چگونه اندروید ۷.۰ نوقا را در نکسوس فلش کنیم؟

چگونه اندروید ۷.۰ نوقا را در نکسوس فلش کنیم؟
  • 1395/10/8
  • زهرا معبودی
  • 0

گوگل با انتشار اندروید ۷.۰ یا نوقا ظاهراً سرعت ارائه‌ی به‌روز رسانی‌های OTA خود را هم بهبود بخشیده، چرا که تا همین لحظه نیمی از تیم ما این نسخه را از طریق OTA دانلود و نصب کرده‌اند. البته بعضی‌ها ممکن است به دلایلی خاصی مثل شلوغ شدن موبایل خود بخواهند همه چیز را پاک کرده و نسخه‌ی جدید را از اول نصب کنند که به این کار اصطلاحاً Clean Install هم می‌گویند. در این مواقع، مطمئناً اگر از صفر شروع کنید، ارزشش را دارد. چنانچه تا به حال هرگز این کار را انجام نداده باشید، باید به شما بگوییم که کلیت کار خیلی سخت نیست ولی چندین نکته وجود دارد که توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید و در جریان آن‌ها قرار بگیرید.

به آن دسته از کاربرانی که با فرآیند فلش کردن آشنا هستند باید گفت که این فرآیند در اندروید ۷.۰ تغییری نکرده است. اگر تا به حال بوت لودر نکسوس ۶P یا ۵X خود را آنلاک نکرده‌اید، ذکر این نکته حائز اهمیت است که این دستگاه‌ها فقط در بوت لودر آنلاک شده اجرا می‌شوند و برای انجام این کار حتماً به آخرین نسخه‌ی SDK اندروید نیاز خواهید داشت.

به آن دسته از افرادی که تاکنون هیچ وقت یک آپدیت را فلش نکرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم ادامه‌ی مطلب را بخوانند تا از هر آنچه که در روند انجام این کار باید بدانند مطلع شوند.

how-to-flash-android-nougat

قبل از شروع کار به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  • یک دستگاه نکسوس به همراه کابل USB برای وصل کردن آن به کامپیوتر
  • نصب SDK اندروید بر روی دستگاه به همراه آماده به کار بودن دستورات ADB و Fastboot.
  • ایمیج مخصوص دستگاه نکسوسی شما. برای دانلود ایمیج به این سایت بروید و گزینه‌ی مربوط به دستگاه خود را انتخاب کنید. دقت کنید که مورد انتخابی حتماً باید همان فایلی باشد که مختص به دستگاه شماست، وگرنه به مشکل می‌خورید.
  • برنامه‌ی ۷zip یا برنامه‌ای مشابه که امکان مدیریت فایل‌های .tgz و .tar را داشته باشد.
  • علاوه بر این، باید بوت لودر نکسوس خود را هم آنلاک کنید. توجه کنید که با انجام این کار اطلاعات دستگاه شما پاک می‌شود. فلش کردن ایمیج دستگاه هم باعث پاک شدن اطلاعات می‌گردد. پس حتماً از داده‌های خود پشتیبان بگیرید!

آنلاک کردن بوت لودر

اگر بوت لودر دستگاه‌تان قبلاً آنلاک نشده است، قبل از این که نصب اندروید نوقا را شروع کنید باید چند مرحله‌ی اضافه‌تر هم انجام دهید. به یاد داشته باشید که آنلاک کردن بوت لودر باعث از بین رفتن همه‌ی اطلاعات موجود بر روی دستگاه شما می‌شود.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. نکسوس خود را خاموش کنید.

۲. دکمه‌های پاور و کاهش صدا را نگه دارید.

۳. عبارت fastboot flashing unlock را تایپ کنید.

۴. دکمه‌های افزایش صدا و پاور را فشار دهید تا آنلاک شدن بوت لودر تایید شود.

۵. اکنون بنویسید fastboot reboot تا دستگاه مجدداً راه‌اندازی شود.

how-to-flash-android-nougat

چگونه اندروید نوقا را به صورت دستی بر روی یک دستگاه نکسوسی نصب کنیم؟

به یاد داشته باشید که انجام این فرآیند خیلی ساده است، ولی اگر به دستورالعمل موجود دقت نکنید ممکن است اوضاع به هم بریزد. به عبارت دیگر، با قبول خطرات احتمالی کار را شروع کنید:

۱. دستگاه نکسوس خود را در حالت Fastboot راه‌اندازی کنید. برای انجام این کار ابتدا موبایل خود را خاموش نمایید، سپس دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا را نگه داشته و بعد دکمه‌ی پاور را هم فشار دهید. این روش در اکثر نکسوس‌های جدید باید کار بکند، ولی اگر برای شما جواب نداد، مدل دستگاه خود را در گوگل جستجو کنید.

۲. در کامپیوتر خود فایلی که از وبسایت Android Developer دانلود کرده‌اید را با استفاده از ۷zip اکسترکت کنید. حالا دوباره فایل .tar استخراج شده از فایل فشرده‌ی قبلی را اکسترکت نمایید. اکنون باید پوشه‌ای داشته باشید که چند فایل داخل آن قرار دارد.

۳. همه‌ی فایل‌ها را کپی کرده و آن‌ها را درون پوشه‌ی platform-tools اندروید SDK پیست کنید. اگر SDK اندروید را به درستی نصب کرده باشید، این پوشه باید داخل درایو C و در پوشه‌ی Program Files (x86) قرار گرفته باشد.

۴. اگر هنوز SDK را نصب نکرده‌اید، دستگاه را به کامپیوتر وصل کنید. اگر تا این‌جای مطلب با ما آمده باشید، همین الان هم دستورات ADB و Fastboot قابل اجرا هستند.

۵. در بین فایل‌ها دو نوع فایل flash-all وجود دارد. اگر در ویندوز هستید فایلی که آیکن چرخ‌دنده دارد و از نوع Windows Batch File است را اجرا کنید. اما اگر در لینوکس هستید، بر روی فایل flash-all.sh دو بار کلیک نمایید.

۶. در این بخش جعبه‌ای ظاهر شده و می‌توانید فرآیند نصب را ببینید. مادامی که این فرآیند تمام نشده است به هیچ وجه کابل را از دستگاه یا کامپیوتر جدا نکنید و بگذارید کارهای مربوطه انجام شود.

۷. بعد از این که فرآیند نصب تمام شد، دستگاه به طور خودکار مجدداً راه‌اندازی می‌شود و می‌توانید انیمیشن رسمی بوت شدن اندروید ۷.۰ نوقا را ببینید. اکنون می‌توانید کابل را از موبایل خود جدا کنید. تبریک می‌گوییم، نوقا در دستان شماست!

اگر مشکلی دارید در گوگل جستجو کنید یا آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا در صورت توان ما یا بقیه‌ی کاربران گویا آی تی بتوانیم به شما کمک کنیم.

منبع: androidauthority

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *