چطور جراتِ نشان دادن خودِ واقعی مان را پیدا کنیم؟

چطور جراتِ نشان دادن خودِ واقعی مان را پیدا کنیم؟
  • 1397/9/23
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی جرات می‌کنید که اصیل رفتار کنید یعنی در حقیقت این جرات را به خرج داده‌اید تا خودتان باشید و کارهایی بکنید که نشان دهنده شخصیت واقعی شماست. برای بسیاری از ما این اتفاق می‌تواند ترسناک و دلهره آور باشد.

شاید این سوال را بپرسید که چرا این موضوع می‌تواند ترسناک قلمداد شود.

وقتی می‌گوییم این مورد می‌تواند ترسناک باشد بدین معنی است که شما خودتان را در معرض چیزهای زیادی قرار می‌دهید. بدین معنی که شاید مورد تمسخر، پیش داوری و در برخی مواقع بررسی موشکافانه قرار گیرید. در نهایت این بدین معنی است که شما تحت فشار قرار گرفته و آسیب پذیرتر خواهید شد.

مطمئنا اگر همرنگ جماعت شوید، کمی دروغ بگویید و خود را با اطرافیان انطباق دهید کار راحت‌تری در پیش خواهید داشت.

البته موارد دیگری نیز وجود دارند مانند اینکه همیشه از خودتان راضی خواهید بود و در عوض زندگی یکنواختی خواهید داشت که در آن هیچ چشم اندازی از رسیدن به خود واقعی‌تان در آن وجود نخواهد داشت.

 

باگ سوالات مسابقه بزرگ برنده باش گلزار

 

برای اینکه خود واقعی‌تان باشید به کمی تشویق و البته اعتماد به نفس نیاز است تا با آنها بتوانید توانایی‌های منحصر بفردتان را نشان داده و بی‌همتا بودن‌تان را به رخ بکشید. با این حال، همانند تمامی تلاش‌های ترسناک، مزایای غلبه بر موانع و مشکلات در آن بسیار بیشتر از مشکلات ناشی از عدم تحقق آن است.

استیو جابز فقید در یکی از سخنرانی‌هایش برای فارغ التحصیلان داشنگاه استنفورد گفت :

“زمان شما بسیار محدود است. پس آن‌را با زندگی به جای فرد دیگری هدر ندهید. در تله‌ی عقاید تعصب آمیز گرفتار نشوید چون در نهایت باز هم در غالب فرد دیگری زندگی خواهید کرد. اجازه ندهید صدای افکار دیگران بلندتر از ندای درونی شما شود. و از همه مهمتر، شجاعت این را داشته باشید تا قلب و بینش‌تان را دنبال کنید. گاهی اوقات این دو چیزهایی را می‌دانند که شما می‌خواهید به آن تبدیل شوید. بقیه‌ی چیزها جزو فرعیات حساب می‌شوند.”

این یک حقیقت است. زندگی کوتاهتر از آن است که شما تلاش کنید کسی باشید که دیگران می‌خواهند.  خودتان باشید و این کار را به بهترین وجه انجام دهید. منحصر بفرد بودن‌تان را جشن بگیرید. جسارت این را داشته باشید که خودتان باشید.

نکاتی که به شما کمک می‌کند خود واقعی‌تان باشید

خودتان را بشناسید. قبل از اینکه بتوانید خودتان باشید باید ابتدا خودتان رابشناسید. سال‌ها ژیش سوکراتس این اعتقاد را داشت که خودشناسی پایه‌ی تقواست. بدون خودشناسی هیچ چیزیآنطور که باید واقعی نیست.

خود واقعی تان را بر اساس غرایز برملا کنید

به بینش و غرایزتان اعتماد کنید. اعتماد به بینش و غریزه جزئی از شناخت خود است. همه ما انسان‌ها یک پیمانه‌ی درونی داریم که در راه انجام دادن کارها و وظایف راهنمای ما هستند. برای پیدا کردن سوال‌هایی که در زندگی برای‌تان پیش می‌آید باید به عمق وجودتان نگاه کنید.

مطمئن باشید که هیچکس بهتر از خودتان نمی‌تواند به شما بگوید که چه چیزی احتیاج دارید و چه چیزی می‌خواهید. البته گوش فرا دادن به توصیه‌های اطرافیان، اساتید و خانواده نیز کاری عاقلانه و منطقی‌ست ولی قدرت اصلی در اختیار خود شماست. شما یکتا و منحصر بفرد هستید و هیچکس به غیر از خودتان نمی‌تواند تصمیم نهایی را برای شما بگیرد. اگر با بینش درونی‌تان مخالفت کنید در اصل با اساس طبیعت و منبع رضایتمندی‌تان مخالفت کرده‌اید.

 

با اصلاح رفتار و علایق، خود واقعی تان را آزادانه تر رها کنید

خودتان را با بهبود سبک، سلیقه و شخصیت‌تان معرفی کنید. مردمان بسیاری هستند که سعی می‌کنند تا شبیه افراد مشهور باشند. به جای اینکه برای پیشرفت خودشان تلاش کنند شروع به تقلید از دیگران می‌کنند و در این روند خودشان را به کل فراموش می‌کنند.

این راه وقت تلف کردنی بیش نیست و در نهایت چیزی که در انتظار شماست احساس سرخوردگی و شکست است. وقتی شما شروع به پرورش دادن سبک، سلیقه و شخصیت خودتان می‌کنید نه تنها رفتاری اصیل و معتبر از خود نشان می‌دهید دیگران نیز جذب و شیفته‌ی شما خواهند شد.

ترس را کنار بگذارید و یکتا بودن‌تان را بُروز دهید. زندگی‌تان را صرف این کنید که خود واقعی‌تان را نشان دهید.

همانگونه استیو جابز گفته، شجاعت دنبال کردن ندای قلب‌تان را داشته باشید. اگر دوست دارید موسیقیدان شوید بخاطر علاقه‌ی والدین‌تان به حسابداری و یا درآمد بیشتر به سراغ حسابداری نروید. در غیر اینصورت در آخر کار یک شکسته خورده خواهید بود زیرا در صورتی که ناراحت، بی انگیزه و افسرده باشید پول کاری برای شما نخواهد کرد.

 

برای نمایش خود واقعی نیاز به باور کردن خودتان دارید

خودتان را باور داشته باشید و نگران افکار بقیه نباشید. وقتی راه اصلی خود را پیدا کردید اجازه ندهید تا افکار بقیه حواس شما را پرت کند.

همه‌ی مردن علاقه دارند تا در مورد اکثر مسائل پیشنهاداتی به شما بدهند ولی در اصل این خود شما هستید که می‌دانید بهترین چیز برای چیست.

اجازه ندهید افراد بدون اعتماد بنفس و افرادی که حتی به خودشان نیز شک دارند شما را از چیزی که انتخاب کرده‌اید دور کنند. از شک‌ها و تردیدها دوری کنید.

اگر دوست داشته باشید فردی باشید که نیستید هیچ‌گاه خوشحال نخواهید بود. خودتان باشید و به خودتان افتخار کنید. کسانی که دید مثبت‌تری نسبت به خودشان دارند بهتر و سالم‌تر زندگی خواهند کرد.

اگر جرات این را داشته باشید تا خود واقعی‌تان باشید، جرات شجاع، قوی و پر جنب و جوش بودن را نیز خواهید داشت و به سمتی خواهید رفت که پتانسیل حقیقی‌تان را که شامل تمام استعدادها و مهارت‌های شماست به نمایش بگذارید.

 

مزیت های زندگی اجتماعی با خود واقعی و بدون نقاب

اگر خود واقعی‌ تان باشید مزایای زیر در انتظار شماست :

  • با خودتان صادق هستید و در نتیجه رضایت بسیار بیشتری از خودتان خواهید داشت.
  • از نظر دیگران جذاب‌تر، آگاه‌تر و جالب‌تر خواهید بود
  • تمایل به ریسک کردن خواهید داشت و خلاق‌تر خواهید بود در نتیجه فرصت‌های شغلی بهتر و پیشرفت بیشتری در انتظار شما خواهد بود.
  • بخاطر تمایل‌تان به رهایی از موارد از پیش تعیین شده، به سبک و با قوانین خودتان زندگی خواهید کرد.
  • چه در شغل، چه در هنر و یا در اجتماع دیدگاه‌های جدیدتری ارائه خواهید داد.
  • مانند افراد پیشرو خواهید بود، اهدافی جدید برای خودتان تعیین کرده و راهی برای رسیدن به آن‌ها پیدا خواهید کرد.

آیا شما خود واقعی تان را به نمایش می گذارید؟ نظر تان را در این باره بنویسید و بگویید چگونه شهامت این کار را پیدا کرده اید؟

منبع کمکی:  essentiallifeskills

منبع عکس: یوتیوب

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *