چگونه از قابلیت Android Beam در اندروید استفاده کنیم؟

چگونه از قابلیت Android Beam در اندروید استفاده کنیم؟
  • 1395/9/28
  • زهرا معبودی
  • 0

آیا تا کنون چیزی درباره قابلیت Android Beam چیزی شنیده اید؟ این قابلیت که در گوشی های اندرویدی وجود دارد به کاربران این امکان را می دهد تا با نزدیک کردن ۲ اسمارت فون به یکدیگر به سادگی و با سرعتی بالا اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه کار این قابلیت آشنا نماییم. با گویا آی تی و یک آموزش جذاب دیگر همراه باشید.

از اندروید ۴٫۰ به بعد و با افزوده شدن قابلیتی موسوم به NFC به تلفن های همراه گزینه ای در اسمارت فون های دارای این قابلیت با نام Android Beam افزوده گردید. همچنین از نسخه  Galaxy S III به بعد نیز اغلب اسمارت فون های سامسونگی قابلیت تحت عنوان SBeam  دارند که عملکردی مشابه Android Beam را دارا می باشد و تنها تفاوت هایی جزئی با آن دارد.

android-wireless-and-networks-more-settings

در صورتی که اسمارت فون اندرویدی شما نسخه ای پایین تر از اندروید ۴٫۰ را داراست احتمال وجود چنین قابلیتی در آن کمی بعید به نظر می رسد. برای آغاز کار بایستی با ورود به صفحه تنظیمات و سپس مراجعه به بخش WIRELESS &   NETWORKS  و سپس لمس گزینه More در صفحه وارد شده به دنبال دو قابلیت NFC و Android Beam بگردید. در صورتی که هر دو قابلیت موجود بودند آن ها را روشن نمایید. سپس در گوشی مقابل نیز تمامی این مراحل را دنبال نمایید.

android-nfc-and-android-beam

در مرحله بعد بایستی محتوای مد نظر خود را از تلفن مقصد انتخاب نموده و ارسال نمایید. به عنوان مثال در صورتی که قصد ارسال یک صفحه وب را دارید ابتدا بایستی آن را در مرورگر اینترنت خود (کروم) باز نمایید، و یا در صورتی که قصد ارسال یک یا چند عکس را دارید باید با ورود به گالری و انتخاب آن ها اقدام به این کار نمایید.همچنین شما قادر خواهید بود  مواردی چون مسیر نقشه در برنامه Google Map و یا اطلاعات مخاطبین و تماس را نیز برای ارسال انتخاب نمایید و برای انجام هریک تنها کافی است به بخش مربوطه مراجعه نموده و آیتم مورد نظر خود را برای ارسال انتخاب نمایید.

به منظور ارسال این آیتم ها با دستگاه دوم بایستی هر دو دستگاه را از بخش پشتی به هم نزدیک نمایید. در صورتی که مراحل کار را تا اینجا به درستی طی نموده باشید به صورت خودکار گزینه  Touch to beam بر روی صفحه گوشی مبداء ظاهر خواهد شد. با انتخاب گزینه  Touch to beam، اطلاعات با سریع ترین سرعت ممکن منتقل خواهند گردید. توجه نمایید که بهتر است برای انجام این کار تا حد امکان از برنامه های پیش فرض سیستم چون مرورگر و گالری خود دستگاه استفاده نمایید.

android-touch-to-beam4

نکته مهم در مورد تبلت ها: تبلت های نکسوس گوگل این قابلیت را دارا هستند اما محل قرار گیری سنسور NFC در آن ها ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال در نکسوس ۱۰ این سنسور در بخش زیرین دوربین پشتی دستگاه واقع شده است.

به طور کلی در تبلت ها ممکن است این سنسور در محل هایی دیگری به جز پنل پشتی جایگذاری شده باشد بنابراین بهتر است پیش از شروع کار این موضوع را به درستی بررسی نمایید.

در صورتی که از دو دستگاه تبلت یکسان استفاده می کنید کافی است آن ها را به صورت پشت به پشت روی آن ها گذاشته و فرآیند را دنبال نمایید.

android-touch-to-beam4

بهتر است بدانید که ویژگی  Android Beam به طور معمول از از بلوتوث برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می نماید و بهره گیری از قابلیت NFC  تنها به منظور سرعت بخشیدن به عمل جفت گیری دو دستگاه انجام می پذیرد. اما از آن جا که این اعمال (روشن و خاموش کردن بلوتوث) به صورت خودکار و با سرعت انجام می پذیرد کاربر متوجه این موضوع نخواهد شد و ارسال ها بسیار سریع تر از همیشه به نظر خواهند رسید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این ترفند جذاب و کاربردی با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی آن را به دیگران نیز بیاموزید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *