تکنولوژی چطور سفرها را آسان کرده؟

تکنولوژی چطور سفرها را آسان کرده؟
  • 1397/8/7
  • گویا آی تی
  • 0

جهان در حال تغییر است و هر روز ابزارهای جدیدی به بازار عرضه می‌شود که زندگی ما را در همه جنبه‌ها آسان می‌کند و یکی از این جنبه‌ها سفر است. گوشی‌های هوشمند دریچه جدیدی را رو به زندگی ما باز کرده و دیگر هرجا که باشیم و هرچیزی که بخواهیم در جیب‌مان است. دیگر ما همان آدم‌های سابق نیستیم که مجبور بودیم برای هرکاری زمان و انرژی زیادی تلف کنیم و همانطور که پشت میزمان نشسته‌ایم با چند کلیک ناقابل می‌توانیم همه چیز را پیش ببریم. به نظر شما تکنولوژی چه نقشی در سفرهایمان ایفا کرده است؟

 

امکان رزرو آنلاین

اگرچه میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند در ایران با آمار جهانی تفاوت زیادی دارد، ولی اوضاع رو به پیشرفت است و حتی در این سوی آب، صدها اپلیکیشن و سایت وجود دارد که به ما در پیدا کردن محل اقامت، بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس کمک می‌کنند. می‌توانیم از همانجایی که نشسته‌ایم در بین صدها هتل و اقامتگاه بگردیم و مناسب‌ترین را انتخاب کنیم. برخی از این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در رزرو هتل با تخفیف و در نتیجه کم کردن هزینه‌های سفر نیز نقش زیادی را ایفا می‌کنند.

برای رزرو هتل های یزد به صفحه رزرو هتل های یزد با تخفیف بروید

سرگرم شدن در سفرها

این روزها هزاران اپلیکیشن بازی و سرگرمی وجود دارد که باعث می‌شود تنهایی و تنها سفر کردن آنقدرها به چشم نیاید. ما می‌توانیم سفرهای طولانی برویم و در ماشین و قطار و هواپیما بنشینیم بدون اینکه حوصله‌مان سربرود. می‌توانیم با وسیله‌‌ای مثل کیندل، کتاب بخوانیم و با اسپاتیفای به هر موزیکی که می‌خواهیم گوش بدهیم و همه اینها جادوی تکنولوژیست.

 

 

 

دوری از دلتنگی

با وجود ابزارهای مختلفی که برای ارتباط با دیگران وجود دارد، دلتنگی، معنای سابقش را از دست داده. ما می‌توانیم به طور دائم با کسانی که از ما دورند در ارتباط باشیم و به محض دلتنگی با آنها تماس تصویری برقرار کنیم یا برایشان عکس بفرستیم. تکنولوژی سفرهای کاری و ارتباط بین کارمندان یک شرکت یا سازمان از راه دور را هم آسان کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن برای مسافرت کدام است؟

پیدا کردن آسان مسیر

دیگر از آن سال‌هایی که در سفرها نیاز به افرادی راه بلد داشتیم گذشته و این روزها مسیریاب‌های زیادی وجود دارد که به ما در پیدا کردن مسیر درست کمک می‌کنند. این روزها فرقی ندارد پیاده باشیم، یا سوار دوچرخه و موتور و ماشین، کافی‌ست لوکیشن خودمان را در  Google Maps یا Waze  مشخص کنیم و راه‌مان را به راحتی آب خوردن پیدا کنیم. استفاده از مسیریاب‌ها در کم کردن هزینه‌‍‌های سفر هم نقش زیادی دارد.

 

آسان شدن ارتباط با دیگران

تکنولوژی، ارتباطات انسانی را هم تحت‌الشعاع قرار داده. زمانی بود که برای رفتن به کشوری دیگر باید حتما زبان بلد بودیم، وگرنه نمی‌توانستیم با بقیه ارتباط برقرار کنیم، ولی حالا اوضاع تغییر کرده است. حالا با وجود ابزارهایی مثل گوگل ترنسلیت و دولینگو،  می‌توانیم صداها را هم ترجمه کنیم و متوجه زبان‌های دیگر شویم.

پیدا کردن رستوران و جاهای دیدنی

مهم نیست که تجربه سفر به مشهد یا قشم را پیش از این داشته‌ایم یا نه. با وجود اپلیکیشن‌هایی مثل فوراسکوئر و راهنمای سفر به شهرهای مختلف می‌توانیم بهترین رستوران‌ها و جاهای دیدنی را در شهرهای مختلف پیدا کنیم و روی پای خودمان بایستیم. تکنولوژی باعث شده بهترین مقصد را برای سفرهایمان پیدا کنیم و آدم‌های مستقلی در سفرها باشیم.

 

این مطلب توسط سایت اسنپ تریپ نوشته شده است. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است که امکان جستجو، مقایسه و رزرو آنلاین هتل را به سادگی ممکن می‌کند.

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *