راهنمای خرید: به جای گلکسی نوت ۷ کدام فبلت ها را بخریم؟

راهنمای خرید: به جای گلکسی نوت ۷ کدام فبلت ها را بخریم؟
  • 1395/9/3
  • زهرا معبودی
  • 0

تراژدی گلکسی نوت ۷ چند وقتی است با توقف تولید و فروش این محصول بی نظیر به پایان رسیده است و در این میان افرادی که با توجه به ویژگی ها و قابلیت های بی نظیر این محصول منتظر ورود آن به بازار ایران بودند برای همیشه ناکام مانند. فبلت های سری نوت سامسونگ اغلب به دلیل دارا بودن قلم بی نظیری و کاربری S-Pen طرفداران بسیاری می یابد. البته ناگفته نماند که نوت ۷ سامسونگ علاوه بر این قلم جادویی و بی نظیر ویژگی های منحصر به فرد دیگری چون حسگر عنبیه چشم و سیستم عامل بهینه سازی شده ای را نیز دارا بود. در هر صورت با ناکام ماندن طرفداران نوت ۷ امروز قصد داریم راهنمای خریدی برای فبلت های جایگزین نوت ۷ بنویسیم تا بتواند به شما کمک نماید تا نزدیک ترین انتخاب ها را به این فبلت کهکشانی داشته باشید. با گویا آی تی همراه باشید.

وان پلاس ۳: دستگاهی فوق‌ العاده قدرتمند

androidpit-oneplus3-soft-gold-6523-w782
وان پلاس ۳ که توانسته لقب سریع ترین دستگاه اندرویدی موجود در بازار را به خود اختصاص دهد با قیمت ۳۹۹ دلاری که برابر نیمی از قیمت نوت ۷ در دسترس است مشخصات فنی زیر را داراست:

  • نمایشگر ۵.۵ اینچی (۰.۲ اینچ کوچکتر از فبلت سامسونگ)
  • پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰
  • ۶ گیگابایت رم
  • پورت USB Type-C (شارژ سریع، انتقال پرسرعت ‌تر اطلاعات )

همانطور که گفتیم این دستگاه از ارزش خرید بالایی برخوردار است اما قطعا در مقایسه با نوت ۷ رویایی سامسونگ نواقصی نیز دارد که قصد داریم به آنها بپردازیم:

  • دارا بودن نمایشگر سوپر امولد با کیفیت پایین تر از نوت ۷
  • عدم ساپورت کارت حافظه به دلیل دارا بودن حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی
  • عدم توان رقابتی دوربین این دستگاه با نوت ۷

در صورتی که ویژگی ها و نواقص این اسمارت فون برای شما قابل پذیرش باشد می توانید با پرداخت ۳۹۹ دلار صاحب یک اسمارت فون نسبتا عالی شوید.

قیمت در بازار ایران : ۱,۸۳۰,۰۰۰

شیائومی ردمی نوت ۳: فبلت اقتصادی

androidpit-xiaomi-redmi-note-3-0079-w782
همیشه وقتی صحبت از خرید یک دستگاه اقتصادی باشد اسمی از محصولات شیائومی در لیست وجود خواهد داشت. این بار نیز حضور ردمی نوت ۳ در این لیست هستیم (البته در حال حاضر با معرفی ردمی نوت ۴ شاید جایگزین مناسب تری باشد اما قیمت این محصول به مراتب پایین تر از نوت ۴ است.) این محصول ۱۵۰ دلاری کمپانی شیائومی دارای مشخصات فنی زیر است:

  • صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول ‌اچ‌ دی
  • سنسور اثر انگشت

همچنین از معایب این دستگاه می توان به

  • دارا نبودن اسکنر عنبیه چشم
  • دوربین با کیفیت بسیار پایین تر از نوت ۷

اشاره نمود. البته از یک محصول ۱۵۰ دلاری انتظاری بیشتری نیز نمی رود. در هر صورت شما می توانید سری هم به مشخصات فنی ردمی نوت ۴ در مطلب « بررسی مشخصات فنی گوشی ردمی ۴ » بزنید. شاید این گزینه برایتان مناسب تر باشد.

قیمت در بازار ایران: ۵۸۰,۰۰۰

سامسونگ گلکسی S7 Edge: یک جایگزین عالی

androidpit-samsung-galaxy-s7-edge-13-w782
یکی از بهترین و کامل ترین جایگزین ها برای نوت۷ گلکسی S7 Edge است. محصولی که تمامی امکانات سخت افزاری نوت ۷ به حز قلم این دستگاه را در اختیارتان قرار می دهد. پس در صورتی که چندادن هم نیازی به قلم این دستگاه ندارید گلکسی S7 Edge می تواند بهترین و کارآمدترین محصول برای جایگزینی نوت ۷ باشد.

گلکسی S7 Edge با دارا بودن نمایشگر ۵٫۵ اینچی (۲ اینچ کوچکتر) که همان لبه های خمیده و کیفیت تصویر را با تراکم پیکسلی بیشتر به شما می دهد و همچنین باتری قوی تر و حجیم تر قطعا مناسب ترین انتخاب برای علاقه مندان به نوت ۷ سامسونگ به حساب می آید.

قیمت در بازار ایران : ۱,۹۷۰,۰۰۰

گوگل نکسوس ۶P: اندازه و رزولوشن یکسان نمایشگر

androidpit-nexus-6p-4-w782
نکسوس پی ۶ محصول مشترک کمپانی هوآوی و گوگل است که علاوه بر ارزش خرید بالا قابلیت های نسبتا نزدیکی نیز به نوت ۷ سامسونگ دارد. به عنوان مثال نمایشگر ۵٫۷ اینچی این دستگاه با رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل بر اینچ و روشنایی بالایی کیفیت و روشنایی تصویر مشابهی با نوت ۷ سامسونگ در همان ابعاد نمایشگر در اختیار کاربر قرار می دهد.

البته به عنوان توصیه می توان پیکسل های جدید گوگل را هم معرفی نمود که بد نیست سری هم به مشخصات فنی آنها بزنید.

قیمت در بازار ایران: ۱,۹۰۰,۰۰۰

هواوی میت ۹: جدیدترین فبلت بازار

androidpit-huawei-mate9-0438-w782
میت۹ هوآوی یکی دیگر از محصولاتی است که م یتواند جایگزین مناسبی برای نوت ۷ سامسونگ محسوب گردد. مشخصات فنی این دستگاه عبارت است از:

  • نمایشگر ۵٫۹ اینچی (۲ اینچ بزرگ تر از نوت ۷) با رزولوشن فول ‌اچ‌ دی تراکم پیکسلی برابر با ۳۷۳ پیکسل بر اینچ
  • پردازنده Kirin 960
  • رم ۴ گیگابایتی
  • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی
  • باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی

هرچند تمامی مشخصات این دستگاه با نوت ۷ نمی توانند از نظر کیفیت رقابت کنند اما می توان گفت چیزی هم از آن ها کم ندارند.

قیمت در بازار ایران: هنوز وارد بازار ایران نشده است.

هواوی میت ۸: فبلتی غول‌ پیکر

androidpit-huawei-mate-8-screen-new-w782

فبلت غول پیکر هوآوی میت ۸ نیز یکی دیگر از گزینه های موجود در این لیست است. فبلتی که با دارا بودن مشخصات فنی زیر چیزی از نوت ۷ کم نخواهد داشت:

  • نمایشگر ۶ اینچی با تکنولوژی IPS و رزولوشن فول ‌اچ ‌دی (کیفیت پایین تر نسبت به نوت ۷)
  • پردازنده Kirin 950
  • باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری

به طور کلی می توان گفت پردازنده این محصول در زمان رونمایی از این محصول یکی از قوی ترین های بازار به حساب می آمد اما در حال حاضر چند پله پایین تر از اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ و در جایگاه های پایین تر ایستاده است. باتری این دستگاه می تواند تا ۱٫۵ شما را در شرایط کاری سنگین همراهی نماید.

قیمت در بازار ایران: ۱,۴۵۰,۰۰۰

سامسونگ گلکسی نوت ۵: فبلتی اصیل و قابل احترام

androidpit-galaxy-note-5-android-6-0-marshmallow-1-w782
برادر کوچکتر نوت ۷ نیز آخرین محصولی است که در لیست دیوایس های جایگزین برای نوت ۷ به شما معرفی می گردد. این محصول که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد از قدرتمند ترین و خوش ساخت ترین فبلت های موجد در بازار است که همان S-Pen معروف و محبوب را نیز به همراه دارد. بدنه با کیفیت، طراحی زیبا و جذاب این محصول در کنار نواقص کوچک این دستگاه مثل باتری غیر قابل تعویض و عدم ساپورت کارت حافظه توانسته جایگاه خود را در بازار فبلت باز نماید. دوربین فوق العاده با کیفیت این دستگاه به همراه حضور قلم محبوب سری نوت سامسونگ می تواند از این دستگاه یک فبلت تمام عیار بسازد.

قیمت در بازار ایران: ۲,۳۸۰,۰۰۰

امیدواریم این راهنمای خرید بتواند به شما در خرید یک فبلت خوب و با کیفیت کمک به سزایی نماید.

منبع: ANDROIDPIT

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *