هیجان سفر با خودروی پرنده ایرباس تا انتهای ۲۰۱۷

هیجان سفر با خودروی پرنده ایرباس تا انتهای ۲۰۱۷
  • 1395/10/28
  • زهرا معبودی
  • 0

ایرباس قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۷ مدل اولیه خودروی پرنده اش را به نمایش در آورد

اگر برنامه های زمانی مدیر عامل ایرباس یعنی آقای تام اندرز به درستی پیش برود تا پایان سال جاری شاهد اولین خودروی پرنده ایرباس در آسمان خواهیم بود.

تیم پروژه E^3 واهانا  هم اینک در حال کار بر روی مدلی اولیه از اولین نمونه از “خودروی پرنده دارای خلبان برای سرنشینان انفرادی و حمل بار” (توصیفی که ایرباس از این وسیله نقلیه می کند) از این برند هستند.

این پروژه در فوریه سال ۲۰۱۶ کلید خورد اما این بار نخستین بار است که زمانی نسبتا دقیق از عرضه آن به گوش می رسد.

خودروی پرنده ایرباس

مدیر عامل بخش  A^3 ، آقای رودین لیاسوف برخی از چالش هایی را که تیم A^3  با آن ها مواجه است را خاطر نشان کرد، او گفت ” بسیاری از تکنولوژی های مورد نیاز برای این وسیله نظیر باتری، موتورو سیستم های خودکار به زودی در دسترس خواهند بود.”

این بدین معنی است که نه تنها این خودرو قابلیت پرواز خواهد داشت بلکه گشتاور الکتریکی نیز خواهد داشت. لیاسوف در نظر دارد که خودروی نهایی این برنامه را وارد طرح های اشتراک خودرویی که اغلب شرکت های خودرو سازی در حال بکار گیری آن ها هستند وارد کند، به عنوان مثال بتوان با استفاده از گوشی هوشمند یک خودرو اجاره کرد.

طبق گفته های تیم بزرگترین مشکلی پیش روی آن ها نبود تکنولوژی “رویت و جا خالی دادن” AEB-type برای وسایل نقلیه هوایی است. تیم می گوید” این یکی از بزرگترین چالش هاییست که ما می خواهیم هرچه زودتر آن را حل کنیم.”

ایده تیم E^3 برای خودرو های پرنده و بر اساس اینکه چه تعداد از این خودرو های الکتریکی قرار است تولید شوند ممکن است زمینه تجاری اصلی ایرباس یعنی فروش هواپیما های مسافربری و تجاری را تا حدودی به خطر بیاندازد.

اینکه اعلام شده است این وسیله در پایان سال آینده به عنوان نمونه اولیه معرفی می شود می تواند حاکی از این داشته باشد که در نمایشگاه CES لاس وگاس در سال آینده شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا این خودرو ها می توانند به اندازه ی هواپیماهای ایرباس موفق شوند؟ دیدگاه خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *