شیوه مشاهده Sticky Notes ویندوز ۱۰ بر روی وب و اندروید

شیوه مشاهده Sticky Notes ویندوز ۱۰ بر روی وب و اندروید
  • 1397/12/5
  • زهرا معبودی
  • 0

Sticky Notes یکی از قابلیت های مهم از ویندوز است که از ویندوز ۷ تا کنون در دسترس کاربران است. این برنامه کمک می کند که کاربر بتواند یادداشت های فوری ایجاد کند تا جلوی فراموشی را بگیرد. نکته مهمی که وجود دارد Sticky Notes بعد از ویندوز ۷ شروع به پیشرفت کرد و ارتقا پیدا کرد به طوری که حالا در ویندوز ۱۰، این Sticky Notes ها هستند که به اکانت مایکروسافت متصل هستند.

این قابلیت موجب شده که شما از این به بعد هر جا که هستید بتوانید این یادداشت های کوتاه خود مبتنی بر اپلیکیشن Sticky Notes را مشاهده کنید. البته کاربران آیفون و آی پد نیز باید کمی منتظر باشند تا نسخه مخصوص به آن ها نیز روانه بازار شود.

فعلا اندرویدی ها و کاربران وب می توانند Sticky Notes ها را در جایی جز ویندوز ۱۰ و با اتصال به اکانت مایکروسافت ببینند.

 

شیوه استفاده از Sticky Notes ها در وب

برنامه Sticky Notes قابلیت همگام سازی نوت ها و نوشته ها را در وب تحت هر سیستمی دارد .شما به عنوان کاربر هر سیستم با اتصال به اکانت مایکروسافت خود می توانید Sticky Notes ها را ببینید، آن ها را ویرایش کنید و یا آن ها را از اول ایجاد کنید و حتی حذف کنید!

برای دسترسی به این قابلیت لازم است که ابتدا از طریق اپلیکیشن Sticky Notes به اکانت مایکروسافت خود وارد شوید. برای این منظور، باید به آیکون تنظیمات Sticky Notes در لپ تاپ خود دقت کنید و SING IN شوید. برای این بخش باید اکانت مایکروسافت و یوزر و پسورد خود را به یاد داشته باشید.

بدین ترتیب شما می توانید در هر سیستم دیگری، از اپلیکیشن Sticky Notes استفاده کنید. این سیستم باید دارای ویندوز ۱۰ باشد.

مدیریت Sticky Notes در ویندوز 10

در ادامه می توانید مرورگر دلخواه خود را فراخوانی کنید و به مسیر  onenote.com/stickynotes,  بروید. با این کار می توانید به اکانت مایکروسافت خود از طریق مرورگر دسترسی پیدا کنید

دسترسی به اکانت مایکروسافت برای دسترسی به اپلیکیشن Sticky Notes
دسترسی به اکانت مایکروسافت برای دسترسی به اپلیکیشن Sticky Notes از طریق وب و مرورگر

زمانی که به اکانت مورد نظر وصل شدید به راحتی می توانید یک نمونه از اپلیکیشن Sticky Notes را مشاهده کنید که در آن شما می توانید تعدادی از نوت های همگام سازی شده را ببینید.

Sticky Notes

اگر در این بخش شما هیچ گونه Sticky Notes ای مشاهده نمی کنید می توانید به سادگی یک مورد یا مورد های زیادی ایجاد کنید برای ایجاد Sticky Notes بر روی علامت بعلاوه (+) کلیک کنید. با این کار امکان ایجاد یک نوت و یادداشت فراهم می شود. این علامت درست در کنار بخش جستجو واقع شده است:

Sticky Notes

وقتی که نوت مورد نظر خود را ایجاد کردید در سمت راست آن می توانید علامت سه نقطه آپشن را مشاهده کنید. در این بخش دو کار می توانید انجام دهید:

  • تنظیم رنگ برای نوت ها
  • حذف نوت ها

Sticky Notes

برای استفاده از این دوقابلیت وارد نوت مورد نظر شوید، این سه نقطه را کلیک کنید و یکی از دو عملیات را انجام دهید.

هر تغییری که در اپلیکیشن Sticky Notes خود انجام دهید در تمام نوت های متصل به اکانت مایکروسافت شما همگام سازی می شود. بنابراین نیازی نیست که این تغییرات را روی سایر سیستم ها انجام دهید.

نحوه استفاده از اپلیکیشن Sticky Notes متعلق به ویندوز ۱۰ در اندروید

هر چند Sticky Notes متعلق به ویندوز ۱۰ است اما اندرویدی ها هم می توانند مدیریت آن را در هر جا به دست بگیرند.

مایکروسافت برای مدیریت استیکی نوت ها، با کمک قابلیت Microsoft Launcher for Android فرصتی فراهم کرده که در اندروید نیز بتوان برنامه های ویندوز را مدیریت کرد.

هر برنامه ای را که بخواهید از ویندوز ۱۰ انتخاب کنید ( مثل آفیس و OUTLOOK ) و آن را در اندروید مدیریت کنید نیاز به این لانچر دارید.

بعد از این که موفق به نصب  Microsoft Launcher شدید، آن را اجرا کنید. معمولا با یک صفحه مشکی رنگ مواجه می شوید. با سوایپ کردن به از راست به سمت فید خبری می توانید نوت ها را ببینید.

مدیریت Sticky Notes ویندوز 10 در اندروید

در این جا نیز تمام کنترل استیکی نوت ها در دست شما است بدین معنی که می توانید آن ها را مشاهده کنید، نوت جدید ایجاد کنید و یا حتی آن ها را ویرایش و در نهایت حذف کنید. این کار تمام تغییرات را روی تمام سیستم های متصل به اکانت تان انجام خواهد داد چرا که از خاصیت همگام سازی برخوردار است.

البته اگر چه این اپلیکیشن مخصوص اندرویدی هاست اما مایکروسافت در حال کار کردن روی این قابلیت برای IOS ای ها نیز می باشد.

نظر خود را در رابطه با این مطلب با ما در میان بگذارید و اگر سوالی دارید بپرسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *