بهترین طول برای عنوان ایمیل: از چه تعداد کلمه در عنوان ایمیل استفاده کنیم؟

بهترین طول برای عنوان ایمیل: از چه تعداد کلمه در عنوان ایمیل استفاده کنیم؟
  • 1397/1/29
  • مهدی پیوندی
  • 1

تهیه و تنظیم عنوان برای ایمیل یکی از دشوارترین و حساس ترین کارهای ایمیل مارکتینگ است. چطور چیزی هم می تواند کوتاه و هم جالب، چشمگیر، جذاب و هم متقاعدکننده به نظر برسد؟ بله، واقعاً با منطق جور در نمی آید. در نتیجه، برخی از سوالات مثل خوره به جان آنهایی می افتد که به دنبال بهره برداری از قدرت ایمیل مارکتینگ هستند:

  • آیا استفاده از عناوین کوتاهتر بهتر است؟
  • بهترین و مناسب ترین تعداد کاراکتر در عنوان ایمیل چقدر است؟
  • آیا اصلاً طول عنوان اهمیت دارد؟

در غالب موارد، پاسخ به این سوالات به داده ها و اطلاعاتی بستگی دارد که در دست دارید.

من در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ، شما را در مسیری که برای جمع آوری و تحلیل اطلاعات برای تعیین تعداد ایده آل کلمات و کاراکتر پشت سر گذاشتم با خودم همراه خواهم کرد.

 

مرحله ۱: جمع آوری اطلاعات

سوال اشتباهی که به کرّات می شنویم این است که «چه طولی برای عنوان، بیشتر باعث افزایش میزان بازشدن ایمیل ها می شود؟» این سوال از آن جهت اشتباه یا حداقل ناقص است که برخی شاخص های مهم، مانند نرخ کلیک، نسبت کلیک به بازشدن ایمیل و مقدار لغو اشتراک را در نظر نمی گیرد. در واقع، سوالی که باید بپرسیم این است که «بر اساس تعداد کاراکترها یا کلمات، کدام عناوین بیشترین میزان تعامل را ایجاد می کنند؟» ما برای پاسخ به این سوال، باید به این شاخص ها و مولفه های کمپین ایمیل مارکتینگ خود توجه کنیم:

  • عنوان
  • ارسال
  • تحویل
  • بازشدن های منحصر به فرد
  • نرخ بازشدن ایمیل ها به درصد
  • کلیک ها
  • نسبت کلیک به بازشدن به درصد
  • میزان لغو اشتراک به درصد

من با یک جامعه آماری متشکل از ۲۰۰ کمپین ایمیلی و بیش از ۲ میلیون ایمیل ارسالی، از آمار موارد و شاخص های بالا در شش ماه گذشته یک گزارش تهیه کردم. نکته مهم این است که جامعه آماری شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید به اطلاعاتی که گردآوری کرده اید اعتماد کنید.

 

مرحله ۲: تحلیل داده ها

با توجه به اطلاعات انبوهی که جمع آوری کرده بودم، باید طول عنوان ایمیل ها را بر اساس تعداد کلمه حساب می کردم. بیشتر عناوین ایمیل های ما از ۴ تا ۹ کلمه تشکیل شده بود، اما احتیاطاً یک ستون ۱۰ کلمه به بالا را نیز به جدول اضافه کردم. سپس اطلاعات همه کمپین ها را بر اساس تعداد کلمات طبقه بندی کردم و با هدف مقایسه میانگین نرخ بازشدن و نسبت کلیک به بازشدن، آنها را در یک جدول فهرست کردم. با توجه به این شاخص ها و جدولی که مشاهده می کنید، مشخص شد که چه تعدادی از کلمات با بیشترین میزان تعامل ارتباط داشته است.

این جدول داده های آماری من است:

همانطور که مشاهده می کنید، بالاترین میزان بازشدن به عناوین چهار کلمه ای و کمترینمیزان به عنوان های ۹ کلمه ای تعلق دارد. اما نسبت های کلیک به بازشدن با نرخ بازشدن هماهنگ نیست. به عبارت دیگر، آنجا که نرخ بازشدن بالاست، میزان کلیک به بازشدن زیاد نیست. بنابراین باید مجموع تعاملات را در نظر می گرفتم، نه فقط نرخ بازشدن. این آمار کاملاً با منطق جور در می آید: در مقایسه با نه کلمه، در چهار کلمه کمتر می توانید مقصود و منظور ایمیل خود را روشن کنید. لذا مردم به این خاطر بیشتر در ایمیل های نه کلمه ای کلیک می کنند که از ابتدا نسبت به موضوع ایمیل درک بهتری داشته اند.

 

مرحله ۳: با استفاده از داده ها، مدلسازی کنید

بعد از آن باید با استفاده از میانگین تعداد کلمات و متغیرهای ثابت یک مدل تهیه می کردیم تا مشخص شود که من حیث المجموع، چه تعدادی از کلمات باعث تعامل بیشتری شده است. من برای مدلسازی از این شاخص ها استفاده کردم: تعداد ارسال، نرخ بازشدن، بازشدن، نسبت کلیک به بازشدن و کلیک ها.

با استفاده از ۱۰۰ ایمیلی که به عنوان متغیر ثابت در نظر گرفتیم، این مدل به دست آمد:

برنده ما از نظر مجموع میزان تعامل، عنوان هفت کلمه ای بود. جالب، نتیجه غافلگیرکننده ای است که در ستون عنوان های هشت کلمه ای مشاهده می کنید: عملکرد عنوان هشت کلمه ای تقریباً نصف عنوانی است که فقط یک کلمه کمتر دارد.

امیدوارم که این مقاله به شما کرده باشد تا بهتر بتوانید عناوین خود را از نظر تاثیری که بر میزان بازشدن، نسبت کلیک به بازشدن و مجموع تعامل از خود بر جا می گذارند ارزیابی کنید و با توجه به آمار و ارقامی که به دست می آورید، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که تعداد کاراکتر ایده آل چقدر است. میانگین تعداد کاراکتر عناوین هفت کلمه ای ما، ۴۱ کاراکتر بود. اما به هر حال، شمردن کلمه ها از شمردن حروف آسانتر است.

نویسنده اصلی این مطلب که با اندکی تغییر برای بخش آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی ترجمه شده، آقای مایک مَدِن است. آقای مدن مدیر ارشد بازاریابی یکی از شرکت های مطرح ایالات متحده در بازاریابی و فروش است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *