۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد
  • 1397/12/3
  • گویا آی تی
  • 0

هر کسب و کار تازه‌ای که راه می‌افتد با دنیایی از امید همراه است؛ امید برای موفقیت و روی روال افتادن کارها؛ اما چطور است که بعضی کسب و کارها موفق و بعضی‌ها از دور خارج می‌شوند؟ واقعیت این است که روش‌هایی وجود دارد که به بهبود مشاغل کمک می‌کند. عده‌ای از این روش‌ها باخبر هستند و آن‌ها را به کار می‌گیرند و عده‌ای هم زیاد جدی‌شان نمی‌گیرند. دسته اول معمولا موفق‌تر از دسته دوم عمل می‌کنند. برای اینکه شما هم در دسته اول قرار بگیرید، این مقاله کمکتان خواهد کرد.

۱۰-مطلع باشید

اگر میانه خوبی با اخبار ندارید و فکر می‌کنید بی‌خبری، خوش‌خبری است؛ بهتر است این رویکرد را عوض کنید. سعی کنید تمام اطلاعات و اخبار مربوط به حیطه کاری‌تان را مطالعه کنید و در جریان تغییرات قرار بگیرید. کسانی که با جریان اطلاعات حرکت می‌کنند، افراد موفقی هستند که نمی‌گذارند بی‌خبری آن‌ها را از رشد در کسب و کارشان بازدارد.

۹-مهارت یاد بگیرید

چه با شرکت در کلاس‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌ها و چه با خواندن بهترین کتاب های بازاریابی، فروش و تبلیغات مهارت‌های مربوط به کسب و کارتان را افزایش دهید. دنیای امروز دنیای تغییرات سریع است و اگر بخواهید به روشی که تا امروز جواب داده اکتفا کنید؛ ممکن است از روش‌های فردا و روزهای بعد جا بمانید و کسب و کارتان دچار مشکل شود. بنابراین یادگیری را جدی بگیرید تا از قافله عقب نمانید.

۸-خوش قول بمانید

خیلی‌ها فکر می‌کنند گول زدن مشتری و دست به سر کردن او هنری است که باعث موفقیتشان خواهد شد؛ غافل از اینکه شاید این دست به سر کردن به طور موقت مشکل را برطرف کند؛ اما در طولانی مدت باعث عدم وفاداری مشتری و از دست دادن او خواهد شد. سعی کنید مشتری‌مداری را در راس کدهای کاری خود قرار دهید و اگر حرفی می‌زنید، سر آن بمانید. خوش‌قولی یکی از مهم‌ترین اصول خوش‌حسابی و داشتن یک کسب و کار موفق است.

۷-اهمیت برنامه‌ریزی و نظم

اگر نتوانید به ذهنتان نظم بدهید و برنامه منظمی برای رسیدگی به کارها بچینید، خیلی زود از مسئولیت‌ها عقب می‌مانید و به دنبال آن مشتریانتان را از دست می‌دهید. چیدن برنامه زمانی درست و واقع‌بینانه و مشخص کردن مرحله به مرحله مسئولیت‌ها می‌تواند اقدام بسیار مهمی در رسیدن به اهداف شغلی شما بردارد.

۶-استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی

تقریبا هر کسب و کار موفقی که این روزها هنوز در بازار فعالیت دارد؛ استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی را بلد است. این کسب و کارها می‌دانند تبلیغات چطور در ارائه تصویر برندشان موفق عمل می‌کند و تا چه اندازه اهمیت دارد. کسب و کارهای موفق برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام روش‌هایی که در اینجا وجود دارد را دنبال می‌کنند، اهمیت عکاسی خوب، نوشتن کپشن‌هایی با اطلاعات دقیق و درست و پاسخگویی منظم را می‌دانند و همین موارد هم باعث می‌شود بتوانند روز به روز موفق‌تر از قبل عمل کنند؛ این موارد تنها به اینستا محدود نمی‌شود و شامل هر شبکه اجتماعی دیگری هم خواهد شد.

۵-یاد بدهید

کافی است سری به کمپانی‌های موفق بزنید و رفتارهای نیروی انسانی را با هم مطالعه کنید تا متوجه شوید در این شرکت‌ها تمام نیروی انسانی مرتب در حال رد و بدل کردن اطلاعات تازه و مهارت‌های جدیدی هستند که یاد گرفته‌اند. نیروی انسانی در این شرکت‌ها به خوبی با هم ارتباط دارند و می‌دانند رشد مجموعه باعث رشد فردی آن‌ها هم خواهد شد. نکته مهم این است که شما باید این اطمینان را به آن‌ها بدهید تا گمان نکنند با یاد دادن چیزی که بلد هستند، ممکن است شخص دیگری جایشان را بگیرد.

۴-اهمیت به نیروی انسانی

مطالعه کتاب‌های مرتبط به حیطه کاری شما از جمله خواندن کتاب راه انداختن یک کسب و کار جدید برای کسانی که به دنبال راه انداختن استارتاپ هستند، تنها بخشی از مسیر موفقیت است. بخش دیگر به مطالعه مدیریت منابع انسانی و سایر رفتارهای مدیریتی بستگی دارد. انتخاب و گزینش نیروی کار مهم است؛ اما نه به اندازه نگهداشت آن و برای نگهداشت نیروی انسانی باید بتوانید امنیت و احترام آن‌‎ها را فراهم کنید. به خاطر داشته باشید نیروی انسانی مهم‌ترین بخش کسب و کار شما هستند که به طور مستقیم روی نتایج حرفه‌ای شما تاثیرگذار خواهند بود.

۳-روی مزیت رقابتی کار کنید

برای کارتان مزیت رقابتی مشخص کنید؛ یعنی با خودتان بگویید که با وجود رقبای دیگر در همین حرفه، قرار است چه خدمات و امکاناتی را ارائه دهید تا جایگاه شما از سایرین را متفاوت کند؟ جواب این سوال یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار شماست. اگر بتوانید مزیت رقابتی درستی تعریف کنید، بخش بزرگی از راه را رفته‌‎اید. مزیت رقابتی باید تازگی داشته باشد و تضمین شده باشد.

۲-مسئولیت اجتماعی دارید؟

در هر کشور پیشرفته‌ای شرکت‌ها مسئولیت اجتماعی خاص خودشان را تعریف می‌کنند و از این طریق نه تنها دین خود را به جامعه ادا می‌کنند؛ بلکه برای خود وجهه اجتماعی هم می‌سازند. بهتر است شما هم برای کسب و کارتان یک مسئولیت اجتماعی تعریف کنید؛ مثلا اگر کسب و کارتان در رابطه با مواد غذایی است، می‌توانید مبارزه با گرسنگی را به بخشی از اهدافتان تبدیل کنید. با این کار هم قدم مثبتی در جهت کمک به مردم برمی‌دارید و هم تصویری از شرکتتان ارائه می‌کنید که ورای اهداف مادی تعیین شده است. همین بهبود وجهه در نهایت منجر به بهبود کار شما هم خواهد شد.

۱-محیط را شاد کنید

شاید برایتان جالب باشد بدانید مواردی مثل نور، صدا و موسیقی می‌تواند روی وضعیت روحی کارمندان و در نتیجه وضعیت کاری‌شان تاثیر بگذارد. برای بهبود وضعیت روحی افراد به وضعیت تهویه هوای محیط کار، ترکیب نور زرد و سفید، ارگونومیک بودن میزها و صندلی‌ها، استفاده از رنگ‌ها شاد و حفظ آرامش محیط کار دقت کنید. علاوه بر این موارد فیزیکی، برگزاری جشن‌های کوچک دوستانه و ایجاد محیطی شاد برای نیروی انسانی هم وفاداری این نیرو نسبت به کمپانی شما را بالا خواهد برد و هم باعث بالا رفتن راندمان کار خواهد شد. به خاطر داشته باشید شما برای جذب و آموزش نیروی انسانی هزینه می‌کنید و اگر نتوانید او را نسبت به محیط کارش علاقمند کنید، در حقیقت در حال از دست دادن سرمایه‌ای هستید که از اول برای شرکتتان هزینه کرده بودید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *