چگونه عملکرد خود در فروش را فوراً ۱۰ درصد تقویت کنیم

چگونه عملکرد خود در فروش را فوراً ۱۰ درصد تقویت کنیم
  • 1396/7/11
  • مهدی پیوندی
  • 0

دنیای فروش هم به مانند دنیای کارآفرینی یک دنیای بی رحم است. شما با عشق و علاقه کار خود را آغاز می کنید، اما خیلی زود با حقایق دلسردکننده ای روبرو می شوید. اینجاست که باید دوباره خود را از نو بسازید و البته باید این کار را هر چه سریع تر انجام بدهید، چرا که اگر به دنبال کسب موفقیت هستید، چاره ای به جز این ندارید.

اما چگونه می توانید یک فروشنده حرفه ای و فوق العاده بشوید؟ آنچه در ادامه این مطلب از مجموعه مقالات آموزش فروش خواهید خواند، نکاتی است که به شما کمک می کند تا دست کم ۱۰ درصد عملکرد بهتری در فروش داشته باشید.

 

شما هیچ چیز منحصر به فردی ندارید

به محض اینکه این موضوع را بپذیرید، می توانید به سراغ «استثنایی شدن» بروید. تعداد فروشندگان کم نیست. در واقع، فروشنده ها همه جا هستند. همان افرادی که شما بیش از بقیه به فروش محصول یا خدمات خود به آنها علاقه دارید توسط انبوهی از رقبای شما نیز هدف گرفته شده اند. این واقعیتی است که همیشه و در همه حال روی می دهد.

مشتریان بالقوه در برابر تلاش های شما برای فروش یک دیوار دفاعی بنا می کنند. شما باید چه بکنید؟ از تلاش برای فروش محصول خود دست بردارید. از اینکه مشتری را متقاعد کنید تا شرکت شما را حلوا حلوا کند دست بکشید. حل کردن مشکلات و مسائل را آغاز کنید و البته، تمرکز داشته باشید.

روی انرژی خود تمرکز کنید. روی آمادگی تان تمرکز کنید. روی شور و شوق و حرارت خود تمرکز کنید. روی تقویت مهارت های تان تمرکز کنید. روی بهبود مستمر تمرکز داشته باشید. روی احترام گذاشتن به مشتری بالقوه تمرکز کنید.

 

همه چیز مشتری بالقوه منحصر به فرد است

وقت بگذارید و به کسب و کار مشتری خود از زاویه او نگاه کنید. برای تطبیق محصول یا خدماتی که ارائه می کنید با نیازهای خاص مشتری تا می توانید تلاش کنید.

انرژی خود را روی حل بزرگترین مشکلات مشتری تان متمرکز کنید. راهنمایی مشتری را بر عهده بگیرید. چنان عملکردی از خود نشان بدهید که انگار برای مشتری کار می کنید؛ و البته صداقت را از یاد نبرید.

اگر قرار است که کسب و کار شما فقط یک مشکل مشتری را حل کند، کاری کنید که آن مشکل کاملاً از بین برود. تبدیل به نگهبانی شوید که از سلامت و بقای مشتری خود دفاع می کند. همیشه این مورد را در نظر داشته باشید.

 

تماس با فروش مترادف نیست

بسیاری از فروشندگان دچار این خطای راهبردی می شوند که تصور می کنند که اگر بتوانند یک جلسه از مشتری خود وقت بگیرند فروش به سرانجام خواهد رسید. آنها از هر روشی برای «صرف قهوه» یا رزرو «یک جلسه در کنار اعضای تیم شان» با مشتری استفاده می کنند. این ایده ای است که کامل و بی نقص نیست؛ فروش بازی با اعداد و ارقام نیست. n عدد جلسه باعث به سرانجام رسیدن n عدد فروش نخواهد شد. شما می توانید کار بهتری انجام بدهید؛ یک مشتری بالقوه بزرگ را با ارائه راهکارهای عمیقی که باعث می شوند که وی بهتر به نظر برسد، ترفیع بگیرد و پیشرفت کند خیره و به خود جذب کنید. اگر راهکار شما با کمترین اصطکاک در سازمان مشتری پذیرفته شود، شما برنده خواهید شد. از طرف دیگر می توانید به ارسال انبوه ایمیل های بازاریابی و فروش خود هم ادامه بدهید و از این طریق، با خشمگین کردن مردم ارزش برندتان را پایین بیاورید.

 

عمیق و قوی از سطحی و ضعیف بهتر است

پهن کردن یک تور وسیع موثر نخواهد بود. این کار را نکنید. روی بهترین مشتریان احتمالی تمرکز کنید و آنها را خیره و شگفت زده کنید. از قبل مقدمات لازم را فراهم کنید. نتیجه ای که برای مشتری فراهم خواهید کرد را به وی نشان بدهید.

بنابراین به جای آنکه ۱۰۰۰ ایمیل بفرستید، در هفته فقط سه ایمیل ارسال کنید و در آنها راهکارهای خاص و موثری را ارائه کنید. به محض اینکه مشکلی را پیدا کردید به دنبال راهکار بگردید.

روش حل مشکل را در یک پست وبلاگی به رایگان در اختیار مخاطب خود قرار بدهید. جزوه ای را برای مشتری احتمالی خود ارسال کنید که یک ماه روی آن کار کرده اید و مشتری به کمک آن می تواند مشکل بزرگی را حل کند. پیش از آنکه فروش را به سرانجام برسانید، خودتان را به یک زرادخانه از مهمات سرّی مجهز کنید.

مطمئن باشید که از این طریق دست کم ۱۰ درصد عملکرد بهتری را در فروش پیدا خواهید کرد.


اما نظر شما چیست؟ به نظر شما با استفاده از چه راهکارهای خاصی می توان این درصد را بالاتر برد؟ لطفاً نظرات و ایده های خود در رابطه با مطالب مرتبط با آموزش فروش را با ما و سایر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *