چطور آهنگ های آیتونز را به mp3 تبدیل کنیم؟

چطور آهنگ های آیتونز را به mp3 تبدیل کنیم؟
  • 1397/8/20
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر شما هم از جمله کاربران اپل باشید که امورات خود را با آیتونز انجام می دهید، قطعا می دانید که به طور پیشفرض، آهنگ هایی که در آیتونز مشاهده می کنید، دارای فرمت اختصاصی خود هستند. گاهی برای این که از این آهنگ ها به طور طبیعی و مرسوم استفاده کنید، لازم است که آن ها را در فرمت های مرسوم مثل mp3 در اختیار داشته باشید. برای اینکه بتوانید با تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3، به هدف خود برسید قطعا نیاز به کانورتر دارید! آن هم کانورترهایی که باید برای داشتن برخی از آن ها، حدود ۲۰ دلار پرداخت کنید.

در این شرایط که دلار در ایران حدود ۱۵ هزار تومان است قطعا بیخیال تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3 می شوید.

اما اگر بدانید که خود آیتونز دارای چنین ویژگی است، که به شما کمک می کند با  تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3 بدون یک ریال هزینه به هدف خود برسید قطعا خوشحال می شوید.

تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3

من در ادامه این مطلب به شما یاد می دهم که چگونه تنظیمات آیتونز را دست کاری کنید تا موفق به  تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3 شوید.

 

تنظیمات لازم برای تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3

برای تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3 لازم است که ابتدا به بخش preferences در آیتونز بروید. برای این کار می توانید از دو راه متفاوت اقدام کنید:

  1. رفتن به مسیر iTunes > Preferences
  2. فشردن کلید ترکیبی Command+Comma

با انجام یکی از روش های بالا، می توانید به سادگی، پنجره ای از آیتونز را مشاهده کنید که تب های تنظیماتی را در آن مشاهده می کنید.

در این بخش General را پیدا کنید ( سمت چپ ترین آیتم )

وقتی که در این تب قرار می گیرید، اگر مطابق عکس زیر، به انتهای آن توجه کنید، می توانید Import Settings را مشاهده کنید.

روی این دکمه کلیک کنید

 تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3

با فشردن این دکمه وارد بخش تنظیماتی می شوید که در آن به شما اجازه می دهد، نوع فرمت موسیقی هایی که می خواهید به کتابخانه خود اضافه کنید را تغییر دهید. مثلا به تصویر زیر نگاه کنید.

در این جا شما شاهد این هستید، می توانید mp3 را انتخاب کنید و با این کار،  تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3 را با کمک آیتونز انجام دهید.

 تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3
در این قسمت می توانید علاوه بر فرمت mp3 از فرمت سنگین تری به نام wav نیز استفاده کنید.

همانطور که مشاهده می کنید می توانید فرمت ها را به مدل های مورد نظر خود تغییر دهید. در این قسمت برای انجام تنظیمات لازم، از مدل mp3 استفاده می شود.

 

آموزش افزایش کیفیت آهنگ های تبدیل شده در آیتونز

به طور پیش فرض کیفیت فایل های mp3 کم است. شما می توانید با کمی دست کاری، کیفیت mp3 را هم افزایش دهید.

برای افزایش کیفیت mp3 در همان صفحه ای که اقدام به تغییر فرمت کردید، گزینه ای وجود دارد به نام تنظیمات settings که در عکس زیر با فلش به آن اشاره کرده ایم.

اگر روی این گزینه کلیک کنید، می توانید وارد بخش تنظیماتی کیفیت mp3 شوید:

تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3

در صفحه ای که باز می شود، در واقع امکان تنظیمات دقیق تر فراهم است. در قسمتی که فلش دوم اشاره دارد شما می توایند بیت ریت مورد نظر را تنظیم کنید. معمولا نرخ بیتی ۳۲۰ کیفیت بالا و قابل قبولی برای mp3 است. معمولا در این میزان ریت، حجم موسیقی ها بالاتر از حالت ۱۲۸ است، اما با کیفیت قابل توجهی مواجه می شوید.

وقتی که تنظیمات لازم را در این قسمت انجام دادید و با ok کردن تنظیمات را اعمال نمودید، نوبت به عملیات Create a Copy می رسد که باید توسط آیتونز انجام دهیم.

این کار موجب می شود که موزیک ها دوبار کپی شوند.

از ان جا که ما فرمت mp3 را انتخاب کرده ایم عملیات کپی کاری به محض انجام این تنظیمات شروع می شود. برای دسترسی به این قابلیت باید به مسیر File در آیتونز بروید و با انتخاب گزینه convert زیر منویی به نام Create MP3 Version را انتخاب کنید.

تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3

با انجام این کار، در کتابخانه شما، دو نسخه از هر موسیقی قرار می گیرد. در این حالت می توانید روی هر کدام از آن ها راست کلیک کنید و Show in Finder را انتخاب کنید.

با انجام این کار، می توانید به فایل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3
فلش به جایی اشاره دارد که با کلیک کردن بر آن می توانید موسیقی مورد نظر را در پوشه ای از هارد خود مشاهده کنید. درست مثل، محتویاتی که در شبکه های پیام رسان مثل تلگرام دیده می شود، می توانید از این بخش نیز استفاده کنید و به محل دانلود فایل ها بروید.

نکته جالبی که وجود دارد این است که شما می توانید شمار زیادی از فایل ها را هم زمان با هم کانورت کنید.

آیتونز آن ها را در آلبوم های اختصاصی ذخیره می کند و شما می توانید با کمک قابلیت هایی مثل Date Modified و یا Date Added به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنید و با مرتب سازی آن ها، روی موسیقی ها کار کنید.

تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3
برای دسترسی بهتر به موسیقی های تبدیل شده در آیتونز، امکانات مرتب سازی مناسبی در اختیار دارید که می توانید در این بخش، با آن ها کار کنید. معمولا با حذف آیتم هایی که به آن ها نیاز ندارید ( در این قسمت ) می توانید کتابخانه خود را خلوت کنید و از فضای بیشتری بهره مند شوید.

در این قسمت که در بالا مشاهده می کنید، می توانید آهنگ ها را انتخاب کنید و آن ها را انتقال دهید یا اصلا آن ها را حذف کنید.

اگر شما می خواهید موفق به تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3 شوید اما نمی خواهید آن ها را در کتابخانه خود نگهدارید، یک راه رایگان و مفید دارید که می توانید به کمک آن به این هدف خود برسید.

برای این موضوع می توانید از نرم افزار XLD استفاده کنید. برای دانلود این ابزار کلیک کنید

تبدیل آهنگ های آیتونز به mp3
آنچه در این بخش مشاهده می کنید، نمایی از نرم افزار تبدیل کننده موسیقی است که به شما اجازه می دهد فایل ها را تبدیل کنید و در هر پوشه ای که می خواهید آن را ذخیره کنید و حتی فایل های تبدیل شده را روی سی دی رایت کنید.

این نرم افزار رایگان است و شیوه استفاده از آن بسیار راحت است. کافی است نرم افزار را دانلود و نصب کنید و با معرفی فایلی که قصد تبدیل آن به mp3 دارید، دستور تبدیل شدن را به آن بدهید.

نرم افزار با این کار شروع به تبدیل کردن موسیقی مورد نظر می کند و در نهایت آن را در مسیری که شما مشخص می کنید ذخیره می کند.

آیا در رابطه با این آموزش تجربه مفید تری دارید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *