ در صورتی که علاقه دارید پاسخ این سوال را بدانید با گویا آی تی و آموزش ساخت یک نظر سنجی در تلگرام همراه باشید.

به منظور ساده تر شدن فهم این آموزش تصمیم گرفتیم تا حد ممکن آموزش را به سمت تصویری هدایت نماییم تا بتوانید روند کار را به طور کامل مشاهده نموده و یاد بگیرید. در ابتدا بهتر است وارد  صفحه چت خودتان شوید (در صورتی که قادر به انجام این کار نیستید به مطلب” در تلگرام چگونه با خودمان چت کنیم؟” مراجعه نمایید.)

telegram-vote
در این صفحه عبارت @vote را تایپ نموده و سپس برای خودتان ارسال نمایید.

telegram-vote

با لمس این ID به پنل ربات مورد نظر برای ایجاد نظر سنجی هدایت خواهید شد.

telegram-vote

به درخواست ربات بایستی عبارت دستوری /Start را ارسال نمایید تا کار آغاز شود. توجه نمایید که این ربات به طور کامل در تمامی مراحل شما را هدایت و راهنمایی خواهد کرد.

telegram-vote

پس از اعلام آغاز کار بایستی سوال مورد نظر خود را تایپ و ارسال نمایید. سوال مورد نظر شما می تواند به هر زبانی ارسال گردد. بنابراین می توانید به سادگی و با زبان فارسی سوال خود را نوشته و حتی از ایموجی های مورد نظر خود در طرح سوال استفاده نمایید.

telegram-vote

telegram-vote

پس از ارسال سوال، ربات در خواست می کند تا گزینه های پاسخ خود را نیز مشخص نمایید. توجه داشته باشید که همه چیز با اختیار و اراده شما طراحی می شود پس می توانید ۲، ۳، ۴ و یا هرچند گزینه دیگر به آن بیافزایید. توجه نمایید که گزینه ها را بایستی به صورت تک به تک ارسال نمایید.

telegram-vote

در انتها با ارسال کد دستوری /Done به ربات می فهمانیم که گزینه های به اتمام رسیده است. با دریافت این دستور ربات نسخه نهایی نظر سنجی تولید شده  را برای شما ارسال خواهد نمود.

به کمک گزینه شیشه ای مانند  Publish poll قادر خواهید بود نظر سنجی را به کانال و یا گروه مورد نظر خود فوروارد نمایید.

telegram-vote

پس از فوروارد با تصویر زیر روبرو می ‌شوید.

telegram-vote

با لمس سوال می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

تمام شد! به همین سادگی قادر خواهید بود در گروه و یا کانال خود نظر سنجی های دلخواه ایجاد نمایید.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و همچنین با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این ترفند کاربردی را به دیگران نیز بیاموزید.

منبع: گویا آی تی

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *