راهنمای پیدا کردن WiFi رایگان در مسافرت

راهنمای پیدا کردن WiFi رایگان در مسافرت
  • 1395/11/20
  • زهرا معبودی
  • 0

تعداد وای-فای‌های عمومی و رایگان روز به روز در سراسر دنیا افزایش می‌یابد. این شبکه‌ها به خصوص در حین مسافرت که برای اتصال به اینترنت به یک شبکه‌ی پایدار دسترسی ندارید و نمی‌خواهید پول‌های گزافی برای داده‌های موبایلی بین الملل بپردازید خیلی مفید هستند.

با گویا آی تی در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا با ذکر چند نکته و راهنما به شما بگوییم که چگونه در هنگام سفرهای خارجی یا حتی داخلی، وای فای های رایگان موجود در سطح شهر را پیدا کنید.

دو رستوران زنجیره‌ای که (تقریباً) همیشه وای فای رایگان دارند

اگر به دنبال وای فای رایگان هستید، همیشه رستوران‌های استارباکس (Startbucks) و مک‌دونالد (McDonald) را به خاطر داشته باشید. این دو رستوران زنجیره‌ای در سراسر دنیا شعبه‌های زیادی دارند، و هر دو در همه حال وای فای رایگان ارائه می‌کنند. صرف نظر از اعتقادی که نسبت به قهوه یا غذاهای آن‌ها دارید، وای فای رایگانشان خوب است، و معمولاً هم لازم نیست حتماً چیزی از آن‌ها بخرید تا امکان استفاده از اینترنت‌شان را داشته باشید. البته اگر می‌خواهید یک صندلی اشغال کنید و برای مدتی از وای فای آن‌ها استفاده نمایید، مودبانه‌تر است که یک سفارش هم بدهید.

این دو رستوران تنها رستوران‌هایی نیستند که اینترنت رایگان دارند، ولی با توجه به شهرت آن‌ها پیدا کردنشان خیلی ساده است و به احتمال خیلی زیاد وای فای رایگان هم ارائه می‌دهند.

WiFi

مکان‌های دیگری که Wi-Fi رایگان دارند

کتابخانه‌های عمومی معمولاً وای فای های همگانی دارند. حتی بعضی از شهرها هم شبکه‌های وای فای رایگانی دارند که می‌توانید آن‌ها را در بعضی از پارک‌ها یا خیابان‌های شلوغ شهر پیدا کنید. در برخی از مراکز فروش و مجتمع‌ّهای خرید هم ممکن است وای فای رایگان وجود داشته باشد.

احتمال دارد که کافی شاپ‌های کوچکتر وای فای‌های مخصوص خود را داشته باشند. ارتباطات وای فای روز به روز رایج‌تر می‌شوند و همه جا از رستوران‌ها تا بقالی‌ها هات اسپات‌های خودشان را دارند.

اکثر هتل‌ها شبکه‌های وای فای رایگان خود را در اختیار مهمانانشان قرار می‌دهند، بنابراین شاید بتوانید چند دقیقه داخل لابی آن‌ها بنشینید و اگر نیازی به استفاده از اطلاعات ورود نباشد از اینترنت آن‌ها استفاده کنید. بسیاری از فرودگاه‌ها هم وای فای رایگان دارند، اما این قضیه هنوز در همه‌ی فرودگاه‌ها فراگیر نشده است.

البته این وای فای رایگانی که می‌گوییم همیشه هم «رایگان» نیست. مثلاً اگر رستورانی وای فای رایگان داشته باشد، باید چیزی بخرید تا بتوانید آن جا بنشینید و از اینترنت‌شان استفاده کنید. بعضی از کافی شاپ‌ها و رستوران‌های مستقل تا قبل از خرید کد استفاده از وای فای خود را به شما نمی‌دهند. اما اگر در حال سفر هستید، ایده‌ی بدی هم نیست که برای یک قهوه یا غذای خوب کمی آن جا توقف کنید.

اگر در خیابان حرکت می‌کنید و به دنبال وای فای رایگان هستید، در تابلوی مغازه‌ها و روی درب آن‌ها به دنبال علامت Wi-Fi بگردید.

WiFi رایگان

اپلیکیشنی برای پیدا کردن وای فای های اطراف

اگر برای پیدا کردن وای فای های رایگان نیاز به کمک دارید، اپلیکیشن Wi-Fi Finder برای همین منظور طراحی شده است. زمانی که این اپلیکیشن را بر روی اندروید یا iOS نصب و اجرا می‌کنید، برنامه پایگاه داده‌ای از وای فای های رایگان و پولی سراسر دنیا را دانلود می‌کند تا به صورت آفلاین هم بتوانید از اطلاعات آن استفاده نمایید. این اپلیکیشن از موقعیت GPS شما استفاده کرده و وای فای های رایگان نزدیک در نقشه را به شما نشان می‌دهد. آن را نصب کنید تا اگر زمانی به وای فای رایگان نیاز داشتید بتوانید از داده‌های آن استفاده نمایید. به علاوه اگر می‌خواهید برای مسافرت برنامه ریزی کنید می‌توانید در نقاط مختلف دنیا جستجو کنید تا ببینید که کجا وای فای رایگان وجود دارد. این برنامه بی‌نقص نیست و ممکن است اطلاعاتش به‌روز نباشد، اما با همین شرایط هم بهتر از هیچی است.

WiFi رایگان

از ISP خود کمک بگیرید

اگر در خانه اینترنت خط تلفن دارید، شاید ISP تان هم شبکه‌ای از وای فای ها داشته باشد و بتوانید از آن استفاده کنید. برای مثال بعضی از سرویس‌های Comcast به گونه‌ای است که بقیه‌ی مردم هم امکان اتصال به آن را دارند. اگر شما هم کاربر Xfinity این شرکت هستید می‌توانید به یکی از هات اسپات‌های Xfinity وصل شده و به صورت رایگان از آن استفاده نمایید. Comcast با ارائه‌ی روترهایی که شبکه‌های خانگی کاربران را به وای فای های عمومی تبدیل می‌کند در گسترش این نوع از هات اسپات ها پیش قدم بوده است.

این روش به خصوص در بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکایی شایع‌تر است، پس قبل از سفر ببینید ISP شما چنین خدماتی برای استفاده‌ی اشتراکی از هات اسپات‌ها ارائه می‌کند یا نه. البته این روش فقط در صورتی کار می‌کند که درون کشور خودتان سفر کنید. مثلاً Xfinity در خارج از ایالات متحده آمریکا وجود ندارد.

WiFi رایگان

دریافت زمان بیشتر در هات اسپات‌هایی که محدودیت زمان دارند

بعضی از هات اسپات‌های وای فای رایگان فقط به شما اجازه می‌دهند تا قبل از پرداخت برای چند دقیقه از اینترنت آن‌ها استفاده کنید. ما نمونه‌های این مدل از وای فای‌ها را تا به حال در چندین فرودگاه مختلف دیده‌ایم. خوشبختانه، برای حل این مسئله هم روشی وجود دارد تا بتوانید زمان خود را افزایش دهید.

این شبکه‌ها معمولاً دستگاه شما را از روی MAC Address آن شناسایی می‌کنند، بنابراین در صورتی که MAC Address دستگاه را شناسایی کنند بیش از چند دقیقه به شما اجازه‌ی استفاده از شبکه‌ی خود را نمی‌دهند. به این ترتیب اگر می‌خواهید زمان رایگان بیشتری به دست آورید، باید MAC Address دستگاه خود را تغییر داده و دوباره به آن وای فای وصل شوید. در این حالت اکسس پوینت شما را به عنوان یک دستگاه جدید در نظر می‌گیرد و می‌توانید از زمان رایگان بیشتری استفاده کنید. اگر هنوز هم قادر به دریافت زمان اضافه نیستید، باید کوکی‌های مرورگر خود را پاک نمایید.

WiFi رایگان

اگر می‌خواهید اتصال اینترنت لپتاپ و دیگر دستگاه‌هایتان قطع نشود، به جای استفاده از وای فای‌های رایگان باید به فکر همان داده‌ی موبایلی باشید. در این صورت موبایل شما به عنوان یک هات اسپات عمل می‌کند و اینترنت را برای بقیه‌ی دستگاه‌هایتان تامین می‌کند. علاوه بر این می‌توانید یک دستگاه هاپ اسپات موبایلی جداگانه تهیه کنید تا باتری موبایل‌تان زود خالی نشود. البته استفاده از این روش دیگر رایگان نیست، چون مجبورید هزینه‌ی داده‌های سلولار را بپردازید. اگر زیاد به سفرهای خارجه می‌روید، باید هزینه‌ی داده‌های بین الملل را هم بپردازید یا از یکی از اپراتورهای محلی آن کشور یا منطقه استفاده کنید.

دیدگاه ها و تجربیات ارزشمند خود را در این باره با ما در میان گذاشته و به ما بگویید که هنگامی که نیاز به اینترنت دارید دقیقا چه کار می کنید. این مطلب را برای اطلاع عموم روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *