۳ تاکتیک شخصی سازی ایمیل برای تقویت ایمیل مارکتینگ شما

۳ تاکتیک شخصی سازی ایمیل برای تقویت ایمیل مارکتینگ شما
  • 1396/4/11
  • مهدی پیوندی
  • 0

لزوم و ضرورت استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی از کمپین های بازاریابی بر هیچ کس پوشیده نیست. با این وجود، به مانند سایر کانال های بازاریابی، باید راهی پیدا کنید تا صدای شما در میان این بازار شلوغ به گوش مخاطب هدف تان برسد. به این منظور، می توانید از شخصی سازی شروع کنید. با ما در بخش آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی همراه باشید.


امروزه مشاهده یک اینباکس مملو از ایمیل های تبلیغاتی چیز عجیبی به نظر نمی رسد. بنابراین، اینکه ایمیل همچنان یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی برای کسب و کارها است بر خلاف انتظار است. به علاوه، ایمیل مارکتینگ برخلاف برخی از تاکتیک های دیگر، در میان همه بخش ها و گروه های جامعه و حتی جوانان نیز پرطرفدار و تاثیرگذار است. علیرغم اینکه بسیاری شکوِه می کنند که ایمیل های بازاریابی زیاد شده یا ایمیل مارکتینگ دیگر محبوبیت ندارد، تحقیق ادوبی (Adobe) در ایالات متحده حاکی از اعتیاد آمریکایی ها به ایمیل است. بسیاری از ما به خصوص به خاطر امور کاری مان همیشه و در همه جا ایمیل خود را چک می کنیم.

شاید رسانه های اجتماعی تبدیل به نور چشمی بازاریاب ها شده باشند، اما ایمیل ابزار مورد علاقه مصرف کنندگان برای ارتباط با شرکت ها است. به علاوه، بازاریابی ایمیلی به خصوص برای فراتر رفتن از یک رابطه سطحی و ایجاد روابط عمیقتر با مشتری، از بازاریابی رسانه های اجتماعی موثرتر است. در واقع، بیش از نیمی از بازاریاب های دیجیتال شرکت کننده در یک تحقیق اعلام کردند که ایمیل، موثرترین ابزار بازاریابی آنها است و در مجموع، همگی آن را جزو یکی از تاکتیک های اصلی بازاریابی خود ذکر کردند.

بنابراین، تبدیل شدن ایمیل به پای ثابت استراتژی های بازاریابی از اوجب واجبات است، مخصوصاً اگر برای کانال های مختلفی محتوا تولید می کنید و می خواهید اطمینان پیدا کنید که مخاطبان علاقمند شما از آن محتوا استفاده می کنند. با این حال، به مانند همه کانال های بازاریابی دیگر -از مجلات و تلویزیون گرفته تا پیامک یا اس ام اس- باید راهی پیدا کنید تا به واسطه آن صدای خود را به گوش مخاطب برسانید.

با شخصی سازی شروع کنید، اما این فقط به معنی اضافه کردن اسم کوچک مخاطب در ابتدای ایمیل نیست. همه انواع بازاریابی محتوایی، حول درک کامل مشتری و اولویت قائل شدن برای نیازهای وی -از محتوا و قالب گرفته تا زمان و تناوب ارسال ایمیل- می چرخند. ارتباط و ارسال محتوا از طریق ایمیل مارکتینگ نیز همینطور است.

آنچه در ادامه می آید سه مورد از مواردی است که در راستای ارسال ایمیل های شخصی سازی شده موثر باید به آنها توجه کنید:

 

  1. سکان را به دست آنها بسپارید: با توجه به حجم انبوه اطلاعات موجود در اینترنت، تمایل مردم نسبت به اینکه نقشی در انتخاب چیزی که می خوانند داشته باشند جای تعجبی ندارد. با استفاده از یک رویکرد هوشمندانه، می توانید کنترل محتوای ایمیل را با ارائه مجموعه ای از کلمات کلیدی در قالب دسته بندی های مختلف برای انتخاب مخاطب، به دست وی بسپارید. اگر کار خود را به تازگی شروع کرده اید یا امکانات تان محدود است، خبرنامه هایی را ارسال کنید که برای بخش بندی های مختلف فهرست ایمیل مارکتینگ شما بهینه سازی شده اند.

از میان گزینه های دیگری که می توانید امکان انتخاب آنها را برای مخاطب خود فراهم کنید، می توان به کنترل بر تناوب (روزانه، هفتگی) یا بهترین زمان روز برای دریافت ایمیل اشاره کرد. این گزینه ها را در فرم اولیه ثبت نام بگنجانید و در هر ایمیل نیز روشهای شخصی سازی را به مشترکان خود یادآوری کنید. این به نوبه خود می تواند روش موثری برای حفظ اشتراک آنها باشد.

 

  1. شناخت بهتری نسبت به آنها پیدا کنید: یکی از عواملی که باعث می شود که شخصی سازی ایمیل مارکتینگ به یک چالش تبدیل شود، کمبود اطلاعات درباره مشترکان است. شاید فهرستی از گذشته دارید که فقط حاوی آدرس ایمیل است و اطلاعات شخصی یا هیچ آگاهی نسبت به علاقمندی های مشترکان خود ندارید. ایجاد فرصت هایی برای مشترکان در جهت پرکردن خلأهای اطلاعاتی درباره خودشان به شما کمک می کند تا آنها و آنچه که از برندتان می خواهند را درک کنید. این کار را می توانید از طریق ارائه اطلاعات سودمند یا تخفیف در قبال ارائه مقداری جزئیات شخصی، مانند عنوان یا حوزه فعالیت شغلی به دست بیاورید.

به علاوه، از طریق رفتارهای مخاطبان خود نیز می توانید اطلاعات زیادی را درباره آنها کسب کنید. تست های دوبخشی (A/B) و تجزیه و تحلیل می تواند نسبت به علاقمندی های آنها به شما ایده بدهد. ببینید که روی کدام لینک های ایمیل کلیک می کنند، یا آیا برای دریافت یکی از پیشنهادهای ویژه شما ثبت نام می کنند یا خیر. این اطلاعات به شما کمک می کند تا فهرست خود را بخش بندی کنید تا ارتباطات آینده شما هدفمندتر و ارزشمندتر باشند.

 

  1. انسان باشید: اگر غیر از خودتان کس دیگری هم در شرکت تان کار می کند، در اینصورت به احتمال زیاد به جای یک فرد، با عنوان یک برند شناخته می شوید. به مانند رسانه های اجتماعی، برقراری ارتباط تحت عنوان برند در دنیای ارتباطات دوسویه با خود چالش هایی را به همراه دارد. با استفاده از اطلاعات خود درباره علاقمندی های مخاطبان و ایجاد فضایی مبنی بر ارزشهای مشترک، می توانید در تعاملات خود تا حدی بر این مشکل غلبه کنید.

در صورت امکان فردی که واسطه ارتباطات برند است را از طریق اطلاعات تماس درون ایمیل و نشانی ایمیل در دسترس مخاطب قرار دهید. استفاده از لحن محاوره ای و کلماتی مانند «من» و «ما» را مد نظر قرار دهید. نشان دادن یک موجودیت مجزا از برند در ارتباطات مبتنی بر محتوا فایده چندانی نخواهد داشت.


تحقیقات نشان داده است که مردم نه تنها به شدت به کنترل علاقمندند، بلکه از اطلاعات مفرط نیز رویگردان هستند (مخصوصا اگر ربطی به آنها نداشته باشد). شخصی سازی روشی را برای مدیریت هر دوی این مسائل فراهم می کند. به علاوه باید به خاطر داشته باشید که شخصی سازی چیزی بیش از یک ابزار برای افزایش نرخ بازشدن و کلیک ایمیل است. شخصی سازی چیزی است که بازاریابی ایمیلی را سودمند می کند، و محتوای سودمند چیزی است که رابطه های معنادار و هدفمندی را به وجود می آورد که در بلندمدت، باعث موفقیت شما خواهند شد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *