حفره های امنیتی اندروید را پیدا کنید؛ از گوگل جایزه بگیرید

حفره های امنیتی اندروید را پیدا کنید؛ از گوگل جایزه بگیرید
  • 1396/8/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گوگل با هدف ارتقاء کیفیت برنامه ها در پلی استور، قرار است طرحی را برای شناسایی اشکالات در برنامه ها پیاده سازی کند که بسیار متفاوت از نسخه ی در حال اجرای آن است. در حالی که طرح قدیمی بیشتر بر یافتن اشکالات در وب سایت ها و سیستم عامل های این شرکت تمرکز دارد، این برنامه جدید به هکرهایی که بتوانند نقاط ضعف و اشکالات بهترین برنامه های اندروید مستقل را پیدا کنند جایزه می دهد. این افراد باید یافته های خود را به طور مستقیم با توسعه دهندگان برنامه ها به اشتراک بگذارند و با آن ها همکاری کنند تا بتوانند گزارشی را در پلت فرم HackerOne به ثبت برسانند و جایزه ی خود را دریافت کنند.

گویا آی تی – گوگل با هدف ارتقاء کیفیت برنامه ها در پلی استور، قرار است طرحی را برای شناسایی اشکالات در برنامه ها پیاده سازی کند که بسیار متفاوت از نسخه ی در حال اجرای آن است. در حالی که طرح قدیمی بیشتر بر یافتن اشکالات در وب سایت ها و سیستم عامل های این شرکت تمرکز دارد، این برنامه جدید به هکرهایی که بتوانند نقاط ضعف و اشکالات بهترین برنامه های اندروید مستقل را پیدا کنند جایزه می دهد. این افراد باید یافته های خود را به طور مستقیم با توسعه دهندگان برنامه ها به اشتراک بگذارند و با آن ها همکاری کنند تا بتوانند گزارشی را در پلت فرم HackerOne به ثبت برسانند و جایزه ی خود را دریافت کنند.

گوگل وعده داده است که به ازای هر اشکالی که با توجه به این ضوابط در برنامه های تاپ پیدا شود ۱۰۰۰ دلار می پردازد، اما هکرهای داوطلب نمی توانند یک برنامه ی ضعیف ( که تعداد آن ها در پلی استور کم هم نیست) را برای دریافت این جایزه انتخاب کنند. تا اینجا هکرها تنها درصورتی می توانند جایزه ای دریافت کنند که یک نقص قابل توجه در برنامه های Dropbox، Duolingo، Line، Snapchat، Tinder، Alibaba، Mail.ru و Headspace پیدا کنند. گوگل قصد دارد در آینده توسعه دهنگان بیشتری را به این طرح خود دعوت کند، اما آن ها باید تمایل داشته باشند که اشکالات پیدا شده را اصلاح کنند…. این یعنی شما نمی توانید برای رفع کردن اشکالات برنامه های کم کیفیت محبوب خود، به این طرح اتکا کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *