آخرین اخبار از مسابقات فرازمینی و بین المللی Google Lunar X

آخرین اخبار از مسابقات فرازمینی و بین المللی Google Lunar X
  • 1395/10/30
  • زهرا معبودی
  • 0

Moon Express برای سفر به ماه کمک های مالی کافی دریافت کرد

تیم آمریکایی Moon Express که در کالیفرنیا واقع شده است توانست به مرحله بعدی رقابت های بین المللی گوگل Lunar X برسد.

تیم Moon Express توانست به مقدار کافی کمک های مالی جلب کند تا بتواند سفر به ماه را برای خود ممکن سازد. این تیم توانست مبلغ کل ۴۵ میلیون دلار را از شرکت سرمایه گذاری Founders Fund and Collaborative، شرکت نرم افزاری Autodesk و دیگر سرمایه گذران خصوصی جمع آوری کند.

Moon Express

در کنار ساختن یک فضاپیمای رباتیک برای پرتاب به ماه، از دیگر قوانین و مقررات این رقابت ها می توان به محدودیت ۱۰ درصدی دریافت کمک مالی از دولت و اجبار به پرداخت خصوصی هزینه های ماموریت اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت Moon Express آقای Bob Richards  گفت ” ما هم اینک تمام منابع لازم برای پرتاب به ماه را در اختیار داریم. قصد ما گسترش دامنه اجتماعی و اقتصادی زمین به ماه یعنی قاره ۸ام کشف نشده مان و ایجاد عصری نوین در سفری کم هزینه به ماه برای دانش آموزان، دانشمندان، آژانس های فضای و مقاصد تجاری می باشد.

Moon Express موفق به ساخت سفینه MX-1E شده است که توسط راکت آزمایشی Electron به فضا پرتاب می شود. با این حال، این راکت هنوز تازه است و باید پرتاب آن آزمایش شود. Electron سال گذشته برای آزمایش پرتاب آماده بود اما هنوز آن را به انجام نرسانده است.

اگر سفینه MX-1E با موفقیت بر روی ماه فرود آید، تا ۵۰۰ متر حرکت کرده و اولین تصویر با کیفیت اش را به زمین ارسال کند، تیم Moon Express برنده ۲۰ میلیون دلار جایزه خواهد شد.

تیم برنده دوم نیز ۵ میلیون دلار برنده می شود. این رقابت برای دیگر دستاورد هایی نظیر رفتن به محل فرود آپولو نیز جوایزی در نظر گرفته است.

علاوه بر پیروز شدن در رقابت ها، تیم Moon Express امیدوار است که روزی بتواند در ماه برای منابع طبیعی دست به کاوش بزند.

نظر شما در مورد این دست رقابت های هیجان انگیز فرا زمینی چیست؟ دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *