بررسی داچیا ساندرو  ۱٫۰ SCe 75 لارت (Laureate) مدل ۲۰۱۷

بررسی داچیا ساندرو  ۱٫۰ SCe 75 لارت (Laureate) مدل ۲۰۱۷
  • 1395/9/29
  • زهرا معبودی
  • 0

دلیل انتخاب این خودرو در میان هزاران خودروی قدرتمند و پر سر و صدای اروپایی تنها یک چیز بوده است آن هم آشنا بودن نام آن برای مردم کشورمان. البته این مدل از داچیا با رنو ساندرو (رنو صاحب و موسس برند داچیا می باشد) که شرکت پارس خودرو به هم میهنان عزیزمان می فروشد تفاوت های زیادی در زمینه عملکرد و طراحی دارد که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

بررسی ساندرو

شرکت داچیا همواره خودرو هایی ارزان و مقرون به صرفه تولید می کرده است و ساندرو نیز از این قاعده مستثنی نیست به گونه ای که حتی می تواند اذعان داشت که ساندرو ۲۰۱۷ حتی با تمام ارتقا هایی که شاهد بوده است یکی از ارزان ترین خودرو هاییست که در بریتانیا به صورت صفر کیلومتر و خودروی مدل ۲۰۱۷ می توان خریداری نمود.

بررسی ساندرو

تغییرات ظاهری یا به اصطلاح فیس لیفت این خودرو شامل چراغ های دیلایت LED با طرحی جدید، طراحی داخلی جدید و موتوری جدید می شود.

با وجود اینکه این خودرو یک خودروی بسیار ارزان قیمت سطح پایین می باشد(!) موتوری ۱ لیتری سه سیلندر با توان خروجی ۷۳ اسب بخار برای آن در نظر گرفته شده است که از مدل ۴ سیلندر ۱٫۲ لیتری قبلی در این خودروی سریع تر و کم مصرف تر می باشد. این موتور به همراه گزینه های دیزلی ۱٫۴ لیتری و مدل بنزینی ۹۰۰ سی سی توربوشارژ از گزینه های انتخابی در این خودرو می باشند.

بررسی ساندرو

ارتقا های صورت گرفته در این مدل رادیوی DAB و سیستم تهویه مطبوع را به عنوان استاندارد همراه دارند در حالی که مدل های لارت رده بالاتر دارای صفحه نمایش لمسی به همراه سیستم ناوبری و دوربین دنده عقب هستند.

بررسی ساندرو

قیمت پایه خودرو از ۵۹۹۵ پوند انگلیسی آغاز می شود که قیمتی واقعا تامل بر انگیز است اما باید دانست که در این مدل آپشن های اندکی وجود دارندو مدل آمبیانس ۱۰۰۰ پوند بیشتر را طلب می کند و از طرفی مدل لارت ۱۲۰۰  پوند هزینه بیشتر خواهد داشت. در این مقاله مدل ۱٫۰ لیتری لارت بررسی خواهد شد.

بررسی ساندرو

موتور ۱ لیتری داچیا ۲۰ به لطف سیلندر های آلومینیومی ۲۰ کیلو گرم از مدل قبلی سبک تر است. درست است که کل خودرو بسیار سبک است، حتی با در نظر گرفتن استاندارد های خودرویی با این سایز نیز باز می توان لقب سبک را به آن داد. اما این خودرو قدرت چندانی در پر و بالش ندارد، در مسافت های شهری خوب است اما برای شتاب گیری باید دور موتور را در اواسط گیج نگه دارید.

بررسی ساندرو

عایق بندی خودرو ها خیلی چنگی به دل نمی زند در دور موتور های بالای ۳۵۰۰ rpm کاملا صدای موتور قابل شنیدن می شود و در جاده هایی که سرعت بالایی در آن ها دارید این صدا می تواند خسته کننده شود. البته هنگام رانندگی آرام این صدا فروکش می کند. در حالی که این قدرت موتور برای اغلب خریداران ساندرو کافی به نظر می رسد پیشنهاد این است که اگر قصد سفر در اتوبان را دارید قطعا به مدل ۰٫۹ لیتری فکر کنید.

بررسی ساندرو

در درون خودرو تغییرات چشم گیری در تمامی نسخه ها به چشم می خورد. کیفیت مواد به کار رفته نیز بهتر شده است و در جای جای داشبورد می توان درخشش کرومی را مشاهده کرد. غربلیک فرمان نیز عوض شده است که نسبت به مدل پیشین بسیار با کیفیت تر شده است. تمام این تغییرات باعث می شوند هنگام نشستن درون خودرو حس ارزان ترین خودروی درون کشور (البته انگلستان) به شما القا نشود.

بررسی ساندرو

نهایتا با وجود اینکه ساندرو ظرافت هم رده های گران قیمت تر اش را ندارد اما ارزش خرید بسیار بالای آن همواره افرادی که بودجه محدودی دارند را به خود جلب خواهد کرد. البته شایان ذکر است که با عرضه رنو ساندرو در ایران که به نوعی همان تندر ۹۰ با چاشنی قیمت بیشتر است و هم اینک با قیمتی بیش از ۵۰ میلیون تومان در کشور به فروش می رسد نمی توان چنین ادعایی کرد.

بررسی ساندرو

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ آیا تا کنون از نزدیک برخوردی با دارندگان ساندرو داشته اید؟ دیدگاه کلی آن ها چه بوده است؟ نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و به خریدارانی که در مرحله تحقیق هستند کمک کنید انتخاب خوبی داشته باشند. همچنین می توانید برای اطلاع عمومی این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع: autocar.co.uk

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *