اعلام تعرفه های جدید اینترنت و روی خوش نشان ندادن کاربران به آن ها

اعلام تعرفه های جدید اینترنت و روی خوش نشان ندادن کاربران به آن ها
  • 1396/9/5
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

می دانید که بر طبق اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، محمد جواد آذری جهری، به زودی قرار است نحوه ی فروش اینترنت در ایران از مدل حجمی به مدل غیر حجمی تغییر یابد. اما گویا بخش عظیمی از کاربران از این نحوه ی جدید راضی نیستند و در پی آن اند که سرویس حجمی خود را برای زمانی طولانی تمدید کنند.

گویا آی تی – مطابق با اخبار منتشر شده، قرار است دهم آذر ماه امسال این تغییر در شیوه ی فروش اعمال شود. تغییر در شیوه ی فروش اینترنت موردی نیست که به تازگی در دستور کار دولت قرار گرفته باشد، بلکه مدت ها پیش بود که خبرهایی از در دستور کار دولت قرار گرفتن این نوع شیوه برای فروش اینترنت منتشر شد. اما به دلایل متفاوت، از جمله اعتراض های کاربران، این طرح به تعویق افتاد تا دست آخر در این برهه از سال اجرایی شود.
چند روز پیش، تعرفه جدید اعلام شد و می توانید آن را در تصویر زیر مشاهده بفرمایید:

با انتشار این تعرفه های جدید، شاهد اعتراض کاربران در فضای مجازی بودیم. عمده ی اعتراض آن ها معطوف به افزایش قیمت و همچنین نامحدود بودن این طرح ها بود و کلیت سخنشان این بود که این طرح ها به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیستند.
به همین دلیل، بسیاری از کاربران بر آن شده اند که پیش از اعمال این تغییرات، دست به تمدید سرویس فعلی خود برای مدت زمانی طولانی، مثلاً یک سال، بزنند. شرکت های اینترنتی نیز از این تمایل کاربران استفاده کرده و فرصت را غنیمت دانسته اند و درصدد فروش تعرفه های حجمی خود برای مدت زمانی طولانی برآمده اند. در همین راستا، یکی از همین شرکت ها در حال تبلیغ پیامکی تعرفه های خود است:

با همه ی این احوال، به زودی خودِ شرکت های اینترنتی نیز مجبور به رعایت تعرفه های جدید می شوند و با توجه به آن که کاربران از این تعرفه های جدید راضی نیستند، باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرکت های اینترنتی در دنیای رقابت و برای جلب رضایت کاربران دست به ارائه ی چه نوع سرویس هایی می زنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *