چگونه اطمینان پیدا کنیم که مشترکان ایمیل مارکتینگ، تصاویر ایمیل های ما را می بینند

چگونه اطمینان پیدا کنیم که مشترکان ایمیل مارکتینگ، تصاویر ایمیل های ما را می بینند
  • 1396/5/15
  • مهدی پیوندی
  • 0

تصاویر و ویدیوها و به طور کلی، آیتم های بصری نقش مهمی در موفقیت کمپین های بازاریابی بر عهده دارند. مشترکان ایمیل مارکتینگ شما هم معمولاً انتظار دارند که ایمیل های شما خشک و خالی نبوده و رنگ و لعاب داشته باشند. به علاوه، با ورود واکنشگرایی یا طراحی ریسپانسیو به دنیای ایمیل، لزومی ندارد که تنها بر متن تکیه کنید. با این مطلب از سلسله مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ همراه باشید تا به ذکر چند نکته مهم در رابطه با نمایش تصاویر در ایمیل بپردازیم.

طراحی درست و مناسب ایمیل با تکیه بر قالب های جذاب اهمیت زیادی دارد، زیرا به تحریک مخاطب به تعامل و جلب توجه وی منجر خواهد شد. در عین حال باید به این موضوع توجه داشته باشید که بسیاری از نرم افزارهای ایمیل خوان و کاربران، نمایش تصاویر ایمیل ها را غیرفعال می کنند.

گزارش یک تحقیق نشان داد که ۴۵ درصد از مشترکان کمپین های ایمیل مارکتینگ، تصاویر ایمیل هایی که دریافت می کنند را باز نمی کنند و ۵۷ درصد حساب ایمیل اصلی خود را از طریق دستگاه های همراه چک می کنند.

تعداد بسیار کمتری از مشترکان، آدرس فرستنده را به فهرست مخاطبان خود اضافه می کنند (که در اغلب نرم افزارهای ایمیل خوان باعث فعال شدن نمایش تصاویر می شود). تنها ۱۶ درصد از مصرف کنندگانی که در این تحقیق شرکت کردند آدرس ایمیل بازاریاب ایمیلی را به فهرست مخاطبان خود اضافه کرده بودند.

موارد زیر بهترین روش ها برای کسب اطمینان از نمایش درست تصاویر در ایمیل های ایمیل مارکتینگ شما است:

 

  1. تنظیم حجم و اندازه

با تامین کننده خدمات ایمیل (ESP) خود صحبت کنید و ببینید که محدودیتی که برای حجم و اندازه تصاویر در نظر گرفته چقدر است، زیرا برخی از ESP ها تصاویری که بیش از حد بزرگ هستند را فشرده می کنند که در نهایت باعث کاهش کیفیت تصویر خواهد شد.

 

  1. از تگ های Alt استفاده کنید

اطمینان پیدا کنید که تصاویر شما برای افرادی که نمایش تصاویر را فعال نمی کنند حاوی یک متن جایگزین یا Alt tag است که عملکرد آن مانند یک فراخوان به عمل باشد.

مثلاً اگر تصویری از یک ژاکت قرمز دارید که ۱۵ درصد تخفیف خورده، تگ ایده آل برای آن «۱۵ درصد تخفیف برای ژاکت» خواهد بود، نه «تصویر یک ژاکت قرمز». از تگ هایی استفاده کنید که باعث می شوند که هدف استفاده از آن تصویر محقق شود. اگر نمی دانید که برای یک تصویر از چه تگی باید استفاده کنید، در اینصورت احتمالاً وجود آن تصویر اصلاً توجیهی ندارد.

 

  1. به نسخه ای از ایمیل که در سایت خودتان قرار دارد لینک بدهید

این یکی از ویژگیهای استاندارد اغلب نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ است، اما اطمینان پیدا کنید که لینکی با مضمون «نمایش ایمیل در مرورگر» در بالای قالب ایمیل تان وجود داشته باشد.

در بسیاری از موارد، بازاریاب ها از متنی با این مضمون استفاده می کنند که « اگر در مشاهده این ایمیل مشکل دارید، لطفاً اینجا کلیک کنید». طول این نوشته بیش از حد زیاد است، به علاوه در ایمیل خوان هایی مثل جیمیل، اولین کلمات ایمیل تبدیل به پیش نمایش آن می شوند و در کنار عنوان ایمیل به نمایش در می آیند. مثلا چیزی شبیه به این در اینباکس کاربر نشان داده می شود: «بهترین محصولات ما را با ۲۹% تخفیف خریداری کنید … اگر در مشاهده تصاویر مشکل دارید». فقط یک لینک برای مشاهده ایمیل در مرورگر در اختیار مخاطب خود قرار بدهید.

 

  1. عدم استفاده از ایمیل هایی که کاملاً تصویر-محور هستند

همیشه اطمینان پیدا کنید که تصاویرِ حاوی فراخوان به عمل ایمیل شما تگ alt دارند و به علاوه، پشتوانه متنی هم برای آنها در نظر بگیرید. برای نمایش موارد بسیار مهمی از قبیل اعلام رفع مسئولیت یا لینک لغو عضویت از تصاویر استفاده نکنید. برای جلب توجه به فراخوان به عمل های مهم، مانند دکمه های دعوت به خرید،  از جدول های HTML و رنگ های مناسب استفاده کنید.

 

  1. امتحان کنید، تست کنید، آزمایش کنید

بیشتر ESP ها یک heat map یا نقشه حرارتی در اختیار شما می گذارند که نشان می دهد که مشترکان تان در کدام بخش های ایمیل بیشتر کلیک کرده اند. تصاویر مختلف را امتحان کنید و بررسی کنید که کدام یک از آنها بیشتر تاثیرگذار هستند و وجود کدام موارد از آنها فایده ای ندارد. با استفاده از تست های دوبخشی، برونداد ایمیل های حاوی تصویر و ایمیل های فاقد تصویر را تست و ارزیابی کنید و بهترین ها را برای ارسال نهایی انتخاب کنید.


آیا استفاده از این نکات برای شما سودمند واقع شد؟ لطفا نظرات و ایده های خود درباره این مطلب و سایر مطالب بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *