OnePlus 5 در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد؛ رقابت شیائومی و وان‌پلاس برای فروش بیشتر!

OnePlus 5 در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد؛ رقابت شیائومی و وان‌پلاس برای فروش بیشتر!
  • 1396/4/5
  • مقدم
  • 0

هنگامی‌که به گوشی‌ پرچم‌دار OnePlus 5 نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که پرچم‎دار جدید شرکت وان‌پلاس قابلیتی را از دست داده است؛ همان‌طور که شاید حدس زده باشید، تنوع رنگ‌بندی این گوشی بسیار کم است و کاربر به دو رنگ مشکی و خاکستری محدود خواهد بود. با این‌حال، به‌نظر می‎رسد که پرچم‎دار جدید شرکت وان‌پلاس در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد تا کاربران را شگفت‎زده نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات به‌دست آمده از وب‌سایت رگولاتوری چینی TENNA، پرچم‎دار جدید شرکت وان‌پلاس با نام OnePlus 5 در سه رنگ به ثبت رسیده است؛ دو رنگ آن در حال‌حاضر معرفی شده و همان‎طور که در بالا اشاره شد، وان‌پلاس اکنون در دو رنگ مشکی و خاکستری به فروش می‌رسد. رنگ سوم OnePlus 5، «Mint Gold» است؛ با این وجود، به‌نظر می‌رسد که Mint در نام‎گذاری این رنگ، به دلیل اشتباهی باشد که در ترجمه رنگ به‌وجود آمده است. به همین جهت، احتمال می‌رود که رنگ جدید OnePlus 5، سافت گلد یا Soft Gold باشد.

گوشی‌های پرچم‏دار OnePlus 3T و OnePlus 3 نیز در رنگ سافت گلد وارد بازار شده است و البته باید توجه داشته باشید که در هر دو مدل مذکور، نسخه طلایی رنگ یک ماه پس از عرضه رنگ‌های استاندارد آن وارد بازار شد. به همین جهت، اگر به دنبال خرید مدل طلایی رنگ OnePlus 5 هستید؛ باید یک ماه دیگر حداقل منتظر بمانید.

در آخر، توجه داشته باشید که این شایعه به صورت رسمی توسط شرکت وان‌پلاس تایید نشده است و مشخص نیست که ادعای منتشر شده مبنی بر عرضه OnePlus 5 در رنگ طلایی تا چه اندازه صحت دارد. البته، بعید می‌دانیم که OnePlus 5 در رنگ‌های بیشتری به جز مشکی، خاکستری و طلایی روانه بازار شود؛ مگر آنکه، شرکت وان‌پلاس به تبعیت از هوآوی و شیائومی، نسخه آبی رنگ پرچم‏دار جدید خود را معرفی نماید.

در مقایسه OnePlus 5 با شیائومی می ۶ و هوآوی پی ۱۰، بیشترین تنوع رنگ مربوط به P10 شرکت هوآوی است؛ در نهایت، شیائومی می ۶ با رنگ آبی، نقره‌ای و مشکی روانه بازار شده است. البته در بین این سه گوشی، پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت هوآوی یعنی P10 از همه گران‌قیمت‎تر است و شیائومی Mi 6 نیز قیمت بسیار کمی دارد.

فاصله قیمتی بین هوآوی پی ۱۰ با وان‎پلاس ۵، نزدیک به ۲۰۰ دلار است (مدل پایه هوآوی پی ۱۰ با چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه با نسخه قدرت‎مند OnePlus 5 با هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه) و نسخه ارزان‎قیمت وان‌پلاس ۵ با شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، نزدیک به ۱۰۰ دلار از شیائومی می ۶ با ۶۴ گیگابایت حافظه و ۶۴ گیگابایت حافظه گران‎تر است. البته در بین این سه مدل، وان‌پلاس ۵ از نظر سخت‎افزاری قدرت‌مندتر است و اگر به دنبال یک گوشی بسیار مناسب برای عکاسی هستید، باید ۲۰۰ دلار بیشتر برای انتخاب هوآوی پی ۱۰ هزینه نمایید.

وان‌پلاس به چیپ‏ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای مجهز شده است و از شش گیگابایت رم برای مدل پایه و هشت گیگابایت رم برای نسخه رده‌بالا استفاده می‌کند با وجود شایعات مختلف پیرامون عملکرد دوربین وان‌پلاس ۵، این گوشی چندان در این زمینه تعریفی ندارد؛ البته عملکرد دوربین در مقایسه با OnePlus 3T به دلیل استفاده از دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی بهبود یافته است اما به هرحال، فاصله زیادی بین این گوشی با گلکسی اس ۸ سامسونگ یا هوآوی پی ۱۰ وجود دارد. ضمن اینکه، پرچم‎دار جدید شرکت وان‎پلاس از EIS (ثبیت کننده الکترونیکی تصویر) استفاده می‎کند که در مقایسه‌ها، چندان عملکرد خوبی در مقایسه با گوشی‌های مجهز به OIS ندارد. با این‏حال، باید توجه داشته باشید که OnePlus 5 مانند گوشی‌های پرچم‎دار نزدیک به ۷۰۰ دلار قیمت ندارد و گران‎قیمت‎ترین نسخه از آن تنها نزدیک به ۵۲۰ دلار قیمت‎گذاری شده است.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *