چطور خطای Couldn’t Load XPCOM را در فایرفاکس حل کنیم؟

چطور خطای Couldn’t Load XPCOM  را در فایرفاکس حل کنیم؟
  • 1397/1/25
  • زهرا معبودی
  • 7

مرورگر فایرفاکس یکی از بهترین مرورگرها بوده که البته نمی توان بین آن و کروم رتبه ای قائل شد چرا که معمولا کاربران هر دو آن ها را روی سیستم خود دارند. اما این مرورگر به دلیل پشتیبانی از افزونه هایی فراوان تر از کروم محبوب بوده است.

گویا آی تی: هر ماه بروز رسانی هایی برای آن رخ می دهد اما در اخرین بروز رسانی هایی که در سال ۲۰۱۷ برای آن شده بود، کاربران هنگام شروع کار کردن با آن با اروری مواجه می شدند که به صورت زیر است:

خطای Couldn’t Load XPCOM معمولا برای افرادی که از موزیلا فایرفاکس بر روی سیستم ویندوزی استفاده می کنند، نمایش داده می شود.

شاید برای حل این مشکل چند بار ویروس یابی کرده باشید و یا حتی آنتی ویروس را غیرفعال کرده باشید و البته نرم افزارهایی که ناخواسته روی سیستم نصب شده اند را حذف کرده اید و بارها وبارها سیستم را ریستارت کرده اید، باز هم مشکل پا برجاست این مقاله آموزشی می تواند راهگشای مشکل شما باشد.

روش های حل مشکل Couldn’t  load XPCOM در فایرفاکس

گام اول: ابتدا باکس ارور Couldn’t  load XPCOM را ببندید و یک مرورگر جدید دیگر به غیر از فایرفاکس، مثل اینترنت اکسپلورر، کروم یا نظیر آن را باز کنید.

این مطلب را در داخل آن مرورگر باز کنید و روی عبارت Download کلیک کنید تا آخرین ورژن از فایرفاکس را دانلود کنید.

وقتی که آخرین نسخه را دانلود کردید، چون شما نسخه ای از این مرورگر دارید، در واقع فقط می خواهید upgrade کنید. upgrade زمانی صورت می گیرد که بتوانید این صفحه که در بالا مشاهده می کنید را ببینید و آن را در همین حد لود کنید.

بعد از انجام این کار به راحتی فایرفاکس شما باز می شود و قابلیت سرویس دهی به شما خواهد داشت.

گام دوم: Uninstall  کردن و نصب مجدد فایرفاکس

شاید روش ۱ را انجام داده باشید اما متوجه شده باشید که مشکل حل نشده است. شاید آپگرید کردن علت ممکن را از بین نبرده باشد. از طرفی این اتفاق برای افرادی که از نسخه آخر فایرفاکس هم استفاده می کرده اند به کرات رخ داده پس یک راه حل ساده برای اولین بار این هست که مرورگر را به طور کلی از حالت نصب خارج و حذف کنید و بعد آن را مجددا دوباره نصب کنید.

در این گام باید به حذف کامل اقدام کنید. حذف کامل یعنی تمامی آنچه که به فایرفاکس مربوط می شود را از سیستم خود حذف کنید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Uninstall کردن فایرفاکس
حذف ورودی رجیستری
حذف از Program files
حذف موارد وارد شده  از پوشه AppData
پاک کردن از پوشه Program data

تمام کارهای بالا خسته کننده است، مخصوصا آن جا که باید مدخل ها رجیستری را حذف کنید چرا که اگر کم دقت کنید ممکن است سیستم را خراب کنید.

یک پیشنهاد:

برای حذف کامل ورودی های فایرفاکس و آن چه که به این مرورگر رابطه پیدا می کند بهترین کار این است که نرم افزار Iobit Uninstaller را دانلود و نصب کنید و از طریق آن وابسته های فایرفاکس و فایل های رجیستری را پاک کنید.

بعد از اینکه از این ابزار استفاده کردید، به راحتی می توانید از فولدر  AppData موارد باقی مانده را حذف کنید. برای انجام این کار، ابتدا کلید های Win+R  را با هم بگیرید و بعد در پنجره باز شده، عبارت  %appdata% را بنویسید.

و بعد ok را بزنید.

در ادامه پنجره ای باز می شود که باید در آن ابتدا فولدر Roaming را پیدا کنید و بعد از آن در میان فولدرهای موجود در این صفحه، فولدر Mozilla را پیدا کنید:

با حذف این فولدر، به راحتی تمامی آن چه که در سیستم خود از فایرفاکس دارید، حذف می کنید.

در ادامه کافی است که آخرین نسخه از فایرفاکس را دانلود کنید: Download Latest version of Firefox

و بعد آن را نصب کنید و با یک بار ریستارت کردن سیستم خود از موزیلا فایرفاکس جدید و تازه استفاده کنید.

برای اینکه جلوی ورود برنامه های مخرب را بگیرید تا این مشکل برای بار دوم رخ ندهد، می توانید برای امنیت فایرفاکس از انتی ویروس های سازگار با این مرورگر استفاده کنید که از جمله آن ها می توان به  Kaspersky Total Security یا McAfee antivirus  اشاره کرد.

تجربه های خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. اجرتون با امام زمان علیه السلام
    خیلی کمک کردید
    با نصب نسخه جدید، کاملا مشکل حل شد و اطلاعات قبلی هم حذف نشد.

    1. من نسخه جدید رو نصب کردم این مشکل حل شد ولی تمام پسوردها و بوکمارک هام حذف شد

  2. سلام واقعا ممنون یه دوهفته ای بودکه فایرفاکسم این ارور رومیداد….خدابهتون بابت این مطلب خوب خیربده فایرفاکسم بانصب نسخه جدید درست شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *