۹ نکته درباره ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش

۹ نکته درباره ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش
  • 1396/7/29
  • مهدی پیوندی
  • 0

این مقاله که در بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی منتشر می شود نوشته دِیوید فینکِل (David Finkel) است. آقای فینکل نویسنده کتاب «مقیاس: هفت اصل اثبات شده برای رشد کسب و کار و در دست گرفتن دوباره زندگی» است و یک اندیشمند برجسته در زمینه کسب و کار به شمار می رود. علاوه بر این، وی مدیرعامل شرکت مایو مَستِرمایند نیز هست. این شرکت با یک سابقه ۲۹ ساله در زمینه ارائه خدمات مشاوره برای کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.


در این مطلب به ذکر و شرح ۹ نکته درباره ایمیل مارکتینگ می پردازم که در طول دهه گذشته و پس از ارسال ماهانه میلیون ها ایمیل به مشترکان فهرست بازاریابی مان تاثیر و کارآمدی آنها برایم اثبات شده است.

با توجه به اینکه شرکت مشاوره من هر ماه برای مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ مان میلیون ها ایمیل ارسال می کند، ما دیگر دقیقاً می دانیم که چه چیزهایی موثر است و چه مواردی اتلاف وقت و سرمایه به حساب می آیند.

توجه به این ۹ نکته و استفاده از آنها به شما کمک خواهد کرد تا ایمیل مارکتینگ خود را به شکل موثرتر و هوشمندانه تری انجام بدهید.

 

  1. پیوسته و مرتب ایمیل ارسال کنید. بسیاری از مردم از این می ترسند که مبادا باعث آزار مخاطب خود شده و به عنوان اسپمر یا هرزنامه نگار شناسایی شوند. باید توجه داشته باشید که اسپم وقتی است که شما به کسی ایمیل ارسال می کنید که هیچ رابطه ای با وی نداشته اید و او هم از شما نخواسته که برایش ایمیل ارسال کنید. بنابراین شما اسپمر نیستید. به جای آنکه هر فصل یا هر ماه یک ایمیل ارسال کنید، تعداد این ارسال ها را به یک بار در هفته یا بیشتر برسانید. البته باید نرخ بازشدن، میزان لغو اشتراک و گزارش اسپم را تحت نظر بگیرید، اما در غالب موارد هرچه بیشتر بهتر. افزایش تناوب و فرکانس ارسال ایمیل یکی از ساده ترین روشها برای کسب نتایج بهتر از ایمیل مارکتینگ است. در عین حال، پر واضح است که نباید بی حساب و کتاب ایمیل بفرستید.

 

  1. یک قیف پرورش مشتری بالقوه برای خود درست کنید. قیف پرورش مشتری بالقوه شما بهترین توالی از پیام های ایمیل است که می خواهید برای هر یک از مخاطبانی که به تازگی به فهرست شما ملحق شده اند ارسال کنید. طول نسخه ۱ این قیف می تواند به اندازه ۶ ایمیل باشد، اما همینطور که جلو می روید باید آن را جرح و تعدیل و تقویت کرده و توسعه بدهید. از خودتان بپرسید که مشتری بالقوه جدید را باید از چه مراحلی عبور بدهید تا برای خرید محصول یا خدمات شما آمادگی پیدا کند.

 

  1. فارغ التحصیلان دوره پرورش مشتری بالقوه را به بخش مناسب در فهرست ایمیل مارکتینگ انتقال بدهید. اطمینان پیدا کنید که پس از اتمام ایمیل های دوره پرورش مشتری بالقوه ارسال ایمیل را متوقف نمی کنید، بلکه مشتری را در یک کمپین قاعده مند و مستمر قرار می دهید تا پیام شما را بشنود. بر طبق تقویم ترویجی و محتوایی خود برای اعضای این فهرست ایمیل ارسال کنید. بهترین ایمیل های خود را پیدا کرده و از الگوی آنها استفاده کنید.

 

  1. اگر بتوانید ۲۵ تا ۵۰ ایمیل مناسب پیدا کنید که بتوانید از آنها به عنوان الگو استفاده کنید، برای ۲ تا ۳ سال آینده خوراک کافی خواهید داشت. این الگوها را می توانید با افزودن چاشنی پیشنهادات و ویرایش های جدید با اهداف گوناگون و در شرایط مختلف دوباره مورد استفاده قرار دهید. این الگوها و نتایج حاصله را پس از مدتی دوباره بررسی خواهید کرد، بهترین الگوها را حفظ می کنید، گزینه های جدیدی که تاثیر آنها در عمل به شما اثبات شده را اضافه می کنید و این فرآیند تکرار می شود. نتیجه اخلاقی این داستان این است که دشوارترین بخش کار، شروع آن است، اما هنگامی که حجم عمده ای از ایمیل های الگو داشته باشید (به اندازه ای که قبل از تکرار بعدی یک ایمیل، مخاطب شما آن را فراموش کرده باشد) فشار بسیار کمتری را متحمل خواهید شد.

 

  1. یکی از بهترین موقعیت ها برای تست های دوبخشی (A/B) کمپین های ایمیل مارکتینگ هستند. عناوین، پیشنهادات، فراخوان به عمل ها، فرمت ایمیل و هر چیزی که امکان دارد را امتحان کنید.

 

  1. از نتایج تست های عناوین خود برای تعیین تاثیرگذارترین متون ترویجی و فروش استفاده کنید. به تدریج متوجه خواهید شد که چه عناوینی بیشتر به مذاق مخاطب هدف شما خوش می آیند. پس از آن از این دانسته و آگاهی خود در متن وبسایت، نوشته های بازاریابی، ایمیل های بعدی و سایر موارد مشابه استفاده خواهید کرد.

 

  1. ریتم خود را پیدا کنید. به عنوان مثال ریتم ما ۳:۱ است. به این معنی که در ازای هر ایمیل که مستقیماً با هدف فروش ارسال می شود، سه ایمیل محتوا محور ارسال می کنیم. به علاوه در هر هفته دو بار ارسال داریم.

 

  1. لحن خود را پیدا کنید. ایمیل های شما روشی برای ارتباط یک به یک با مخاطبان تان هستند. بله، درست خواندید: یک به یک. لحن یا صدای برند شما چگونه است؟ به عنوان مثال، لحن شرکت ما نسبتاً خودمانی اما حرفه ای و در عین حال متواضعانه است و از یک موضع هم سطح و از جانب یک انسان واقعی با مخاطب مان صحبت می کنیم.

 

  1. جالب، ارزشمند و ارزش آفرین، متناسب با مخاطب و صادق باشید. این خواسته مشترک ایمیل مارکتینگ شما است. خیلی سخت است؟ به خاطر داشته باشید که الگوهای ایمیلی خود را پس از چند ماه می توانید مجدداً مورد استفاده قرار بدهید، بنابراین فقط ابتدای کار است که کمی دشوارتر است، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

 

نظر شما چیست؟ آیا شما در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود از روشهای خاصی استفاده می کنید؟ لطفاً نظرات خود در رابطه با این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ را در بخش دیدگاه ها با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *