۵ متریک برای رشد کسب و کار و رشد صعودی و سالم آن در آینده

۵ متریک برای رشد کسب و کار و رشد صعودی و سالم آن در آینده
  • 1397/8/23
  • زهرا معبودی
  • 0

کسانی که بیزینسی را راه اندازی می کنند قطعا به دنبال این هستند که بتوانند به هر طریقی که شده آن را به سر انجامی برسانند که نتیجه زحمت های خود را ببینند. اما برای هر کسب و کار در حال رشد و سالم، اندازه گیری بسیار اهمیت دارد.  در راه رشد کسب و کار، باید بیش از هر چیز چشمتان بر روی متریک هایی باشد که منجر به تصمیمات بهتر می شود.

اما سوالی که اخیرا از ما پرسیده شده این است که:

یک سوال در مورد رشد کسب و کار

من بیزینس خوبی راه انداخته ام و آن را به مرحله سود آوری رسانده ام اما نمی دانم که آیا این کسب و کار به طور منظم در مسیر رشد کردن قرار خواهد گرفت و یا این که ناگهان متوقف خواهد شد؟

برای این که به پاسخ این سوال بپردازیم خوب است که نگاهی به ۵ آیتم زیر بیندازید که مشخصه های رشد کسب و کار به شمار می آیند.

رشد کسب و کار

رشد کسب و کار به برنامه کسب و کار ارتباط دارد

اگر می خواهید به رشد کسب و کار خود بپردازید و اطمینان حاصل کنید که کسب و کارتان رشد خواهد کرد باید ببینید که مسیر زندگی کسب و کارتان چگونه است؟ آیا دائما در حال رشد است؟ یا این که پرداختن به آن در جایی متوقف می شود؟ در صورتی که اینچنین است و به بن بست می رسید، باید سریع برنامه و مسیر کسب و کار خود را عوض کنید تا شاهد رشد کسب و کار تان باشید.

 

فرهنگ سازی رشد کسب و کار

اگر بخواهید خودتان را صرفا یک مدیر ببینید که به پایین دستی ها دستور می دهد و آن ها هم مثل یک نوکر باید به شما توجه کنند، قطعا باید بگویم که در مسیر مثبتی قرار نگرفته اید. روحیه ی یک تیم کاری تا حدوی بیانگر میزان موفقیت یک تیم به شمار می آید. از این رو اگر:

  • روحیه یاد گیری تیمی در گروه را زنده کردید
  • تیم مدیریتی خود را گسترش دادید
  • روحیه تعهد و تعامل را در گروه و تیم زنده کردید

مطمئنا گروه شما رو به رشد خواهد رفت و نتیجه های عالی به بار خواهد آورد.

 

رشد کسب و کار به وضوح شرایط ارتباط دارد

نتیجه هایی که در در مراحل و فاز های مختلف کسب و کار بدست می آورید باید به طور کاملا شفاف و واضح باشند تا بتوانید بر اساس آن ها عمل کنید و به پیش بروید. اگر وضوحی در کار نباشد بررسی ها نیز به خوبی صورت نخواهد گرفت و تغییرات نیز طبیعی و واقعی نخواهد بود.

 

جریان نقدی رشد کسب و کار را نشان می دهد

در این سر فصل منظورمان از جریان نقدی می تواند:

  1. پول سکه و اسکناس
  2. پول سرمایه گذاری شده
  3. پول تولید شده در کسب و کار

باشد. شما باید به قدر کافی پول نقد و امتیاز های مثبت داشته باشید و مطمئن باشید که این جریان تولید پول ادامه دارد تا بتوانید در هر شرایطی بهترین تصمیم را بگیرید و در گیر مسائل سخت مالی نشوید. معمولا کسب و کارهایی که پول ساز نیستند دیر یا زود به شکست می انجامند.

 

کاهش ریسک به دنبال خود رشد کسب و کار را به دنبال خواهد داشت

کاهش ریسک موضوعی است که اخیرا با مشتری های خود در مورد آن کار کرده ایم، و به این نتیجه رسیده ایم که رشد کسب و کار بیشتر در بیزینس هایی دیده شده که مدیران آن ها در مورد آن چه که کسب و کار را با خطر روبرو می کند، جدی بوده اند و بهترین تصمیم ها را گرفته اند.

اگر بتوانید ریسک ها را به موقع مهار کنید، مطمئن باشید که رشد سالم تری برای کسب و کار خود رقم خواهید زد.

 

اما اگر در این مرحله کسب و کار شما دارای المان های رشد نیست و فکر می کنید نیاز به بازبینی و تغییرات دارید خوب است که به دستورالعمل های زیر دقت کنید:

  • هدف کسب و کار خود را مشخص کنید
  • هدف اصلی و نهایی کسب و کار را به هدف های میانی تقسیم کنید
  • برای هر هدف میانی و کوچک تر نقشه راه ایجاد کنید
  • سعی کنید از تمام توانایی های خود برای کسب و کارتان استفاده کنید
  • گاهی لازم است که با یک مشاور صحبت کنید

با مشاورانی صحبت کنید که نتیجه ی توصیه های شان را بتوانند روی کلاینت های دیگری به درستی به شما نشان دهند.

 

برای رشد کسب و کار گاهی لازم است که دست به تغییرات افراد سازمان بزنید و منش کاری آن ها را تغییر دهید. از طرفی لازم است که منشا پول ساز و شاخه پول سازی که در سیستم شما بیشتر چشمک می زند را پیدا کنید و آن را تقویت کنید.

گاهی هدفی که برای کسب و کار در نظر گرفته می شود، آن چیزی نیست که می تواند به موفقیت کسب و کار بیانجامد بنابراین لازم است که در مورد هدف کاری و بیزینس خود نیز کمی تحقیق کنید.

گاهی علت رشد نکردن بیزینس عدم انجام تحقیقات بازار است! تحقیقات بازار به شما می تواند بگوید که آیا بیزینس شما در حال حاضر ارزش واقعی دارد یا نه و یا این که حتی در آینده می توانید نیاز های مردم را به تناسب آن برطرف کنید یا نه.

به هر حال برای موفقیت و رشد کسب و کار، لازم است که دائما بیزینس خود را به چالش بکشید و سعی کنید این مساله را حل کنید.

در این باره آیا تجربه ای ملموس دارید؟ آن را در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *